Erfaringer med shg.dk A/S ?
Fra : HT

Dato : 19-02-03 10:23

subj.

Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige sikre
mig de ikke er nogle luskebukse!?

HT

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 10:34

HT wrote:

> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige
> sikre
> mig de ikke er nogle luskebukse!?

Rygtet er meget blandet, som regel sat i stand af folk med
engangserfaringer, dvs. handlet hos dem så få gange af man ikke kan
generalisere ud fra det.

Jeg har handlet hos dem 1 gang og det gik fint. Det kan du dog ikke bruge
til ret meget, da det er for lidt til at danne statistisk grundlag.

Såå, prøv dem :)

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : jk

Dato : 19-02-03 10:41

On Wed, 19 Feb 2003 10:22:58 +0100, "HT" <ht6040@hotmail.com> wrote:

>subj.
>
>Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige sikre
>mig de ikke er nogle luskebukse!?

Hvad kan du/de blive enige om i tilfælde af, at skidtet ikke virker,
eller holder op med at virke indenfor garantiperioden ?

Fra : Lars Olsen

Dato : 19-02-03 10:49

"HT" <ht6040@hotmail.com> wrote in message news:b2vife$m8e$1@sunsite.dk...
> subj.
>
> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige
sikre
> mig de ikke er nogle luskebukse!?
>

> HT

Jeg har handlet der nogle gange, og har overvejende positive oplevelser med
dem. Næste gang jeg skal købe noget, så vil jeg kigge hos SHG først.

Mvh, Lars

Fra : wuffer

Dato : 19-02-03 10:46

hvis du bestiller et bundkort og ik andet så ska du være klar over at
det sagtens ka komme bare med lidt brunt papir pakket rundt om... det
er vist ret typisk for shg.. jeg har prøvet det et par gange og har
hørt om andre der har prøvet det samme... hvis du ska snakke med dem i
tlf så ska du være glad for pausemusik for det kommer du til at høre
på længe... jeg handler ik med shg længere har gjort.. det eneste plus
der er hos dem er hvis du bestiller noget inden 19 så har du det som
regel næste dag...

wuffer

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-02-03 10:47

"HT" <ht6040@hotmail.com> wrote in news:b2vife$m8e$1@sunsite.dk:

> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil
> lige sikre mig de ikke er nogle luskebukse!?

Det er de efter min overbevisning bestemt ikke.

Jeg har handlet hos dem 7 eller 8 gange :I) (Både som privatperson og
til min arbejdsplads).

Alle gangene på nær én har der været hurtig levering og god information
per email undervejs. Den ene gang det gik galt var ved bestilling af et
produkt fra logitech som ikke var til at opdrive i DK.
Leveringsdatoerne fra deres leverandør blev hele tiden udskudt og der
stod jeg uden et tastatur (havde købt et Abit IT7 - som ikke har nogen
PS/2 connectors og havde ikke lige kunnet finde et USB tastatur i
lokalområdet til billige penge). Men der var de flinke til at sende mig
mails med situationen og vi fandt en anden løsning på mit problem.

Har dog ikke handlet med dem siden november - men det skulle undre mig
meget om de har lavet om på deres normalt gode serviceniveau.

Jeg har dog ikke haft brug for RMA eller anden service, men en kammerat
af mine købte et Sapphire Radeon 9500 hos dem, og det han fik med
posten så ud som om pakken havde været åbnet (den var noget nusset i
kanterne). Så han ringede til dem, og de beklagede, og sendte ham et
nyt (og han sendte selvfølgelig det første tilbage). Ingen problemer
der. Jeg ved godt de skal tage produktet tilbage de første 14 dage i
forbindelse med onlinesalg, men alligevel rart at de gør det hurtigt og
uden brok i modsætning til visse andre smålige butikker.

Mvh.
Flemming
--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Per N

Dato : 19-02-03 10:56

On Wed, 19 Feb 2003 10:22:58 +0100, "HT" <ht6040@hotmail.com> wrote:

>subj.
>
>Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige sikre
>mig de ikke er nogle luskebukse!?

Jeg har kun gode erfaringer med SHG hvor jeg har handlet
en 8 - 10 gange.
Det er dog MidtData som jeg bruger mest. De plejer at være
lidt billigere og leverer næsten altid varen næste dag.

mvh Per

Fra : Henrik

Dato : 19-02-03 11:31

"HT" <ht6040@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige
sikre
> mig de ikke er nogle luskebukse!?

Har handlet meget hos den (10-15 gange) i alt for en 15-20 kilo, men jeg
fandt andre græsgange der var billigere og hurtigere. Hørte også på nettet
at der var problemer med reparationer.

For nogle måneder siden gik en af mine harddiske (ibm) ned og jeg sendte den
ind til shg, så på min retur ordre at shg havde modtaget harddisken og en
måned senere fik jeg en mail om at nu var den sendt til fabrikken (en måned
senere ?), der er nu gået ca. 3 måneder til og jeg har ikke hørt fra shg.

Jeg er pisse ligeglad med den harddisk og de kan beholde lortet men det er
klart at jeg ikke kan handle et sted hvor de ikke engang kan finde ud at
ekspedere en simpel retur sag.

Dette er jeg ikke et sekund i tvivl om at Shg et totalt ligeglad med for der
er jo ligesom pyramidespil der komme hele tiden nye kunder til, måske også
dig

--
Med Venlig Hilsen
Henrik

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 19-02-03 23:30

"Henrik" <nytliv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> er jo ligesom pyramidespil der komme hele tiden nye kunder til, måske også

Årsagen til at der er gået så lang tid kan også skyldes IBM. De plejer som
regel ikke at være særlig hurtige til retursager.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-02-03 09:06

Wed, 19 Feb 2003 23:29:59 +0100, skrev Rasmus Lauritsen, på 39 linier,
i <3e540565$0$13236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>Årsagen til at der er gået så lang tid kan også skyldes IBM. De plejer som
>regel ikke at være særlig hurtige til retursager.

dog så jeg en i foretningen (SHG) der fik byttet en maxtor med det
samme.
Selv om den model var udgået fik han bare en stører..
Tro mig kunden så helt forkert ud i hovedet.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-02-03 09:53

In dk.edb.hardware, Karsten Andersen <karsten@jyde.cc> says...
> dog så jeg en i foretningen (SHG) der fik byttet en maxtor med det

Det er ikke sikkert at Maxtor og IBM har haft samme måde at håndtere
RMA-sager på.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-03-03 12:52

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev:

> Det er ikke sikkert at Maxtor og IBM har haft samme måde at håndtere
> RMA-sager på.

Nu er det købelovsmæssigt ret ligegyldigt, hvordan producenten
håndterer RMA, da det er forhandleren, der skal stå for reklamationer
og udbedringer af fejl. Sådanne udbedringer skal ske inden rimelig tid
dette kan man som forhandler ikke definere sig ud af ved at henvise
til, at RMA tager så og så lang tid hos en given producent.

Det er først når de 2 års reklamationsret ikke længere gælder, at en
afhængighed af producenten er relevant.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-02-03 11:57

> subj.
>
> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige
sikre
> mig de ikke er nogle luskebukse!?

Jeg har kun positive erfaringer med SHG også omkring RMA.
Jeg har handlet der flere gange for i alt omkring 30 kilo.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 19-02-03 11:47

Som regel har de god service og leverer varene til tiden, men hvis det ikke
sker, eller der er fejl ved produkter kan det være en længerevarende
affære.... Altså

- Billige produkter
- Dårlig service ved ureglemæssigheder

/Rasmus

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-02-03 13:41

Jeg har også handlet hos shg i mange år, og kan bekræfte det meste af
ovenstående. Hvis der ikke er problemer med den vare man har købt er de som
regel både billige og hurtige. ER der derimod problemer er serviceniveauet
efter min opfattelse = ikke eksisterende. Så når jeg køber hos SHG er det
ikke på grund af serviceniveauet.

Fra : Lestat

Dato : 19-02-03 16:14

> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige
sikre
> mig de ikke er nogle luskebukse!?
>

> HT

Jeg vil lige med det samme sige at jeg har ikke haft en RMA sag med SHG, så
hvad der siges her kan meget vel være korrekt. Men generelt har jeg fået god
behandling hos dem når jeg har ringet og spurgt efter noget, enten
lagerstatus eller evt. leveringstid på fremtidige produkter.

Jeg har ydermere handlet der ca. 30-35 gange, senest i går. Som regel får
man varen næste dag, og den har IME altid været ganske godt pakket ind. Jeg
vil lige sige at som regel er det altså tilstrækkeligt at vikle papir om et
mobo når det sendes. Det ligger allerede i en ganske solid kasse med
skumgummi, og jeg kan ikke rigtigt forestille mig hvad der skulle til for at
ødelægge kassen og bundkortet.

L.

Fra : Thomas

Dato : 19-02-03 16:52

> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige
sikre
> mig de ikke er nogle luskebukse!?

Gode erfaringer: billige produkter og så ligger de 10 minutters kørsel fra
mig.

Dårlige erfaringer: ventetid i butikken. Hvis du skal afhente i butikken så
sørg for at være der i løbet af formiddagen, ellers skal du vente i laaang
tid blandt en masse andre kunder.

Jeg har brugt dem i et par år og fortsætter med det.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?

Fra : Klaus

Dato : 19-02-03 17:33

HT wrote:
> subj.
>
> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige
> sikre mig de ikke er nogle luskebukse!?

Fair pris, hurtig levering, upålidelig retursystem.
Har handlet der 3 gange: Første, sidste og eneste.
Klaus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-02-03 19:12

In article <b2vife$m8e$1@sunsite.dk>, HT wrote:
> subj.
>
> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige sikre
> mig de ikke er nogle luskebukse!?

Mine erfaringer:

Hvis du henter i butikken er der ingen returret.
Hvis du har ting inde på reklamation, så tager det mindst 3 uger,
medmindre man betaler 10% hastegebyr (det er over 1/2 år siden, har
haft 2 sager).

Havde for omkring 1 år siden en død CPU inde til rep. Aftalte
at jeg købte en ny, og fik penge overført hvis distributør accepterede
at der var en fejl. Men de sendte i stedet en ny CPU mens jeg var på
ferie, som ikke blev hentet. Der var en hel del bøvl før de kunne
finde ud af hvad der var sket, og så fik jeg også mine penge.

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 19-02-03 19:28

Indtil nu ingen problemer.
MEN nu har jeg lige idag sendt en AMD XP2000 in a box CPU retur. Den er bare
ikke stabil/hvs kan slet ikke køre i 2 forsk. til XP processor beregnede
bundkort.
Deres behandling af RMAsagen vil bevirke om jeg handler fortsat der i
fremtiden. Jeg melder tilbage når jeg hører mere til sagen.
mvh Mic

---

Fra : Katja Lykkegaard And~

Dato : 21-02-03 00:47

> subj.
>
> Gode såvel som dårlige?

Hej!
Har handlet med dem en enkelt gang.
Hurtig levering, modtog varen dagen efter den var bestilt.
1 stk. Bundkort.
Virkede dog ikke.
Sendt retur onsdag
Modtaget mail torsdag at nyt kort sendes retur til os fredag, forventer
kortet er her lørdag eller mandag.
Hurtig betjening. Intet at beklage sig over.
Ikke sidste gang vi har handlet med dem.

Hilsen Kennet & Katja

Fra : Christian Bonnesen

Dato : 24-02-03 14:23

Hejsa.

Nu vil jeg også lige blande mig.....

Jeg har kommer nemlig lige derovre fra.....
Jeg havde købt en P4 i løsdele med onboard lyd.
Dejlig billig og jeg fik delene efter kun 20 minutter!

MEN.....

Jeg samler det hele - går også rimeligt smertefrit.
Starter dyret op og installerer XP + drivere fra cd'en fra mortgherboardet
(et ECS Motherboard).
Her starter så problemet: Ved afspilninf af lyd skratter det onboard lydkort
noget så gevaldigt.

Jeg checker så IRQ's etc etc. Ingen problemer.

Jeg ringer så til SHG. Og giver op efter at have ventet i kø i 30 min (og
kun flyttet mig fra nummer 6 til 5).
Nå, skriver så en email i stedet for. De svarer rimeligt hurtigt med besked
om at det jo nok er en driver der ikke er ny nok eller måske noget i
BIOS'en. Jeg downloader så en ny driver fra ECS' hjemmeside. Det hjælper
ikke. Jeg downloader så en BIOS update - det hjælper heller ikke.

Jeg skriver så igen til dem for at få hjælp. De siger nu at det måske er
stømforsyningen eller måske et defekt motherboard - men at jeg selv skal
finde ud af hvad det jeg jo ikke har købt det samlet. Jeg spørger så om jeg
ikke bare kan give dem hele kassen og få dem til det. Det vil de da godt med
fortæller at det så vil koste 400,- pr. time.
Så jeg kæmper selv lidt videre. Efter at have rodet lidt mere rundt ender
det med at strømforsyningen står af.

Jeg tog så hele dyret med ud til dem og oprettede en RMA på den. Kommer til
kassen og fortæller hvad der er i vejen og får stukket en skruetrækker i
hånden. At skrue strømforsyning af + tage motherboardet op.

De får så begge dele og efter 15 minutter får jeg nu en ny strømforsyning +
motherboard.

Så bottom line......

SHG: Billige ting. Hurtig levering. Ingen service hvis man selv samler
maskinen.

Så fremover kunne jeg godt finde på at handle der igen.... Ved enkelte ting
(en harddisk, et grafikkort eller så'n noget lignende) - men ALDRIG ved en
'hel' computer. Så hellere give en anelse mere og få lidt service.

Mvh,
Christian

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-02-03 14:53

Christian Bonnesen wrote:

> (et ECS Motherboard).

Du er ikke blevet skræmt af alle de negative indlæg der har været omkring
ECS?

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-02-03 16:49

"Christian Bonnesen" <cbo@ccieurope.NOSPAM.com> wrote in message

> [...]
> motherboardet op.

> SHG: Billige ting. Hurtig levering. Ingen service hvis man selv samler

Tjah... Det tror jeg ikke er bedre andre steder - hvis du har købt en
bilradio og monteret selv og den så ikke virker, så indleverer du vel heller
ikke bare bilen og forventer at de afmonterer radioen...?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Andy

Dato : 07-03-03 00:11

"Christian Bonnesen" <cbo@ccieurope.NOSPAM.com> skrev i en meddelelse

> Så bottom line......
>
> SHG: Billige ting. Hurtig levering. Ingen service hvis man selv samler
> maskinen.

Mig bekendt har stort set alle computerforretninger den politik. Hvis kunden
selv samler, så tages delene ind til service som løsdele. Problemet er
selvfølgelig at fejlraten på et produkt er væsentlig højere når kunden selv
samler, end når butikken samler(som regel fordi mange kunder ikke aner hvad
der er for og bag på en PC, men alligevel mener at 'saml selv' artiklen i
månedens 'Komputer for alle' gør dem til eksperter på området.)

Andy

Fra : db

Dato : 10-03-03 11:26

Efter at have stået på vente liste i 2 måneder til en sony dvd brænder, har
jeg mistet alt for shg.dk
Ikke fordi de ikke kan skaffe så mange som de har bestillinger til, men mere
på grund af den behandling de har givet mig.
De har løbende opdateret mig at jeg havde en restordre - fint nok!
1 de sender så en mail, hvor de skriver at varen kan afhentes, jeg ringer og
får det bekræftet.
2 da jeg dukker op er der ingen vare, men de siger så at den kommer mandag,
jeg betaler forud og de lover at sende den.
3 Jeg får istedet en ny restordre mail - hvor kundenummeret er ændret
4 jeg ringer og får at vide at istedet for at stå nummer 14 på listen, står
jeg nu nummer 40.
De erkender at det var en fejl at sende en besked at varen var kommet, - at
de ikke plejer at tage imod forudbetaling, - men at de IKKE kan ændre
ordrenummeret - hvis jeg er utilfreds kan jeg få mine penge tilbage.

Rent faktisk har de i de sidste par måneder modtaget 10 brændere fra Sony,
altså burde jeg nu stå nummer 4 på listen - i stedet står jeg til at vente
yderligere 2 måeneder, da jeg skriver til chefen Per Nielsen om en
forklaring skriver han:

"Hvad forventer du at jeg personligt skal gøre ?
Hekse en DVD brænder frem ?"

Næh, det kan han vel næppe, men han kunne starte med en undskyldning, samt
ændre mit ordrenummer tilbage til det gamle.
Jeg har endnu ikke hørt fra dem!!

Så hvis du/I kan acceptere sådan en kundepleje er I velkomne til at handle
der.
Jeg skal ikke udelukke at hvis de har varen på lager og ikke behøver at
snakke med dig/jer, så går det nok på en helt anden måde..
mvh
Dennis

Fra : db

Dato : 11-03-03 12:25

vi lader lige chefen Per Nielsen tale færdig:

Skal vi ikke blot annullerer din ordre, så er du fritstillet til at bestille
andetsteds.
Du får gerne en undskyldning på firmaets vegen, men det hjælper ikke på
leveringssituationen.
Og så er den vel ikke så meget længere. ?

mig:
Det er simpelthen ikke godt nok, den slipper du ikke afsted med
Jeg har ventet i 2 måneder og jeg er godt klar over at den er svær at
skaffe, men det kan da ikke være meningen at I sætter mig bag i køen, fordi
I kommer til at ændre ordrenummeret????
Det kan da ikke være min fejl at I klumrer i det.
Hvis jeg skal handle andet steds, betyder det blot endnu længere ventetid.

Per:
Nu svarer jeg dig for sidste gang, brænderne er umulige at skaffe på lager
p.t.
Det er endvidere teknisk umuligt at flytte dig frem eller tilbage i ordre
køen.
End of story fra undertegnede.

mig:
Prøv lige at forholde dig til een eneste ting:
Er det rimeligt at I ændrer mit ordrenummer så jeg nu står nummer 40 istedet
for nummer 4??
Det har jeg endnu ikke fået svar på...
Hvis ikke det er teknisk muligt at ændre det, kunne man jo manuelt holde øje
med næste gang der kom varer, se om det gamle nummer var indenfor dem som
stod for at skulle have, det er vel det mindste I kan gøre, når nu fejlen
ligger på jeres side?

Behøver jeg at sige at jeg endnu ikke har fået svar.

Sådan en arrogance har jeg ligegodt aldrig været ude for før - jeg håber for
ham at der ikke sker det samme for ham:
Kære Per Nielsen
De har nu stået på venteliste i 2 måneder til at få en ny nyre - og vi ville
snart have indkaldt dem til operation, men vi er kommet til at slette din
plads i køen, det er ikke teknisk muligt at rette fejlen da vi bruger
computere til vores lister, men vi har da sat Dem bagerst i køen igen.
Hvis de ikke er tilfreds er De velkommen til at blive skrevet op andetsteds.

ps Vi svarer dem for sidste gang: Nej ordene: kundeservice, fairness,
ordenligt sprogbrug, kan vi ikke påtage at indoperere i deres hjerne, de
kommer således til at undvære nævnte i deres virke fremover.

case closed

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 10-03-03 20:26

HT wrote:

> subj.
>
> Gode såvel som dårlige? Jeg overvejer at handle med dem, men vil lige sikre
> mig de ikke er nogle luskebukse!?
>
> HT

Jeg har handlet der en gang og gør det ikke igen. Det var simpelthen for
amatøragtigt.
Valgte udelukkende SHG da de kunne levere alle komponenter inden for max 6 dage
ifølge deres hp.
så 3 dage efter bestillingen kommer der en mail at de regner med at have
følgende ting "bla bla" senest "3 uger senere"
Så efter at have prøvet at få noget fornuftigt ud af en mail til dem må man jo
ringe til dem, hvilket resulterede i andre komponenter.
Dog først efter alt det papirnusseri sådan noget kan koste. (incl anulering af
oprindelig ordre, godkendelse af ny ordre), og i det heletaget følelsen af at
det var der ikke meget service på.....

Normalt bruger jeg bj-trading.
de er billige, de har et kæmpe lager og deres service er høj.
jeg fik en IBM disk der var død ved ankomsten. sendte dem en mail, fik svar
samme dag sendte den retur dagen efter og havde en ny (funktionel) 3 dage efter
jeg fik den døde.

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 10-03-03 20:37

Orv glemte helt..

i den pakke jeg bestilte hos SHG var der også et DVD drev incl software.
underinstall af denne kan jeg ikke finde det serienummer jeg bliver bedt om.
at maile til shg og her er hvad jeg fik som svar:

"
mht. serienummer kan dette hentes på nettet
"

Fra : Rapper

Dato : 10-03-03 22:03

Da jeg købte noget HW for ~2½ år siden hvor jeg fik et defekt floppykabel
fik jeg et meget flabet svar fra dem per email om at det måtte være min
julespøg osv. osv... Men de har satme oppet sig, har efter et godt årstids
pause handlet der igen optil flere gange uden problemer. De har været flinke
ved RMA sager og det hele.

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619