Ønkser hjælp til opgradering af min pc
Fra : ATN

Dato : 25-02-03 18:40

Hej

Jeg vil gerne opgradere min pc med en hurtigere processor, ram og
grafikkort.

Hvor meget skal jeg fortælle om min nuværende pc, for at I kan hjælpe med
hvad jeg skal investere i?

Og hvor finder jeg disse oplysninger på min pc?

Mvh.
Anders

Fra : Vega

Dato : 25-02-03 18:40

Vi skal i hvert fald vide hvilket bundkort du har nu?

Fra : ATN

Dato : 25-02-03 18:55

"Vega" wrote in message :

> Vi skal i hvert fald vide hvilket bundkort du har nu?

Se det er en af de ting jeg ikke aner og ikke ved hvordan jeg finder ud af.
Det eneste jeg ved er, at jeg har en 530 MHz processor lige nu, og jeg er
helt med på at det muligvis er nødvendigt at skifte bundkortet.

Hvordan finder jeg ud af hvad mit bundkort hedder?

Mvh.
Anders

Fra : Vega

Dato : 25-02-03 18:57

Du kan prøve at kigge på det og se om der ikke står noget navn. Du må da
have nogle manualer.

Fra : ATN

Dato : 25-02-03 19:21

"Vega" wrote in message:

> Du kan prøve at kigge på det og se om der ikke står noget navn. Du må da
> have nogle manualer.

De ligger nok i en flyttekasse jeg har glemt et eller andet sted, for jeg
kan ikke finde dem.

Er det til nogen hjælp at se min "device manager"? For så kan den ses her:

Er det noget der kan bruges?

Mvh.
Anders

Fra : Vega

Dato : 25-02-03 19:40

Prøv at hent programmet Sisoft Sandra her http://www.tweak.dk/andre-ny.php

Det kan vise alt om din computer.

Fra : Gevaldi

Dato : 25-02-03 19:41

ATN skrev:

> Er det noget der kan bruges?

Installer SiSoft Sandra, det kan fortælle dig
alt hvad du har brug for + mere til.

http://www.sisoftware.net/?dir=&location=sware_dl&a=&lang=da

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : ATN

Dato : 25-02-03 21:57

Har forsøgt at kigge lidt på det og håber at følgende er noget der kan
bruges, hvis I skal kunne give gode råd til hvordan jeg opgradere.

Processor(s)
Model : Intel(R) Celeron(tm)
Speed : 534MHz
Performance Rating : PR641 (estimated)
Type : Standard
L2 On-board Cache : 128kB ECC synchronous write-back

System Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI USB SMBus/i2c
MP Support : No
System BIOS : Award Software, Inc. ASUS P3B-F ACPI BIOS Revision 1004
System Mainboard : ASUSTeK Computer INC. P3B-F
System Chipset : Intel Corporation 82443BX/ZX 440BX/ZX CPU to PCI Bridge
(AGP Implemented)
Front Side Bus Speed : 1x 67MHz (67MHz data rate)
Installed Memory : 128MB SDRAM
Memory Bus Speed : 1x 67MHz (67MHz data rate)

Mvh.
Anders

Fra : Benny Dein

Dato : 25-02-03 18:48

Hej

Jeg har lige opgraderet fra:

256 mb ram
350 mhz
8 GB HD
2 * usb 1

til

512 mb ram
1,5 GHz
80 GB HD
4 * usb 2.0

for 3000 kr, ved at udskifte pc'en. Jeg tror på det er den billigste og
nemmeste løsning.

Find det der passer dig hos f.eks. bj-trading og sælg det gamle. Det har jeg
gjort for de 3000 kr. netto (nypris - indtægt for den gamle).

Hvis du vil opgradere fra noget der er mere end 2 år gammelt, skal du have
fat i nyt bundkort, strømforsyning mm. Det er en lappeløsning, som bliver
for dyr.

Mvh. Benny

Fra : ATN

Dato : 25-02-03 21:58

"Benny Dein" wrote in message:

> [...]
> fat i nyt bundkort, strømforsyning mm. Det er en lappeløsning, som bliver

Tak for rådet. Det kommer helt klart med i mine overvejelser.

Mvh.
Anders

Fra : Leony

Dato : 26-02-03 09:03

"Benny Dein" <bennyremove@thisdein.dk> skrev i en meddelelse

> Find det der passer dig hos f.eks. bj-trading og sælg det gamle. Det
> har jeg gjort for de 3000 kr. netto (nypris - indtægt for den gamle).

Zitech har en glimrende all-rounder til 3745 kr. AMD 1800+ (måske lidt
mere end all-round), 256 MB DDR-RAM og et GeForce 2 MX.
De har dog lignende systemer andre steder til mellem 3000 - 4000 kr.

> Hvis du vil opgradere fra noget der er mere end 2 år gammelt, skal du
> have fat i nyt bundkort, strømforsyning mm. Det er en lappeløsning,
> som bliver for dyr.

Det vil jeg gerne tilslutte mig.
Dyr og især tidskrævende - hvis man aldrig har rodet med udskiftning af
bundkort osv før.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Olesen

Dato : 25-02-03 22:01

"ATN" <tox@xot.denmark> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg vil gerne opgradere min pc med en hurtigere processor, ram og
> grafikkort.

Køb en XP-1700 CPU i passende bundkort.
256 SD ram
MX440 64 DDR

-så burde du være OK kørende allround set.

MVH