RAM test.
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-02-03 09:23

God formiddag.

Jeg har lige kørt en test af mine RAM på 60 min. Til formålet brugte jeg
dette testprogram http://hcidesign.com/memtest/ som kører under Windows.

Jeg valgte at teste 256 MB ud af mine 512 MB RAM og fik følgende meddelser:

Error 1, out of 296 cycles
(8821 % coverage)
You have faulty RAM and should replace it

Error 2, out of 369 cycles
(10997 % coverage)
You have faulty RAM and should replace it

Error 3, out of 394 cycles
(11742 % coverage)
You have faulty RAM and should replace it

Error 4, out of 456 cycles
(790 % coverage......af en eller anden grund tæller den % forfra)
You have faulty RAM and should replace it

Altså 4 fejl på ca. 60 minutters test. Det lyder sgu af meget. Nu vil jeg
her en af dagene kører en 24 timers test, dog med dette program i stedet
http://www.memtest86.com og så se hvad det siger.

Har jeg grund til bekymring? De er under 6 mdr. gamle. Det er en blok 512
MB DDR PC 2700 RAM fra Samsung, som kører med de mest "aggresive"
timings....

Det skal lige siges at jeg IKKE har oplevet problemer

Mvh.

Kenneth

Fra : Olesen

Dato : 22-02-03 10:50

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3e573366$0$134
> [...]
> timings....
>
> Det skal lige siges at jeg IKKE har oplevet problemer

Du siger du ikke har oplevet problerm, så vidt så godt.
Men hvis du reinstallerer eks. Windows 2000 eller XP,
så vil du helt sikkert på en fejlmeddelselse.
Det er jeg 100% sikker på.

Jeg oplevede noget lign. med min gamle PC.
Kørte fint uden probs på W2k, men en installation
af både 2k og xp lod sig ikke gøre.

MVH

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-02-03 19:11

> Du siger du ikke har oplevet problerm, så vidt så godt.
> Men hvis du reinstallerer eks. Windows 2000 eller XP,
> så vil du helt sikkert på en fejlmeddelselse.
> Det er jeg 100% sikker på.

Hmmm, det håber jeg sgu ikke du får ret i da jeg meget snart skal formattere
og reinstallere XP (pga. opgradering til Sapphire Radeon 9700 Pro Ultimate
Edition).

Mvh.

Kenneth

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 22-02-03 19:25

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3e57bd3e$0$124$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hmmm, det håber jeg sgu ikke du får ret i da jeg meget snart skal
formattere
> og reinstallere XP (pga. opgradering til Sapphire Radeon 9700 Pro Ultimate
> Edition).

Er det et krav ved installation af nyt grafikkort? Jeg spørger, fordi jeg
selv overvejer nyt grafikkort.

Mads Holmer-Jensen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-02-03 19:39

> Er det et krav ved installation af nyt grafikkort? Jeg spørger, fordi jeg
> [...]

Overhovedet ikke. Bare du husker at afinstallere de gamle drivere så burde
det køre. Jeg er bare lidt, hvad skal jeg kalde det......paranoid hvad det
angår. Så jeg går med livrem og seler så jeg er "sikker" på success.

Mvh.

Kenneth

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 22-02-03 12:28

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3e573366$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har jeg grund til bekymring? De er under 6 mdr. gamle. Det er en blok
512
> MB DDR PC 2700 RAM fra Samsung, som kører med de mest "aggresive"
> timings....

Er din CPU overclocked? Hvis den er, så prøv at sammenligne med en test ved
default FSB. Alternativt så prøv at gå et trin eller to ned i RAM settings i
BIOS.

Jeg går ud fra, at du har læst FAQ'en på hjemmesiden!?

Mads Holmer-Jensen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-02-03 19:09

> [...]
ved
> default FSB. Alternativt så prøv at gå et trin eller to ned i RAM settings

Nope, CPU er ikke overclocket. Jeg prøver med default settings på RAM i
morgen.

> Jeg går ud fra, at du har læst FAQ'en på hjemmesiden!?

Ja da.

> --
> Med venlig hilsen
>
> Mads Holmer-Jensen

Mvh.

Kenneth

Fra : Leony

Dato : 22-02-03 12:39

skrev i en meddelelse news:3e573366$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Jeg har lige kørt en test af mine RAM på 60 min. Til formålet brugte
> jeg dette testprogram http://hcidesign.com/memtest/ som kører under
> Windows.

Har du læst dokumentationen til programmet måske står der noget om disse
fejl. Det er måske noget man kan forvente når der køres under Windows
eller lignende.

> Altså 4 fejl på ca. 60 minutters test. Det lyder sgu af meget. Nu
> vil jeg her en af dagene kører en 24 timers test, dog med dette
> program i stedet http://www.memtest86.com og så se hvad det siger.

Jeg tror vi tager stilling når vi har fået et andet programs mening.

Hvis du kan installere Windows på en sekundær harddisk eller lignende,
så er Olesen's teori jo nem at prøve. Det vil jo også være den bedste
indikator for om RAM er faulty. Ved at Memtest86 ikke afslører alle
fejl, måske det program du har prøvet afslører for mange.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-02-03 19:08

> Har du læst dokumentationen til programmet måske står der noget om disse
> fejl. Det er måske noget man kan forvente når der køres under Windows
> eller lignende.

Jeg har ikke kunne finde noget om det kan skyldes at det kører under
Windows, man kunne godt tro det.

> Jeg tror vi tager stilling når vi har fået et andet programs mening.

0 fejl, ifølge memtest-86 ver. 3, alle tests.

> [...]
> indikator for om RAM er faulty. Ved at Memtest86 ikke afslører alle
> fejl, måske det program du har prøvet afslører for mange.

Det må prøves, men en anden dag

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-02-03 19:06

Nu har jeg så prøvet at køre memtest-86 ver. 3, alle tests. Det tog næsten
7 timer og resultatet var 0 fejl.

Om det så er det ene eller det andet program som er "bedst" må tiden vise.

Mvh.

Kenneth