Hvorledes får vi fælles emailkartotek
Fra : Martin Christensen

Dato : 13-03-01 15:01

Hejsa

Som I kan se af headeren, drejer min mail sig om hvorledes vi får fælles
emailkartotek. Sagen er den, at vi - min familie - har et lille netværk
herhjemme, baseret på peer-to-peer i Win98. Netværket består af 4 computere,
der alle benytter Outlook Express på nuværende tidspunkt til at sende og
modtage email.

Det, vi ønsker, er, at kunne dele vores emailkartoteker, der jo er
forskellige på hver computer. Er der nogen smarte måder at gøre dette på?
Jeg taler ikke om at eksportere/importere, for så skal vi jo gøre det på
alle computerne, hver gang en ny emailadresse er blevet tilføjet et enkelt
kartotek. Det, jeg tænker på, er, om der ikke findes en løsning, hvor alle
har adgang til det samme emailkartotek hele tiden, så når en person tilføjer
en emailadresse, så har alle de andre også adgang til den, fra deres egne
computere.

Mvh
Martin

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-03-01 08:58

On Tue, 13 Mar 2001 15:01:02 +0100, "Martin Christensen"
<martin@munch.as> wrote:

> [...]
>en emailadresse, så har alle de andre også adgang til den, fra deres egne

Når du siger emailkartotek, mener du så adressekartotek? Hvis det er
tilfældet, så kan man vidst ikke dele dem over et netværk i Outlook
Express, men Outlook 2000 kan.

Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Martin Christensen

Dato : 14-03-01 09:22

> Når du siger emailkartotek, mener du så adressekartotek? Hvis det er
> tilfældet, så kan man vidst ikke dele dem over et netværk i Outlook
> Express, men Outlook 2000 kan.

Jo, det var fælles adressekartotek jeg mente. Jeg forsøger mig lidt frem med
Outlook 2000.

Tak for hjælpen

/Martin

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-03-01 09:34

On Wed, 14 Mar 2001 09:22:28 +0100, "Martin Christensen"
<martin@munch.as> wrote:

>Jo, det var fælles adressekartotek jeg mente. Jeg forsøger mig lidt frem med
>Outlook 2000.

Sig til, hvis du løber ind i problemer. Jeg har gennemført tricket på
et stort netværk, uden Exchange server.

Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : TM

Dato : 15-03-01 08:07

> Sig til, hvis du løber ind i problemer. Jeg har gennemført tricket på
> et stort netværk, uden Exchange server.

Hans. Det kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om da man siger det ikke kan lade sig gøre uden en Exchange server.

Med venlig hilsen
TM

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-03-01 09:35

"Hans Pedersen" skrev

> Når du siger emailkartotek, mener du så adressekartotek? Hvis
> det er tilfældet, så kan man vidst ikke dele dem over et
> netværk i Outlook Express, men Outlook 2000 kan.

Jo, man kan godt bruge et adressekartotek over et netværk, man
kan også flytte mail og news-filerne dertil.

Der står en hel del om OEs adressekartotek på denne side:

Jeg har ikke prøvet det, så jeg aner ikke hvad der kan ske af
fejl. Men, det lyder ret sandsynligt at man kan komme ud for
delingsfejl, hvis andre har adressekartoteket åbent på samme
tidspunkt.

Opfølgning er sat til OE-gruppen:

Med venlig hilsen

Peder