probæem med harddisk
Fra : minibyb

Dato : 01-03-03 21:47

hejsa ng!

jeg har lige sat min nye 120gb hardisk til mit soltek kav 75 (har bestilt
nyt) men den tager den kun for en 32 gb??? hvordan kan det være?? har en
30'er sidende i forvejen men den skulle kunne klare 130??

håber i kan hjælpe

Søren

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-03-03 21:56

minibyb wrote:
> hejsa ng!
>
> jeg har lige sat min nye 120gb hardisk til mit soltek kav 75 (har
> bestilt nyt)

Hvorfor dog - du har et lækkert kvalivarebundkort!

> men den tager den kun for en 32 gb??? hvordan kan det
> være?? har en 30'er sidende i forvejen men den skulle kunne klare
> 130??

Du skal upgrade din BIOS. Nyeste er Q11 - og indeholder også fix til store
harddiske.

/Chr

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-03-03 21:57

Christian Mygind wrote:

> Hvorfor dog - du har et lækkert kvalivarebundkort!

Som jeg GERNE køber, hvis du VIRKELIGT vil have et nyt!

/Chr

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-03-03 22:24

Christian Mygind 's insignificant opinion was stated in:
b3r6oe$2jl$1@sunsite.dk

> Hvorfor dog - du har et lækkert kvalivarebundkort!

hørt hørt :)

> Du skal upgrade din BIOS. Nyeste er Q11 - og indeholder også fix til
> store harddiske.
>
> /Chr

Kunne også være der sat en "32gb clip" jumper på drevet ? Det er vist lidt
forskelligt hvad drevet bliver fundet som hvis den er sat forkert, men en
mulighed hvis det ikke kører med Q11 bios'en.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-03-03 22:29

Sune Storgaard wrote:

> Kunne også være der sat en "32gb clip" jumper på drevet ? Det er vist
> lidt forskelligt hvad drevet bliver fundet som hvis den er sat
> forkert, men en mulighed hvis det ikke kører med Q11 bios'en.

Afgjort (som også Leony påpegede) - men jeg har endnu ikke set en disk, hvor
32-clip'en var på som "standard" fra fabrikken - derfor gætter jeg på BIOS -
jeg skulle selv upgrade, da jeg i sin tid smed en 40 gB i.

/Chr

Fra : Leony

Dato : 01-03-03 22:19

"minibyb" <minibyb@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bestilt nyt) men den tager den kun for en 32 gb??? hvordan kan det
> være?? har en 30'er sidende i forvejen men den skulle kunne klare

Nogle harddiske kan jumpes til kun at vis 32 GB.
Det kaldes 32 GB clip. Tjek om der er en sådan indstilling på din disk.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : minibyb

Dato : 02-03-03 00:08

hejsa tak for de mange muligheder men jeg har den nyeste bios og har eller
ikke flyttet nogen jumper! grunden til at jeg skifter bundkort er fordi jeg
kører med en xp2000 palomino og hvis den skal clockes skal jeg kører den på
et andet bundkort! jeg kan desværre ikke sælge bundkortet da jeg allerede
har en køber men jeg kan da sælge dig mine ram (512 mb kingston og 256
noname)

tusind tak

Søren

Fra : Christian Mygind

Dato : 02-03-03 00:11

minibyb wrote:
> [...]
> skal jeg kører den på et andet bundkort! jeg kan desværre ikke sælge
> bundkortet da jeg allerede har en køber men jeg kan da sælge dig mine

Hvor ser du de 32? I Bios eller ved formattering? (Køber iøvrigt gerne de
256 NoName )

/Chr

Fra : minibyb

Dato : 02-03-03 00:33

da jeg satte hardiskken til skulle den jo formateres først og det gjorde jeg
med partiotion magic og så var det en 32 gb!! vi finder lige ud af det med
ram blokken!

Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-03 09:59

In dk.edb.hardware, minibyb <minibyb@vip.cybercity.dk> says...
> hejsa tak for de mange muligheder men jeg har den nyeste bios og har eller
> ikke flyttet nogen jumper! grunden til at jeg skifter bundkort er fordi jeg

Jamen så sidder den der nok endnu, den 32GB-clip.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 02-03-03 10:27

> hejsa tak for de mange muligheder men jeg har den nyeste bios og har
> eller ikke flyttet nogen jumper!

Har du tjekket jumperindstillingerne? Det kunne jo være den sad 32 GB
clip fra fabrikken af, måske forhandleren der har pillet lidt og glemt
at skifte tilbage.
Hvilken dato er din BIOS stemplet med? Brug evt CTbios til at tjekke det
med:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
Hvad siger denne Fdisk til din disk:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q263044