Forslag til RAM ?
Fra : Lars Axberg

Dato : 27-02-03 12:41

Hej ng!

Jeg skal til, at købe ny pc og har bestemt mig for følgende bundkort med en
Amd XP2400+ processor til:
Chaintech 7NJS Zenith, nForce2, Lyd, LAN, SATA, ATA133, DDR3200

Bundkortet kører med DualDDR ram, hvad betyder det, og har det nogen
påvirkning på om jeg skal købe PC2100, 2700 eller 3200 ?
Jeg skal have 1Gb ram i maskinen Hvad vil i foreslå ?

Mvh.
Lars Axberg

Fra : jk

Dato : 27-02-03 13:24

On Thu, 27 Feb 2003 12:41:21 +0100, "Lars Axberg" <axberg@person.dk>
wrote:

> [...]
>påvirkning på om jeg skal købe PC2100, 2700 eller 3200 ?
>Jeg skal have 1Gb ram i maskinen Hvad vil i foreslå ?

Dual-band ram betyder, at du med mindst 2 ramklodser isat får dobbelt
ram båndbredde.

Så køb 2 stk. 512 Mbyte (faktisk ville jeg gerne nøjes med 2x256).

Du bør købe enten pc2700 eller pc3200 ddr ram, f.eks. samsung.

Pc3200 er stadig lidt dyre, men det er såkaldt DDR400 ram, og det kan
gå hen og være et mindstekrav til nye bundkort, næste gang du skal
opgradere. F.eks. vil prescot cpu'en fra Intel (P4's afløser) kræve
ddr400 ram, med mindre der bliver mulighed for at køre ram langsommere
asynkront.

Men til XP2400+ er pc2700 ganske fortrinligt, selv om pc3200 snildt
kan udnyttes også.
Pc2700 skal køre synkront med en uoverclocked cpu fsb333 og ddr333.
Man kan så køre ram asynkront som ddr400, hvis det er pc3200 ram. Man
kan også overclocke cpu'en til fsb400 og køre ram synkront som ddr400.

mvh

John