alle TV kort klare fullscreen?
Fra : Taba

Dato : 05-03-03 10:47

Jeg tænker specielt på deres specs. hvor nogle har en max. opløsning på
1280*1024, 1600*1200 eller f.eks. 640*480, hvad menes der så med det?

Vil nemlig investere i det Medion Kort som Aldi engang solgte (med Philips
chipsættet) og ville være
helt 100 på at jeg godt kan se TV i fullscreen når jeg kører med en
opløsning på 1600*1200 på mit desktop..

/Taba (postet tidl. i dk.edb.videredigering, ingen svar derovre, endnu)

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 11:13

On Wed, 5 Mar 2003 10:47:24 +0100, "Taba"
<famtabaWHOHATESSPAMMERS@tiscali.dk> wrote:

>Jeg tænker specielt på deres specs. hvor nogle har en max. opløsning på
>1280*1024, 1600*1200 eller f.eks. 640*480, hvad menes der så med det?

At det er max størrelsen på det billede som kortet kan levere.
Dette har dog mest indflydelse når du ser TV billedet i et vindue
på din desktop.
Skifter du til fuldskærm vil din skærm bare skifte til denne
opløsning, så billedet bliver altså fuldskærm uanset opløsningen.
At det så er en lavere opløsning end du kører din desktop i
er uden større betydning. Forskellen i TV billedet vil være minimal.

Jeg har selv et ældre Terratec TV kort som max kan levere
billedet i 7XX x 5XX ( kan ikke lige huske det præcise tal )
Min 19" skærm kører 1280 x 1024 men skifter så bare
opløsning når jeg vil se TV i fuldskærm.

mvh Per