Logitech keyboard vil ikke slukke min pc
Fra : Bach|DK|

Dato : 22-02-03 19:10

Efter at have installeret iTouch software til mit Logitech Internet
Navigator Keyboard virker "sleep" knappen ikke mere. Dvs. den virker
godt nok, men den kan ikke slukke for computeren som den kunne før, den
sætter den bare i standby. Det er ret irriterende da jeg synes det var
en fed feature at man kunne slukke for computeren med en enkelt knap.
Jeg har været inde i windows power options men selvom den står på
"shutdown computer" så virker det stadig ikke.

Er der andre der har haft det samme problem og som måske har en løsning?

--
Michael Bach

Fra : Madsen

Dato : 22-02-03 19:24

Bach|DK| skrev:

> Er der andre der har haft det samme problem og som måske har en
> løsning?

Samme problem her hvis jeg installerer nyeste iTouch-software som
pt. hedder v2.15 build 264. Når jeg kører med den så har jeg ikke
mulighed for at bestemme hvad knappen på tastaturet skal foretage
sig. <http://home.worldonline.dk/hijklm/winxp/sleep_knap_sp1.png>

Hvis jeg derimod kører med iTouch 1.83 så har jeg.
<http://home.worldonline.dk/hijklm/winxp/sleep_knap_itouch183.png>

Problemet er det samme både på Win2000 og XP.

Logitech kan bare ikke lave drivere og har aldrig kunnet. Det er
som regel et skridt frem og to tilbage når man installerer en nyere
driver. Det er i hvert tilfælde langt fra første gang at jeg har
oplevet "udokumenterede features" ved at installere en nyere version
så jeg bliver ved iTouch 1.83 og Mouseware 9.73 indtil videre.
(Jeg har nemlig også problemer med Mouseware 9.75).

Madsen.

Fra : Bach|DK|

Dato : 22-02-03 20:22

Det var nice. Jeg har installeret iTouch 1.83 og nu virker knappen som
den skal. Lækkert nok og så bruger den også mindre systemressourcer:
perfekt.

Takker for rådet.
--
Michael Bach

Fra : David

Dato : 27-02-03 15:21

> Hvis jeg derimod kører med iTouch 1.83 så har jeg.
> <http://home.worldonline.dk/hijklm/winxp/sleep_knap_itouch183.png>
Vil du evt. maile dem til mig? Jeg har desværre ikke gemt de tidligere
versioner, men det ville da være rart at kunne bestemme hvad knappen
gjorde...

Husk at fjerne "fjernedette_" fra min mail adresse

mvh

David

Fra : Madsen

Dato : 27-02-03 15:39

David skrev:

> Vil du evt. maile dem til mig?

Du kan hente den her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/logitech/183/it183dan.exe>
(5.19 MB).

Du må meget gerne melde tilbage når du har hentet den så jeg kan få
den fjernet fra serveren igen.

Madsen.

Fra : David Holm

Dato : 28-02-03 18:32

> Du må meget gerne melde tilbage når du har hentet den så jeg kan få
> den fjernet fra serveren igen.
Så er den hentet! Tak for hjælpen

mvh

David Holm

Fra : Madsen

Dato : 28-02-03 22:32

David Holm skrev:

> Så er den hentet! Tak for hjælpen

Velbekom og så fjerner jeg den igen.

Madsen.

Fra : David

Dato : 03-03-03 16:09

> [...]
> enkelt knap. Jeg har været inde i windows power options men selvom
> den står på "shutdown computer" så virker det stadig ikke.
Har idag fået flg. løsning fra logitech:
Please try the following changes:

For PS/2:

Click on the plus [+] next to: HKEY_Local_Machine

Click on the plus [+] next to: Software

Click on the plus [+] next to: Logitech

Click on the plus [+] next to: iTouch

Click on the plus [+] next to: OEMInfo "DisableiTouchPowerHandling=1"

Manually adding the folder "OEMInfo"

Should the folder OEMInfo not be there, please proceed as follows:

a) Make sure that the folder "iTouch" is highlighted.

b) Go to the Menu "edit", choose "New" and then "key" (top most entry) -> a
new folder appears.

c) Name that folder "OEMInfo" (be sure to copy it 100% correct)

d) Click on the folder "OEMInfo" so that it is highlighted

e) Go to the Menu "edit", choose "New" and then "string value" (second entry
from the top) -> a new key appears.

f) Name that key "DisableiTouchPowerHandling"

g) Doubleclick "DisableiTouchPowerHandling" and enter the value "1"

Close the registry and restart computer.

For USB:

Click on the plus [+] next to: HKEY_Local_Machine

Click on the plus [+] next to: System

Click on the plus [+] next to: CurrentControlSet

Click on the plus [+] next to: Services

Click on the plus [+] next to: LCcfltr

Click on the plus [+] next to: Parameters "DisablePowerKeyHandling=1"

Manually adding the folder "Parameters"

Should the folder Parameters not be there, please proceed as follows:

a) Make sure that the folder "LCcfltr" is highlighted.

b) Go to the Menu "edit", choose "New" and then "key" (top most entry) -> a
new folder appears.

c) Name that folder "Parameters" (be sure to copy it 100% correct)

d) Click on the folder "Parameters" so that it is highlighted

e) Go to the Menu "edit", choose "New" and then "string value" (second entry
from the top) -> a new key appears.

f) Name that key "DisablePowerKeyHandling"

g) Doubleclick "DisablePowerKeyHandling" and enter the value "1"

Fra : Madsen

Dato : 03-03-03 16:15

David skrev:

> Har idag fået flg. løsning fra logitech:

[Snip]

Har du prøvet om de virker?

Madsen.