ASUS CUBX-E med ny Seagate 80Gb og XP
Fra : BHR

Dato : 22-02-03 01:27

Jeg har problemer med at installere en ny 80Gb harddisk.
Når jeg vil boote op på XP Pro CD'en starter den godt nok op men går i stå
når den er kommet lidt ind i opstarten. Så står den blot og blinker.
På dette tidspunkt mangler den at lave Fdisk og formattere .

Er harddisken for stor?

Harddisken er tilsluttet en promise controller på selve bundkortet (blå
stik) og CD'rom drevet er tilsluttet en alm. port på bundkortet.

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-02-03 11:13

On Sat, 22 Feb 2003 01:26:31 +0100, "BHR" <bhr@email.dk> wrote:

> [...]

>Harddisken er tilsluttet en promise controller på selve bundkortet (blå
>stik) og CD'rom drevet er tilsluttet en alm. port på bundkortet.

I starten af installationen skal du trykke F6 for at installere
drivere til Promise controlleren, er det ikke beskrevet i manualen til
bundkortet?

--
Jens

Often wrong ... but NEVER in doubt.

Fra : BHR

Dato : 23-02-03 19:11

> I starten af installationen skal du trykke F6 for at installere
> drivere til Promise controlleren, er det ikke beskrevet i manualen til
> bundkortet?

Nu har jeg trykket F6 og kommet et stykke videre, men den ber nu om en
diskette med driver til Promise-controlleren.
Jeg har kun til NT og Win2000.

Findes der et link til XP-driver som jeg kan downloade?.

Fra : Jens Petersen

Dato : 23-02-03 19:29

On Sun, 23 Feb 2003 19:11:11 +0100, "BHR" <bhr@email.dk> wrote:

>Nu har jeg trykket F6 og kommet et stykke videre, men den ber nu om en
>diskette med driver til Promise-controlleren.
>Jeg har kun til NT og Win2000.
>
>Findes der et link til XP-driver som jeg kan downloade?.

Måske her:

http://usa.asus.com/download/mbdriver/mb-ide.htm

--
Jens

On days like this I feel like I could download the world!

Fra : BHR

Dato : 23-02-03 23:14

> http://usa.asus.com/download/mbdriver/mb-ide.htm

Tak, men desværre tror jeg ikke lige der er en XP-driver der passer.

På den originale diskette står der: Promise ATA 100 IDE Driver (MD013)

Hilsen
BHR

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-02-03 13:25

On Sun, 23 Feb 2003 23:14:10 +0100, "BHR" <bhr@email.dk> wrote:

>Tak, men desværre tror jeg ikke lige der er en XP-driver der passer.
>
>På den originale diskette står der: Promise ATA 100 IDE Driver (MD013)

Næ, du har sgu ret.

Den jeg så til XP var en RAID driver.

Den du skal bruge findes tilsyneladende ikke til XP.

Men så kiggede jeg på Promises hjemmeside, og fandt denne:

http://www.promise.com/support/file/driver/3-079-03.zip

--
Jens

I compute, therefore IBM