Hjælp ønskes (Maskinen chrasher)
Fra : A M

Dato : 21-02-03 14:54

Hej i gruppen.

Håber at dette er den rette gruppe, ellers bare giv mig kniven

Nå men efter at have monteret en Celeron 1400 Tualatin i mit gamle ASUS
P2B-F ved hjælp af en Slot-T adapter, har jeg fået et større problem.

Generelt når jeg bruger maskinen til spil osv. kører den kanon. Men efter at
have skiftet CPU går maskinen ned i Photoshop 7.0, ligeså snart at jeg åbner
et billede og begynder redigering og lign. Maskinen låser, skærmen fryser,
drevene speeder op og alarmen går. Ved alarmen mener jeg at højttaleren i
kabinettet yder som en ambulance. Det eneste jeg kan gøre, er at slukke på
kabinettet.

Det samme skete forøvrigt også i 3DMark 2000 under CPU Speed test FØR jeg
geninstallerede Windows. Nu kan den godt køre den.

Systemkonfiguration:

ASUS P2B-F (Bios 1014 beta 3)
Celeron 1400 Tualatin 1,5V
Slot-T adapter
2 x 256 Mb Performance 133FSB Ram
Innovision Geforce 2 64Mb Ram
Promise IDE 100 Controller
Soundblaster AWE64 Gold
Realtek 10/100 Netværkskort

Der er ikke nogle problemer med varme. CPU´en bliver max. 35 grader ved alm.
brug i flere timer.

Hvad kan det skyldes? Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det? Hvad betyder
den advarselstone, der kommer fra kabinettet?

På forhånd tak

Allan

Fra : Leony

Dato : 22-02-03 17:05

"A M" <allmog@NOSPAMoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Generelt når jeg bruger maskinen til spil osv. kører den kanon. Men
> efter at have skiftet CPU går maskinen ned i Photoshop 7.0

Måske kan Photoshop ikke lide din adapter.
Ved ikke om der er generelle problemer i den retning.

> Der er ikke nogle problemer med varme. CPU´en bliver max. 35 grader
> ved alm. brug i flere timer.

Når man skal afgøre om man har et varmeproblem skal dette gøres med 100%
cpubelastning i et par timer.
Alm. brug belaster ikke cpu ret meget (ved almindelig brug forstår jeg
7-kabale, surf og email).

Test evt med Prime95:
http://www.mersenne.org/freesoft.htm
eller cpu burn-in:
http://users.bigpond.net.au/cpuburn/

> Hvad kan det skyldes? Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det? Hvad
> betyder den advarselstone, der kommer fra kabinettet?

Advarselstonen som lyder som en ambulance advarer mod overophedning -
altså et varmeproblem.
Det er dog ikke aktuelt som du selv skriver.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/