Computer med "hi-fi" udseende?
Fra : Christian Flintrup

Dato : 25-02-03 19:13

Hej

Jeg er på jagt efter et kabinet, der har samme størrelse som gængse
videoafspillere, receivere, dvd-afspiller mv, og som dermed kan passe
ind i et sådant omgangsmiljø

Det er til min mor, som mangler en computer/tvtuner til stuen, og her
tænkte jeg, at man da må kunne flikke en boks sammen, som hun kan se TV
på. Den behøver ikke at være specielt kraftig, men jeg tror nok hun
kunne have interesse i at spille lettere spil som fx The Sims mv...

Er der nogle, der har gjort sig erfaringer med dette, så hører jeg gerne
om det

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : @nders Svejgård

Dato : 25-02-03 22:48

"Christian Flintrup" <news@agge.net> wrote in message
> [...]
> kunne have interesse i at spille lettere spil som fx The Sims mv...
>
> Er der nogle, der har gjort sig erfaringer med dette, så hører jeg gerne

Commodore (Amiga) CDTV var på størrelse med en video.

/ @nders

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 25-02-03 23:37

"Christian Flintrup" <news@agge.net> wrote in message

Jeg tror det bliver svært at finde den slags... medmindre du køber en
WebTV-box (eller hvad de hedder) fra USA... :)

"@nders Svejgård" <news@svejgaard.com> wrote in message

> Commodore (Amiga) CDTV var på størrelse med en video.
Mon ikke manden leder efter en PC... og ikke en 7MHz 68000-baseret forældet
computer?

/Lasse

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-02-03 00:15

"Christian Flintrup" <news@agge.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne have interesse i at spille lettere spil som fx The Sims mv...
>
> Er der nogle, der har gjort sig erfaringer med dette, så hører jeg gerne

Hvis du selv kan flikke indmaden sammen, kan du købe et HTPC kabinet. Søg på
google...

Thomas

Fra : Christian Flintrup

Dato : 26-02-03 01:19

Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com> wrote:

> Hvis du selv kan flikke indmaden sammen, kan du købe et HTPC kabinet. Søg på
> google...

Wee, tak. Det er lettere at søge, når man ved hvad det hedder

Kender nogen til nogle forhandlere af sådanne kabinetter her i Danmark?

--
Christian Flintrup

Fra : Jannik E.

Dato : 26-02-03 00:36

> [...]

> kunne have interesse i at spille lettere spil som fx The Sims mv...
>
> Er der nogle, der har gjort sig erfaringer med dette, så hører jeg gerne

Denne måske?
http://www.quietpc.com/cases.php#htpc

--
Jannik

(Slet "removethis123", for direkte mail)

Fra : Allig8or

Dato : 26-02-03 02:41

> [...]
> kunne have interesse i at spille lettere spil som fx The Sims mv...
>
> Er der nogle, der har gjort sig erfaringer med dette, så hører jeg gerne

hvad med den her....?
http://www.fujitsu-siemens.com/rl/products/pc/professional/scenic/scenicc/sc
enicc.html
Kan huske Bika,havde noget der lignede,på et tidspunkt....

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Leony

Dato : 26-02-03 08:56

> [...]

> Jeg er på jagt efter et kabinet, der har samme størrelse som gængse
> videoafspillere, receivere, dvd-afspiller mv, og som dermed kan passe

SHG har Aopen kabinetter i hi-fi bredde (43 cm - svjh), de er dog lidt
dybere end almindelig hi-fi enheder.
Der er jo også en lille Shuttle computer, den fylder ikke meget i
bogreolen. Den kan også nemt passe ind i et Hi-Fi miljø.

Der var også en tråd for noget tid siden (mener det var her eller i
casemodding), hvor der var en del links til kabinetter der ligner
Hi-Fi - eksempelvis Coolermaster's, det koster bare en bondegård.

> Det er til min mor, som mangler en computer/tvtuner til stuen, og her
> tænkte jeg, at man da må kunne flikke en boks sammen, som hun kan se
> TV på.

Hvad er der i vejen med et fjernsyn. Som TV er det computeren overlegen
(imo).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Christian Flintrup

Dato : 26-02-03 14:37

Hej og tak for svaret,

Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]
> casemodding), hvor der var en del links til kabinetter der ligner
> Hi-Fi - eksempelvis Coolermaster's, det koster bare en bondegård.

OK, det vil jeg kigge på!

> Hvad er der i vejen med et fjernsyn. Som TV er det computeren overlegen
> (imo).

Min mor vil gerne bruge en fladskærm til at se det på, og her er det
billigere at købe en beregnet til computere, end en med indbygget
tv-tuner.

Og så vil hun også gerne have en computer. Og så giver det nogle
"bonus"-features såsom at optage til harddisk, at pause live tv osv, som
software kan gøre

--
Mange hilsener
Christian

Fra : Lars

Dato : 26-02-03 15:13

> Og så vil hun også gerne have en computer. Og så giver det nogle
> "bonus"-features såsom at optage til harddisk, at pause live tv osv, som
> software kan gøre

Advanced mom! :)

Fra : Leony

Dato : 27-02-03 08:56

> OK, det vil jeg kigge på!

Når jeg siger bondegård, så snakker vi 2500 kr for Coolermasters kabinet
(uden psu), bare så du ikke får et chok.
Det lykkedes mig at finde tråden, så du får lige alle de links som den
indeholdt (alle er vist udenlandske butikker):
http://www.pc-gehaeuse.com/
http://www.heimkino.at/ (tryk på HTPC i venstre menu)
http://www.coolermaster.com/case/p630.htm
http://www.crtcinema.com/visionexploded.html
http://www.exoticpc.com/

> Min mor vil gerne bruge en fladskærm til at se det på, og her er det
> billigere at købe en beregnet til computere, end en med indbygget
> tv-tuner.

Ved at man til Nuevo's skærme (fåes i TDCbutikkerne bl.a.) kan få tv
add-on til 1000 kr (den flinke sælger tilbød dog mig det til 800,- hvis
jeg slog til nu og det er jo ikke meget mere end et TV-kort),
billedkvaliteten overgår den fra et TV-kort med flere yards (imo, men
det kan være at jeg kun har set dårlige tv-kort).

Vil gerne råde hende til at se teste fjernsyn på en fladskærm (hvis hun
ikke har gjort det), inden hun køber dyrt ind. I min lokale El-Gigant
har de fjernsyn kørende på en 19" fladskærm, det akn være man vænner sig
til det, men jeg synes billedkvaliteten overgås af mit 28" Sanyo TV.

Selvom hun bruger et TV som skærm, kan hun sagtens optage osv, det er jo
også kun antallet af udgange på kortene der bestemmer om der også kan
tilsluttes en monitor.

I din første post skrev du:
[...]

Hvis hun skal optage til harddisk lave showshift osv, så kræver det en
rimelig kraftig computer (selvfølgelig afhænger det af hvilken kvalitet
hun skal optage i), synes lige jeg ville tilføje det.

Held og lykke med projektet.
Hvis du savner inspiration, så kan du garanteret finde masser af læsning
om HTPC'er via Google.