køb af processor...
Fra : Mikkel Colberg

Dato : 04-03-03 19:56

Jeg har et MSI K7T Turbo motherboard. Ifølge MSIs side er max
processorhastighed en Athlon XP 1800+, og processoren skal være en
Palomino.

Er der nogen der har prøvet med en Thoroughbred, eller kan give en
forklaring på hvorfor den i så fald ikke virker?

Så vidt jeg kan se er den eneste forskel at den bygger på 0.13µ istedet for
0.18µ...

Hilsen Mikkel

Fra : jk

Dato : 04-03-03 22:04

On Tue, 04 Mar 2003 19:56:19 +0100, Mikkel Colberg <colberg@tkol.dk>
wrote:

> [...]
>forklaring på hvorfor den i så fald ikke virker?
>
>Så vidt jeg kan se er den eneste forskel at den bygger på 0.13µ istedet for

Det er muligvis værre endnu:

1800+ og opefter understøttes kun af K7T Turbo2:

http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=100&NAME=MS-6330

så 1800+ skulle du ikke kunne bruge.

Skriver de. Det er godt nok underligt ! Det er nemlig kun 11x
multiplier med 1700+ (1466). Chipset går da til 12.5x umiddelbart
(kt133a), og 13x og 14x som regel også.

Jeg ville spørge i et internationalt forum for MSI:

F.eks. her:

http://www.amdforums.com/forumdisplay.php?s=a09644035aee79c36b617aff2efeae9d&forumid=12

eller www.ocworkbench.com

eller

http://forum.oc-forums.com/vb/forumdisplay.php?s=&forumid=46

Der er også en nyhedsgruppe

alt.comp.periphs.mainboard.msi-microstar

Der fandt jeg følgende fra 22. februar:

Mvh

John

Hæng mig ikke op på det, og led noget mere selv.

If it is a 6330 v3, officially you can use up to the 1800+ and
unofficially
the 2200+.

There i no particular manip to do because the Turbo 6330 v3 share the
same
bios as the Turbo 2 v5 which can support higher cpus. Just flash the
3.6
latest bios, and put the XP 2200+ on the board (and of course set the
fsb at
133Mhz by removing the jumper on the board if you did not already do
it;
read the manual if you dont know where it is). Just use the default
settings
which the bios sets automatically.
Tel me your success story when you gave done it!
:

Fra : Mikkel Colberg

Dato : 05-03-03 10:57

Hej John

Tak for dit svar. Ifølge denne side understøttes 1800+:
http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=100&NAME=MS-6330%20Ver3.0

Men, kun i Palomino versionen. Jeg undrer mig bare over det her med de
forskellige versioner af processoren, hvor det kun er den ene der
understøttes...

I øvrigt har mit mb en multiplier på max 15x og vcore kan reguleres ned til
1,5v, så rent teknisk kan jeg ikke se hvorfor T-bred ikke skulle virke
også...

Mikkel