Køb af bærbar - spørgsmål
Fra : Allan Schmidt

Dato : 04-03-03 11:09

Hej,

jeg ved at det er et meget åbent spørgsmål men her kommer det nu alligevel:

Jeg skal købe en bærbar. Den skal ikke være brugt. Den skal kunne klare
1024x768 skærmopløsning og gerne have lidt RAM i ryggen - 256/512? HD ligger
formodentlig omkring de 20-30GB. Grafikkort aner jeg ikke en meter om men
det skulle gerne kunne klare DVD film. DVD drev er en god ting men brænder
er ikke en supernødvendig (er der normalt diskettedrev i de nye maskiner?).
Den skal have netværkskort i. Lydkort har jeg det ligesom med grafikkort???

Prisen ligger omkring de 10.000 inkl. moms.

Kan det overhovedet lade sig gøre? Og i så fald - hvor?

Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk men det er svært at danne sig et
overblik over de mange forskellige muligheder.

På forhånd tak,
Allan

Fra : Leony

Dato : 04-03-03 12:01

"Allan Schmidt" <allan.schmidt@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Prisen ligger omkring de 10.000 inkl. moms.
> Kan det overhovedet lade sig gøre? Og i så fald - hvor?

15.0" XGA TFT Skærm, Mobil AMD Athlon XP 1500+ (1.3GHz), 256MB SD RAM,
20GB HDD, 8xDVD/CD-RW Combo 4 x AGP bus, 3D 8-32 MB RAM (deles med
SDRAM), Internt 56K modem og 10/100 LAN, Li-Ion Batteri, Windows XP og
Works/ Picture It/ Age Of Empire II Gold
Pris: 9.995,- kr.
http://www.notebook.dk

Om det er et superkøb ved jeg ikke, men det lever vist op til alle dine
krav. Du kan måske finde noget bedre hvis du ikke har brug for software.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Allan Schmidt

Dato : 04-03-03 12:25

Jeg skal ikke have software med .. Hvad betyder det for mig/maskinen at "3D
8-32 MB RAM (deles med SDRAM)"??

Under alle omstændigheder, tak for svaret

/Allan

Fra : Devast8or

Dato : 04-03-03 12:38

Allan Schmidt wrote:
> Jeg skal ikke have software med .. Hvad betyder det for mig/maskinen
> at "3D 8-32 MB RAM (deles med SDRAM)"??
>
> Under alle omstændigheder, tak for svaret
>
> /Allan

Det betyder at grafikkortet ikke har separat RAM, ligesom det normalt har i
en stationær PC. Istedet bliver der brugt nogle megabyte af den almindelige
system RAM til grafikkortet. I dette tilfælde er det så mellem 8 og 32 MB
dder kan bruges til grafik RAM (du bestemmer selv hvor meget).

Prøv iøvrigt også at kigge hos www.laptops.dk og www.laptop4u.dk, der har
jeg set nogle udmærkede priser. Det kan også være www.zepto.dk har noget du
kan bruge, men jeg kan ikke huske hvordan deres prisleje er (og jeg har ikke
noget med nogle af dem at gøre :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-03-03 15:58

Leony wrote in <xH%8a.109497$Hl6.10047404@news010.worldonline.dk>:
> 8xDVD/CD-RW Combo

Jeg kigger også på bærbar, og ser ofte at der står "CD-RW". Betyder det at
der er brænder i, eller betyder det bare at den kan læse CD-RW?

Eller kan man ikke være sikker på hvad det betyder?

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Calle.

Dato : 04-03-03 16:01

Niels Andersen wrote:
> Jeg kigger også på bærbar, og ser ofte at der står "CD-RW". Betyder
> det at der er brænder i, eller betyder det bare at den kan læse CD-RW?

Ja så er der brænder i
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Denis

Dato : 04-03-03 16:34

Sidste uge købte jeg hos Electric City - www.electriccity.dk en Acer
bærbar:
Acer Aspire 1302XV bærbar PC
Lækker bærbar pc i topkvalitet med AMD Athlon 1600 XP+ Mobile CPU, 256 MB
SDRAM (kan udvides til 1024 MB), 20 GB harddisk, S3 Savage4 grafikkort med
16 til 32 MB delt RAM, DVD drev, 56 K modem, floppydrev, 2 USB porte, VGA
port, PCMCIA port, stereohøjttalere, 10/100 netkort, 14,1" TFT skærm.
Windows XP og Norton Antivirus. 2 års garanti, back up / recovery cd
medfølger.
(440 690 0230).
KUN 6.222,- ekskl. moms 7777,- incl. moms

(denne model er med LI-ion battery - holder cca. 3 timer)

EC også har en biligere model 1302X (med bla.128mb SDRAM, CD-ROM drev og
NI-mh battery) til 6897 incl. moms, men jeg kan ikke anbefale denne model
pga. dårligt batter - holder kun cca. 90 min.

Fra : Henning

Dato : 04-03-03 21:11

On Tue, 4 Mar 2003 11:09:07 +0100, "Allan Schmidt"
> [...]

>Den skal have netværkskort i. Lydkort har jeg det ligesom med grafikkort???
>
>Prisen ligger omkring de 10.000 inkl. moms.

www.dell.dk - standardsvaret i disse grupper når der spørges på
bærbare Konfigurer selv maskinen efter behov og pengepung.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Allan Schmidt

Dato : 05-03-03 10:36

Så fik jeg købt dyret. En nydelig Vega+ til under 10K - glimragende. Det
bedste er at jeg bestilte den 16:20 og 8:15 dagen efter stod der en rødklædt
herre og ville aflevere en pakke - det spiller alt for meget!!

Jeg ved ikke om jeg må fortælle navnet på butikken, så det lader jeg være
med indtil videre...

Men tak for hjælpen fra de forskellige ..

Fra : Allan Schmidt

Dato : 05-03-03 10:47

Nå, efter et kig rundt i de andre mails, så er den vist god nok ..
www.noteman.dk og dyret er en:

Vega+ 1900-10, AMD Athlon 1600+ mobile, 256 MB SDRAM, 30.0 GB harddisk, 3D
grafikkort AGP x 4, Combo 8xDVD & 24x10x24 CD-RW brænder drev, 15" TFT
farveskærm 1024x768, 10/100 Mbit Ethernet, 56K modem, Li-Ion batteri - Pris:
9495 inkl. moms