Window.open - MAXIMERET
Fra : John S Hansen

Dato : 13-03-01 15:40

Hej NG
Hvordan åbnes et nyt vindue v.h.a. window.open() så det bliver maximeret
(eller centreret) på skærmen.
Hvis jeg sætter width og height til ex. 700 og 500 hænger det ude i højre
side i stedet for at blive centreret.

På forhånd tak for hjælpen.
John

Fra : Johnni N. Jørgensen

Dato : 14-03-01 00:27

Hejsa...

Du kan få skærmens current størrelse ved at bruge getScreenSize i Toolkit:
java.awt.Dimension screen =
java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize();
Herefter kalder du getHeight og getWidth på den Dimension du fik smidt
tilbage:
int scrHeight = (int)screen.getHeight();
int scrWidth = (int)screen.getWidth();
Herefter er det bare at bruge setBounds på dit vindue (Frame) hvor du
trækker størrelsen af vinduet fra skærmstørrelsen og dividere med 2:
setBounds((scrHeight-800)/2, (scrWidth-600)/2,800,600);

Håber det hjalp...
Johnni