farvepatroner HP
Fra : Claus G.

Dato : 20-02-03 12:32

Hej
Jeg har flere gange været ude for at en farvepatron hp c6578d melder:
"Incorect color cartridge!"
Patronen er næsten ikke brugt, den er ikke tørret ud, det er 3die gang jeg
oplever problemet, og med en pris på omkring 400kr. er det jo temmelig
træls. Er der andre der har lignende erfaringer?
Claus G.

Fra : Jørgen L.

Dato : 20-02-03 12:39

> [...]
> oplever problemet, og med en pris på omkring 400kr. er det jo temmelig
> træls. Er der andre der har lignende erfaringer?

Ja jeg har lige oplevet det

hilsen Jørgen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 20-02-03 12:51

"Claus G." <gabriel@xxxdesign-text.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplever problemet, og med en pris på omkring 400kr. er det jo temmelig
> træls. Er der andre der har lignende erfaringer?

Er der ikke et års garanti på sådan en svend ?
/Henning, Sydfyn.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 20-02-03 17:11

On Thu, 20 Feb 2003 12:51:05 +0100, "Henning Sørensen" <hkks@privat.dk>
wrote:

>"Claus G." <gabriel@xxxdesign-text.dk> skrev i en meddelelse
>
>Er der ikke et års garanti på sådan en svend ?
>/Henning, Sydfyn.

Ingen garanti/reklamationsret på forbrugsstoffer...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-02-03 18:46

Thore Sorensen <dinotec@pc.dk> skrev:

> Ingen garanti/reklamationsret på forbrugsstoffer...

Der er to års reklamationsret i ethvert forbrugerkøb. Det er ikke
muligt at aftale sig ud af reklamationsretten.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : gats

Dato : 20-02-03 20:06

> Ingen garanti/reklamationsret på forbrugsstoffer...

Hov hov, HP giver 30 dages ombytnings garanti på deres farvepatroner.
Jeg har fået byttet en uden problemer.

Fra : Jumsko

Dato : 20-02-03 17:55

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus G." <gabriel@xxxdesign-text.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er der ikke et års garanti på sådan en svend ?
> /Henning, Sydfyn.

Jo der er garanti, hvis patronen ikke virker, så skal du forlange en ny.
Uanset hvad de skriver, så gælder købeloven. Dermed har du 2 års garanti. De
kan ikke omgå købeloven. Du skal gå ned i foretningen og forlange en ny.
Det kan godt være at de ikke giver garanti på indholdet som er et
forbrugsstof, men selve patronen, der ikke er iorden skal de selvfølgelig
give garanti på, med eller uden blæk!
Prøv at spørge i news:dk.videnskab.jura

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-02-03 21:22

In dk.edb.hardware, Jumsko <dm@e-box.dk> says...
> Uanset hvad de skriver, så gælder købeloven. Dermed har du 2 års garanti. De

Nej, du har 6 mdr garanti og derudover 18 mdr reklamationsret.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : gats

Dato : 21-02-03 05:48

> Nej, du har 6 mdr garanti og derudover 18 mdr reklamationsret.

OK, men byttet den det fik jeg. Andet manglede da også bare.