Compaq...
Fra : Prismaster

Dato : 16-02-03 17:34

Hej

Jeg er den heldige/ uheldige ejer af en Compaq Presario 7EL7000T.
Nu har jeg et par spørgsmål som jeg håber på at det er en venlig læser
som kan hjælpe mig med:

1. Jeg ved at Compaq får leveret sine bundkort et andet steds fra
såkalte OEM bundkort. Da jeg er langt fra glad for den Bios
som Compaq leverer vil jeg gerne have lavet det om, men hvem
er det som er producent af mit bundkort? Med andre ord - hvor
kan jeg hente en Bios som ikke er stemplet Compaq og dermed
giver mig alle indstillingsmuligheder til Biosen?

2. Diverse testprogrammer, f.eks. 3DMark, fortæller mig at mit bund-
kort har muligheden for at køre 4xAGP men at den for tiden kun kører
med en hastighed på 1x. Hvad skal jeg gøre for at lave om på det?

Mange tak for alle svar da de er mere end velkommen.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 16-02-03 18:03

Glem det, den skal køre med den bios der er til bundkortet
eller står du bare med et dødt bundkort/bios.
Men det er jo dit bundkort, og vi lever i et frit land.

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Prismaster

Dato : 16-02-03 18:21

OK - men hvad så med AGP'en?
Der må det da være en mulighed?

Fra : Jonas Jalling

Dato : 16-02-03 19:26

Prismaster wrote:
> OK - men hvad så med AGP'en?
> Der må det da være en mulighed?

<snip>
Er du sikker på at dit grafik-kort kan køre med højere hastighed en
1X???

Jonas Jalling

Fra : Prismaster

Dato : 16-02-03 19:41

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk> wrote in message

> <snip>
> Er du sikker på at dit grafik-kort kan køre med højere hastighed en
> [...]

Ja helt uden problemer.
Det er et GeForce4 MX420

Mvh.
Prismaster

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-03 19:41

In dk.edb.hardware, Prismaster <prismaster@hotmail.com> says...
> Der må det da være en mulighed?

Prøv at kigge på mit svar til complex@pc.dk

Det er ikke Jeopardy det her.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-03 19:40

In dk.edb.hardware, complex@pc.dk <complex@pc.dk> says...
> Glem det, den skal køre med den bios der er til bundkortet
> eller står du bare med et dødt bundkort/bios.
> Men det er jo dit bundkort, og vi lever i et frit land.

Hvad svarer du på?

Kig lige på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og prøv så
igen...

FUT:dk.admin.netikette

Fra : Calle.

Dato : 16-02-03 22:47

complex@pc.dk wrote:
> Glem det, den skal køre med den bios der er til bundkortet
> eller står du bare med et dødt bundkort/bios.
> Men det er jo dit bundkort, og vi lever i et frit land.

Nej, hvorfor køre med Compaq begrænsede bios? Læg den bios i der er original
til bundkortet, og du skal se løjer. Har selv gjort det ved flere compaqs
(medarbejderpc'ere)
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Prismaster

Dato : 17-02-03 07:22

"Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote in message
> [...]
original
> til bundkortet, og du skal se løjer. Har selv gjort det ved flere compaqs

Lige det jeg tænkte på..., men nu er så spørgsmålet:
Hvor finder jeg så denne bios? For det er da helt
umuligt at finde den! Det ville være skønt hvis en eller anden
kunne fortælle mig hvor.

Og så var det jo det med AGP'en...

Prismaster

Fra : Darkh

Dato : 17-02-03 11:16

> Nej, hvorfor køre med Compaq begrænsede bios? Læg den bios i der er
original
> til bundkortet, og du skal se løjer. Har selv gjort det ved flere compaqs
> (medarbejderpc'ere)

Man skal lige huske at Compaqs restore CD'er ikke længere kan bruges, da de
bruger bios til at tjekke om man installerer softwaren på den rigtige
maskine. Har selv lagt Compaq bios i flere medarbejder pc'ere, som har fået
det ændret, for at maskinerne kunne sælges med det medfølgende software.

mvh
Jesper

Fra : Prismaster

Dato : 17-02-03 12:51

"Darkh" <darkh@virkerikke.nu> wrote in message
> [...]
fået
> det ændret, for at maskinerne kunne sælges med det medfølgende software.

Det kan da være ligemeget, jeg har siden opgradert maskinen med nyt
software.
Det medfølgende software er forældet, og mange af hardware delene er
fornyet.
F.eks. er der nyt lydkort, nyt grafikkort, ny brenner og hele 800Mb ram
istedet
for de 128 som var med.

Prismaster

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-02-03 18:23

"Prismaster" <prismaster@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er den heldige/ uheldige ejer af en Compaq Presario 7EL7000T.
[snip]
> Mange tak for alle svar da de er mere end velkommen.

Jeg har en presario 7950 og har også været igang med at finde bios update.
Der var dengang en venlig sjæl, der kunne fortælle hvem der lavede
bundkortet
men kan ikke lige huske det...
Ihvertfald søgte jeg højt og lavt og endte op med, at kun Compaq frigav
updates.
I mit tilfælde betyder det, at der ikke kommer flere - har talt med Compaq
om dét,
årsagen er fusionen med HP, hvorefter de har fravalgt at udvikle mere på
drivere
osv. til nogle modeller.

/Henning, Sydfyn.

Fra : Sp@cey

Dato : 19-02-03 19:05

Jeg har engang haft en Scumpaq og jeg må sq erkende at ikke engang
Olivetti-Spaghetti og IBM bevæger sig rundt på så ringe forbruger support.
En gang Compaq ALDRIG mere!
--
Sp@cey

Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence.