Køb af ny pc
Fra : Darkh

Dato : 23-02-03 15:46

Hej

Da det er ved at være tid til at skifte den gamle maskine, har jeg haft kig
på nedenstående fra Midt-data.

Chieftec TL-02W (Special støjdæmpet) 1 stk.
Asus ATX XP/Throughbred Nvidia nForce2 SPP 1 stk.
AMD Athlon XP Thoroughbred 2600+ 2,1 GHz 1 stk.
Thermaltake Silent Volcano 9 Coolmod / Lydløs 17db 1 stk.
Kingston 512 MB DDR RAM HyperX PC3000 2 stk.
Seagate Sata 80 GB sata150 7200 Rpm 2 stk.
Panasonic 1.44MB Floppy drev (lydsvag) 1 stk.
Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 1 stk.
Pioneer 16X DVD / 40X CDROM IDE SLOT IN 1 stk.
Sony DVD-writer DRU500AX 1 stk.

Jeg har dog er par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

Kabinettet har en 300W strømforsyning. Er det nok til at trække det hele?

Kingstons nye HyperX ram. Kan det betale sig at købe dem i forhold til andre
ram?

pft
Jesper

Fra : Leony

Dato : 24-02-03 10:17

"Darkh" <ego@NOSPAMhjemme-pc.net> skrev i en meddelelse

> Kabinettet har en 300W strømforsyning. Er det nok til at trække det
> hele?

Umiddelbart vil jeg ikke mene det er et problem. Chieftec's
strømforsyninger plejer at have en god kvalitet.

> Kingstons nye HyperX ram. Kan det betale sig at købe dem i forhold
> til andre ram?

De skulle være meget OC venlige, men om det ligefrem kan betale sig, det
ved jeg ikke.
Hvis du bruger Google og søger efter hyperx review, så får du en del
læsning.
Hvorfor ikke nøjes med 512 MB, med mindre du selvfølgelig ved at du har
brug for 1 GB. Det ville være et åbenlyst sted at spare næsten 1000 kr.
Lækkert system du har sammensat. Held og lykke med det.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Darkh

Dato : 24-02-03 15:46

> [...]
> Hvorfor ikke nøjes med 512 MB, med mindre du selvfølgelig ved at du har
> brug for 1 GB. Det ville være et åbenlyst sted at spare næsten 1000 kr.

Jeg har det med at have utroligt meget åben af gangen når jeg
arbejder...Firma pc'en har 512MB og det er af og til for lidt...

> Lækkert system du har sammensat. Held og lykke med det.

takker....jeg glæder mig til at se ydelsen på de 2 SATA diske i et raid
0....og hvor hurtigt DVD2SVCD ripper en film....

mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-03 16:07

>Jeg har det med at have utroligt meget åben af gangen når jeg
>arbejder...Firma pc'en har 512MB og det er af og til for lidt...
Jeg har samme Pc som dig, men med 512mb ram.
Jeg mener ikke at have brugt mere end ca. 280mb, selv med
mine 3D programer kørende og download på samme tid.
Så der har altid været en del i overskud.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Darkh

Dato : 24-02-03 17:25

> Jeg har samme Pc som dig, men med 512mb ram.
> Jeg mener ikke at have brugt mere end ca. 280mb, selv med
> mine 3D programer kørende og download på samme tid.
> Så der har altid været en del i overskud.

Jeg har lige prøvet at lukke alt ned på nær outlook Express og et af vores
egne programmer. Det giver mig et forbrug på 231MB. Det er ikke unormalt jeg
har 30-40 programmer og filer åben af gangen. Alt efter hvad der er åben så
er det nok til at den beder mig lukke noget ned.

Når du skriver at du har samme pc, mener du så den konfiguration jeg har
tænk mig at købe?
I så fald, kører det godt?

mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-03 20:44

> [...]
>er det nok til at den beder mig lukke noget ned.
>
>Når du skriver at du har samme pc, mener du så den konfiguration jeg har
XP2600+ Hamrende hurtig, laver math på samme linie som en P4 2.9ghz
(Den skal jeg nok få ballede for. Nej det passer meget godt med de OC
test jeg har gået tilsendt.)
Asus A7N8X NForce
2xPC2700 Kingston på aggrasive timmings dual blok 1+3
GF4 4200 Palit
Se min Cpumark test af diverse cpu's og konkluder selv.
http://home13.inet.tele.dk/thf/ under cpumark

Den er utrolig lækker, blæseren larmer for meget,jeg tror det kan tilskrives
Nforce chipsettet, det ruller bare perfekt i XPpro, lav temperatur, og
masser af datakraft.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S