Re: Ram problemer... ECS k7s5a+512mb DDRra~
Fra : Michaelbs

Dato : 01-03-03 21:12

nu har jeg flashet biosen succesfuldt til biosopdatering chb0429. Det
lykkedes uden problemer. Desværre løste det ikke mit problem. Skulle jeg
have valgt en nyere biosopdateringsversion??
Jeg har byttet rundt og taget skiftevist ud mine 2 * 256mb ram-klodser uden
at det hjalp, så som jeg ser det lige nu, må næste trin være sletning af
hele HD og nyinstallering af winXP (suk), og hjælper det heller ikke, så at
købe et andet bundkort, evt ny strømforsyning også...(jeg hører at min
codegen 300w er noget ustabilt skidt, selvom jeg ikke helt forstår, da jeg
kan scanne, printe, surfe og brænd samtidigt UDEN problemer).
Det er drastiske skridt, men jeg VIL til bunds i det her.... har du andre
forslag??
tak for tjælpen, i øvrigt!!
mvh Michael

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-03-03 02:10

Michaelbs wrote:
> nu har jeg flashet biosen succesfuldt til biosopdatering chb0429. Det
> lykkedes uden problemer. Desværre løste det ikke mit problem. Skulle jeg
> have valgt en nyere biosopdateringsversion??

Man vælger altid den nyeste (ikke-beta)bios til at flashe med.
Beta-versionerne bruges kun hvis man ved at der er rettet en fejl i den
som man har brug for.
Stadigvæk skal man holde øje med hardware-revisionen af bundkortet, det
ses tit at der er mange revisioner som ikke alle biosrevisioner passer til.

Fra : michael bennati scho~

Dato : 03-03-03 22:37

> Stadigvæk skal man holde øje med hardware-revisionen af bundkortet, det
> ses tit at der er mange revisioner som ikke alle biosrevisioner passer
til.

Problemet er, at der ikke står på bundkortet andet end ECS k7s5a...jeg kan i
hvert ikke finde det, og jeg har ledt flere gange. Til gengæld står der i
manualen til bundkortet Version 1.0, june 2001. Så jeg går ud fra at det er
min bundkortsversion, og det flyder ikke lige over med biosopdateringer til
version 1.0....eller misser jeg noget??
mvh Michael>

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-03-03 01:34

michael bennati schou wrote:

> Problemet er, at der ikke står på bundkortet andet end ECS k7s5a...jeg kan i
> hvert ikke finde det, og jeg har ledt flere gange.

Det står ofte i et hjørne, eller på en mærkat et sted. "V1.1" eller
noget i den retning.

> [...]
> min bundkortsversion, og det flyder ikke lige over med biosopdateringer til

Det er sandsynligvis manualens revisionsnummer (ja, den har også et
revisionsnummer).