Problemer med HP printer
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 27-02-03 18:33

Hej
Jeg har problemer med en HP printer 610c, den skriver meget ofte en side ud
hvor der er 1 -2
linere af helt ulæselige tegn. Jer har lige kørt deres egen selvtest, og jeg
har lige installere en ny driver hentet på deres egen side, men det bliver
ved. Den er med i et netværk på 5 computeren som deler en printer. Når den
begynder at skrive disse linier er der kun at slukke den, men så kommer der
besked på skærmen at der ikke er forbindelse til printeren, men den har jeg
selv slukket for, men hvor kommer beskeden fra?
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 28-02-03 10:29

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har problemer med en HP printer 610c, den skriver meget ofte en
> side ud hvor der er 1 -2

Synes det lyder mystisk. Jeg går ud fra at den har virket perfekt før.

> [...]
> men det bliver ved. Den er med i et netværk på 5 computeren som deler
> en printer. Når den begynder at skrive disse linier er der kun at

Hvad sker der hvis du tilslutter den til en computer, som ikke er i
netværk?

> slukke den, men så kommer der besked på skærmen at der ikke er
> forbindelse til printeren, men den har jeg selv slukket for, men hvor
> kommer beskeden fra?

Ved ikke om jeg misforstår dette.
Beskeden er en oplysning fra computeren om at den ikke kan printe da
forbindelsen mangler. Man opfordres så til at tjekke sin tilslutning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 28-02-03 15:03

> Synes det lyder mystisk. Jeg går ud fra at den har virket perfekt før.
Det har den, jeg har enda byttet med en anden, og problemet er der kun når
den er i netværk

> Hvad sker der hvis du tilslutter den til en computer, som ikke er i
> netværk?
Så kører den som den skal

Det jeg mener er at hvis ikke den besked kom havde den udskrevet en side,
det er det der er stoppet,
men den har jo åbenbart fået signal til at udskrive.
,
Ved ikke om jeg misforstår dette.
> Beskeden er en oplysning fra computeren om at den ikke kan printe da
> forbindelsen mangler. Man opfordres så til at tjekke sin tilslutning.
Det er jeg klar over, og det er kun for at stope udskrivningen jeg gør det,
ellere er det bare mer papir

> Nu med mit nye Chieftec røntgen mod. Kan dette hjælpe mig?
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 28-02-03 16:50

> Så kører den som den skal

Måske er den ikke egnet som printer i et netværk (dog meget tvivlsomt)?
Har du prøvet HP at høre HP's support mening om problemet?
Sikker på at printeren er korrekt installeret på alle computerne i
netværket?

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 28-02-03 17:22

> [...]
> Har du prøvet HP at høre HP's support mening om problemet?
> Sikker på at printeren er korrekt installeret på alle computerne i

HP har mange forklaringer, de foreslår at hvis alt andet ikke virker så
købe en Jetdierect, sikker ikke stavet rigtigt, men det burde kunne køre som
det er. De har kun en driver til det nummer og den er fra 1999, men den er
lige hentet fra nettet, og er den samme som den der oprindeligt er på til
printeren. Men alene det at den kan udskrive fra alle, må jo sige noget om
at den er instaleret rigtigt. Men-------------
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 28-02-03 23:17

> HP har mange forklaringer, de foreslår at hvis alt andet ikke virker
> så købe en Jetdierect, sikker ikke stavet rigtigt, men det burde
> kunne køre som det er. De har kun en driver til det nummer og den er

Tja, det lyder jo lidt som om at gerne vil sælge dig en Jetdirect (det
er vist en printserver).

> fra 1999, men den er lige hentet fra nettet, og er den samme som den
> der oprindeligt er på til printeren. Men alene det at den kan
> udskrive fra alle, må jo sige noget om at den er instaleret rigtigt.

Ved ikke om det er anderledes når den sidder i netværk.
Jeg er tør for ideer, måske du kunne prøve netværksgruppen (ved ikke om
det hører ind under den gruppe), det kunne være de kendte til problemet.