IBM computer
Fra : Kristian

Dato : 03-03-03 23:12

Hejsa, jeg skulle prøve at opgradere en computer for noget familie.

De ved ikke selv hvilken computer det er og deres papirer på den er blevet
væk.

Den skulle efter sigende være en P3-750mhz med 128ram

Dette står bag på maskinen
Machine type: IBM 2171
Model number 79G
sn AB B5C7B

Dette står inden i maskinen

Type no: H61
Factory id: N
MFG.DATE: 9912

Jeg vil gerne vide hvilken processor jeg kan opgradere den med og hvilke ram
jeg kan sætte i den... Hjælp

Køleren sidder også fast med 4 hvide ting, hvordan tager jeg den af uden at
smadre den ?

Er vant til P4 og XP processorer.

Tak

Kristian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-03-03 23:52

"Kristian" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3e63d336$0$254

> Hejsa, jeg skulle prøve at opgradere en computer for noget familie.
> Dette står bag på maskinen
> Machine type: IBM 2171
> Model number 79G
> sn AB B5C7B

Du finder den slags oplysninger hos IBM på deres hjemmeside. Men forvent ikke, at den kan
opgraderes temmelig meget. IBM bundkort er meget ofte processor specifikke.

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 04-03-03 00:19

Kristian skrev: (messageID:

> [...]
> blevet væk.
>
> Den skulle efter sigende være en P3-750mhz med 128ram

Jep, det er en Aptiva 2171-79G. Specs findes på:
http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?uid=psg1MIGR-4J9N8X

> Jeg vil gerne vide hvilken processor jeg kan opgradere den med og
> hvilke ram jeg kan sætte i den... Hjælp

Motherboardet er et Acer V66M-2Z, og umiddelbart ser det ud til, at en
PentiumIII 750MHz er det hurtigste du kan smide på:
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-48RPPV.html?lang=en_US&page=brand&brand=root&doctype=&subtype=Cat

Tilgengæld kan du putte 128Mb ekstra PC100 SD-RAM i den.

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-03-03 00:28

Kasper Damkjær wrote:
> Motherboardet er et Acer V66M-2Z, og umiddelbart ser det ud til, at en
> PentiumIII 750MHz er det hurtigste du kan smide på:
> [...]

Prøv evt. og kør Sisoft Sandra eller tilsvarende, det er ikke umuligt
chipsættet på boardet er et Inte BX440 og hvis det er kan du nok fuske
dig frem til en Celeron 1400 som max.

Bare søg på BX og Tualatin for at finde mere info.

Du kan også montere en ATA100 controller (Et PCI kort) så den kan
udnytte de nyeste stor hurtige diske.

Held og lykke

Bruno

Fra : jk

Dato : 04-03-03 08:49

On Mon, 3 Mar 2003 23:12:15 +0100, "Kristian"
<Falk-Petersen@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>væk.
>
>Den skulle efter sigende være en P3-750mhz med 128ram

bundkort:
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-48QKBD.html

http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-48RPPV.html

strømforsyningen er kun på 145 W.
Med en så svag strømforsyning vil jeg tvivle på at der kan køres med
tualatin cpu'er.

Multiplier jumpes på bundkortet med op til 8x, men da alle Intel
cpu'er er multiplier låste, betyder dette ingenting. Der kan
allerhøjest vøre noget med bios, at man evt. skal slå noget processor
monitoring fra for at undgå en fejlmeddelelse under boot.

Frontbus er 100 MHz. Jeg vil derfor mene, at en coppermine med op til
1 GHz (eller måske 1.1 GHz) af serie E (for 100 MHz frontbus) vil
kunne anvendes.

http://www.computer-parts.dk/

har en egnet cpu til 1358 kr. P3 1.0 GHz. 1.7 volt, slot1 !!

Coppermine cpu'er kan også sidde på en slot1 adapter, fcpga.

Pas på med tualatins. De er fcpga2, og en speciel adapter som slot-T
er nødvendig. www.upgradeware.com

Bundkortet tager maksimalt 2x128 Mb ram, da det har Intel ZX chipset.

pc133 sdram af alm. type. Helst dobbeltsidigt og low density. Low
density ram har 8 chips på hver side, eller mere. High density bliver
optalt til kun det halve.

mvh

John

Fra : Kristian