Fejlmed.
Fra : Steen Nissen

Dato : 01-03-03 22:02

Under opstart får jeg en fejlmeddelelse :

No drive attached to Fast Trak controller, The BIOS is not installed.

Jeg har lige skiftet bundkort og cpu.

/Steen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-03-03 22:44

"Steen Nissen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3e611fdc$0$131

> Under opstart får jeg en fejlmeddelelse :
> No drive attached to Fast Trak controller, The BIOS is not installed.
> Jeg har lige skiftet bundkort og cpu.

Det er vel, fordi du har fået et bundkort med fire idebusser og RAID og kun bruger de to?
Hvis det er tilfældet, at du har et bundkort med RAID, og at der ikke er tilsluttet nogle
RAID diske til de to ekstra busser, vil den heller ikke installere BIOS.

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****

Fra : JKJ

Dato : 02-03-03 08:23

Jeg har haft samme problem, der opstod fordi jeg "kun" havde sat mit CD-rom
til controlleren. Prøv at sætte en harddisk på controlleren også, så er
problemet løst (tror jeg). Hvorfor den ellers ikke finder noget, ved jeg
ikke.

Mvh.
John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-03-03 17:49

"JKJ" <de@de.de> skrev i en meddelelse news:b3sbim$1dbq$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> til controlleren. Prøv at sætte en harddisk på controlleren også, så er
> problemet løst (tror jeg). Hvorfor den ellers ikke finder noget, ved jeg

Hvis der ikke er nogen harddiske tilsluttet bussen, er der heller ingen grund til at indlæse
den ekstra bios..

Det er i øvrigt ikke nogen fejlmeddelelse, det er en oplysning..

Claus