Parallel overførsel
Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 20-02-03 17:33

Hvor hurtigt er det lige man kan overføre med et parallel kabel..?

Kasper

Fra : EH-Fniller

Dato : 20-02-03 17:59

Kasper Hilligsøe wrote:
> Hvor hurtigt er det lige man kan overføre med et parallel kabel..?
>
> Kasper

Med en lidt ældre pc er det ca 400MB i timen.
Min kollega gjorde det for et ½ år siden og sagde det var den
hastighed.

EH

Fra : complex@pc.dk

Dato : 20-02-03 18:20

6-7 Mbytes/minut
så de 400 MB i timen passer godt
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : **TwN**

Dato : 20-02-03 18:25

"EH-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message

> Med en lidt ældre pc er det ca 400MB i timen.
> Min kollega gjorde det for et ½ år siden og sagde det var den
> hastighed.

Ka det virkelig passe at det går så langsomt? 400Mb i timen er jo ikke mere
end 1Mbit så'en ca...
Hvad var det for computere han brugte?

**TwN**

Fra : EH-Fniller

Dato : 21-02-03 08:30

**TwN** wrote:
> "EH-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message

> Ka det virkelig passe at det går så langsomt? 400Mb i timen er jo ikke mere
> [...]

En soltek og en msi.

EH.

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 18:40

Kasper Hilligsøe skrev:

> Hvor hurtigt er det lige man kan overføre med et parallel kabel..?

Så vidt jeg ved så er det afhængig af hvad det er for en parallelport
der sidder i dyret.

En Google-søgning fortæller:

Madsen.

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 20-02-03 19:02

Jeg er ikke klar over hvilken type der er. Parallel forbindelsen skal bruges
mellem computeren og et ekstern cdrom brænder der skrives med 2 X speed. 1 X
Speed plejer at være 150 kbit/sek så man burde formode at forbindelsen
mindst kan klare 300 kbit/sek

Kasper