X-Data
Fra : Bent Grin

Dato : 04-03-03 13:45

Er der nogen der har erfaringer med subj.

--
Mvh Bent

Fjern "REMOVEBENT" fra min emailadresse!

(Formerly known as Benno88)

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 04-03-03 14:14

> Er der nogen der har erfaringer med subj.

Har købt et grafikkort der for et års tid siden. Ingen problemer der.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-03 01:07

> Er der nogen der har erfaringer med subj.

Typisk er der ingen problemer med at få leveret hos de fleste netbutikker
(ja ja - det skal man sige småt - men alligevel)...
Det primære er vel om de gider bytte / reparere etc. når der opstår
problemer...

Så at man har modtaget et grafikkort for et år siden - der stadig virker,
siger jo rent faktisk ikke noget om butikken...

Personligt vil jeg anbefale BJ Trading, til den primære forretning at købe
hos...
Jeg har handlet der 15 - 18 gange - og byttet 3 - 4 gange... Alle gange uden
vrøvl... og hurtigt..

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Jimmy

Dato : 05-03-03 04:26

"Bent Grin" <bob@REMOVEBENTgrin.dk> wrote in message
> Er der nogen der har erfaringer med subj.

Jeg har den erfaring, at jeg blev svinet til, da jeg tillod mig at bede om
rabat på et kabinet til 2000 kroner.
Jeg spurgte efter emailadressen til chefen, da jeg ikke så noget formål i at
fortsætte dialogen med sælgeren, men denne måtte jeg ikke få.
Det viste sig senere, at x-data kun har een ansat og at deres seneste
regnskab vist var på 91.000 i egenkapital, hvilket er en del lavere end de
125.000 loven kræver for et aps.

Jeg ville aldrig handle der, men altid handle hos shg.dk.
Der kommer pakken altid dagen efter ved lagervarer og man får løbende mails
med Track'n'Trace nummer.

De har ingen problemer med returvarer.
Jeg returnerede et cd-rom-drev og min konto blev krediteret med beløbet, som
jeg så kunne få udbetalt eller købe for.

Mvh
Jimmy

Fra : Agemam

Dato : 06-05-03 17:48

Hej

Shg.dk er SGU heller ikke noget at råbe hurra for. Købte hardware gennem
dem, og der var bla. et defekt bundkort. Det tog dem 14 dage at forstå, jeg
ville have mine penge retur.
Dertil ville de have at man selv skulle teste sit hardware, hvis det ikke
fungerede. Men ak, ak min maskine var splittet i 10000 stykker og så ville
Shg.dk have at jeg skulle hente en testseddel på deres hjemmeside (det er
flot ik!!). Så jeg synes personligt ikke shg.dk er noget specielt.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-05-03 18:37

> [...]
> Shg.dk have at jeg skulle hente en testseddel på deres hjemmeside (det er
> flot ik!!). Så jeg synes personligt ikke shg.dk er noget specielt.

Enig. Jeg kom til at betale 300kr for ombytning af et defekt gfx-kort hos
SHG. Endda selvom de indrømmede at have byttet kortet (som de først ikke
ville indrømme at have gjort) ville de ikke give mig pengene igen.

Tillige kommer varerne ikke dagen efter længere selvom man bestiller kl.
17:30 og de er på lager (mine gjorde i hvert fald ikke) Jeg handler der
aldrig mere og anbefaler alle andre at lade være.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 06-05-03 18:44

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> wrote in

> [...]
> kl. 17:30 og de er på lager (mine gjorde i hvert fald ikke) Jeg
> handler der aldrig mere og anbefaler alle andre at lade være.

Tja, jeg vil bringe lidt balance i sagerne. Jeg havde en defekt Maxtor
disk, der var købt hos SHG for ca. 1 år siden. Jeg udfyldte RMA og sendte
disken mandag, tirsdag informerede de om, at de havde modtaget disken
(kl. 10:00), og senere samme dag fik jeg besked om, at de havde sendt en
ny disk. Den kom onsdag.

Hurtig og seriøs service. Jeg handler udelukkende ved SHG!

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Steen

Dato : 06-05-03 18:45

"Agemam" <asving@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Shg.dk have at jeg skulle hente en testseddel på deres hjemmeside (det er
> flot ik!!). Så jeg synes personligt ikke shg.dk er noget specielt.

Min oplevelse med Shg. er derimod en helt anden.

Jeg brandte engang et MSI bundkort af ved en opdatering af bios.
Kontaktede Shg. som ville forsøge at få kortet byttet ved MSI.

Da jeg ikke kunne undvære bundkortet, foreslog jeg at jeg købte et nyt og at
jeg hvis MSI
ville erstatte kortet, fik et tilgodebevis.

Dagen efter havde jeg et nyt bundkort og et par uger senere kom der en check
med kortets
fulde pris.

Fin service syntes jeg.

Mvh.Steen

Pas på når du slår en skid
du er kun tildelt et bestemt antal
og pludseligt har du slået den sidste.

Fra : Aragorn23

Dato : 06-05-03 19:53

Jeg har tit bestildt hos X-data, servicen har været i top, jeg fik varene
med det samme, så intet ondt om dem eller ham!

--
Mød mig på www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-05-03 22:10

"Aragorn23" <aragorn23@mail.dk> skrev:

> Jeg har tit bestildt hos X-data, servicen har været i top, jeg fik
> varene med det samme, så intet ondt om dem eller ham!

Jeg har købt en samlet computer hos XData. Levering og enkeltdelene som
sådan fejler ingenting men samlingen er stort set ren spild af penge.
Med min maskine havde de overhovedet ikke prøvet at starte den op,
hvilket jeg bygger på, at harddisken var sat som sekundær master og
installeret i en floppybås, HD-leden var monteret forkert og
resetledningen var slet ikke monteret.

Derudover skulle der have fulgt IDE kabel med til både bundkort og
harddisk men der medfulgte kun ét IDE kabel som var monteret mellem HD
og bundkort. Det manglende IDE kabel samt manglende software, der altid
har fulgt med de maxtorharddiske jeg har haft købt har givet mig en
mistanke om, at jeg har købt og betalt en retailudgave af harddisken
men, at der er blevet monteret en billigere OEM udgave (harddisken er
selvfølgelig den samme men princippet har nu også nogen betydning).

--
Morten http://miljokemi.dk
http://miljokemi.dk/CrashIE.htm (På eget ansvar!)

Fra : Per Moreau

Dato : 05-03-03 16:16

"Bent Grin" <bob@REMOVEBENTgrin.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med subj.
>
> --
> Mvh Bent
>
> Fjern "REMOVEBENT" fra min emailadresse!
>
> (Formerly known as Benno88)

Jeg har bygget størstedelen af min PC op der, overhovedet ingen
problemer med det, det gik smertefrit og meget hurtigt.
Havde hele grejet (monteret og leveret) iløbet af 3 dage.

Mvh
Per M.

Fra : Lauge

Dato : 05-03-03 22:34

On Tue, 4 Mar 2003 13:45:19 +0100, "Bent Grin" <bob@REMOVEBENTgrin.dk>
wrote:

>Er der nogen der har erfaringer med subj.

Ja og jeg har haft flere problemer med dem mht. leveringsdato osv.
Deres kundeservice er sådan hvad jeg ville kalde lidt usleben.

SHG som bliver nævnt senere i den her tråd er bestemt heller ikke et
af guds bedste børn når det gælder RMA. Men deres leveringshastighed
ligger i toppen for hvad jeg har oplevet.

Itbutikken og bjtrading må siges at være topscorererne på service.

Fra : H.C. 'HUB' Bruus

Dato : 05-03-03 23:00

Jeg har også rigtig gode erfaringer med BJ Trading. De er meget venlige og
hurtige i vendingen hvis der opstår problemer.
Derimod vil jeg på det skarpeste fraråde at handle hos IT-Butikken for dem
kan man slet ikke tale med.

/H.C.

Fra : Sigurd Hansen

Dato : 09-03-03 20:02

"H.C. 'HUB' Bruus" <hub@amok.dk> wrote in message news:<3e66734a$0$142$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> hurtige i vendingen hvis der opstår problemer.
> Derimod vil jeg på det skarpeste fraråde at handle hos IT-Butikken for dem

Bjtrading er noget lort, jeg havde en skadet amd cpu og de vil ikke
bytte den da de mente at jeg selv havde brændt den af.

Bjtradings hjemmeside minder mest om en 9 klasses skoleprojekt, den er
mega grim og deres indaktorer er ikke up 2 date med hvad de har på
lager.

Itbutikken har et dårligt telefon system men deres hjemmeside har så
mange gode informationer på hjemmesiden at det slår bjtrading totalt.

Jeg syntes itbutikken er et af de bedste steder at handle, når det går
på pris og information om hvad man skal købe og er blevet anbefalet af
flere til at handle der.

Jeg er lidt nysgerig i at vide hvad du har haft af oplevelser med
itbutikken ?

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 23:04

> Bjtrading er noget lort, jeg havde en skadet amd cpu og de vil ikke
> bytte den da de mente at jeg selv havde brændt den af.

Det havde du sikkert også...

> Bjtradings hjemmeside minder mest om en 9 klasses skoleprojekt, den er
> mega grim og deres indaktorer er ikke up 2 date med hvad de har på
> lager.

Den er ikke så pæn nej - men okay funktionel.
Synd at du ikke sælger Samsung skærme...

> Itbutikken har et dårligt telefon system men deres hjemmeside har så
> mange gode informationer på hjemmesiden at det slår bjtrading totalt.

IT-butikken virker egentlig godt nok. Jeg har en enkelt gang været ude for
en ordentlig omgang med 2 mdr. ventetid på skærm - forkert skærm tilsendt -
hvor det til sidst endte med pengene retur... Men okay - stor virksomhed og
dårlig logistik...

Jeg vil klart anbefale at handle hos:
BJ Trading
PC biksen (pga. en ualmindelig god service - i to omgange!!)
IT butikken

Mvh
Allan

Fra : Heinrich

Dato : 15-03-03 10:10

On Sun, 9 Mar 2003 23:04:18 +0100, "Allan Rasmussen" <,> wrote:

>Det havde du sikkert også...

Det er ikke sikkert.... BlowJob-trading har også præsteret at sende
en synligt skadet cpu til mig(AMD), på trods af at de "bliver tjekket
med lup". Da jeg jo er rigeligt bekendt med amd's svagheder havde jeg
da tjekket cpu'en inden den blev pakket ud af sit tape. Det de gik
mest op i derude var om jeg havde brudt tapen så de kunne sige : DEN
HAR DU SELV SMADRET!. Efter lidt småskænderi kunne jeg få lov til at
ombytte cpu'en hvis jeg mødte op med den, hvis den skulle sendes ville
der gå ca. 1-2 uger før jeg havde en ny "pga. cpu'en skulle jo lige
kigges efter"
Behøver jeg at sige at jeg ikke har handlet der siden?
Mvh Heinrich