Hvad er bedst p4 2000 mhz eller amd 2000 x~
Fra : Rene´

Dato : 16-02-03 09:19

Hej ...

Skal have ny pc .. men hvad er bedst
Ved ikke om jeg skal købe en pentium 4 eller en amd
Skal bruges til nettet,og spil (nye)

Har i nogle erfaringer ??? Hilsen Rene´

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-03 10:51

In dk.edb.hardware, Rene´ <renesteffensen@post.opasia.dk> says...
> Skal have ny pc .. men hvad er bedst

Det er et spørgsmål om relegion, mere end noget andet.

Dog brænder Intel-processorer dog ikke af, hvis kølingen svigter,
ligesom Intel-processorer ikke kræver så agressiv køling.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : ct

Dato : 16-02-03 12:51

> Dog brænder Intel-processorer dog ikke af, hvis kølingen svigter,

Alle nye Athlon CPU' er sikret så de slukker ved overophedning

> ligesom Intel-processorer ikke kræver så agressiv køling.

Hmm måske, men min er stadig kun omkring 40 grader varm med en 12dB blæser,
så det er da til at leve med.

Claus

Fra : Jens Petersen

Dato : 16-02-03 13:41

On Sun, 16 Feb 2003 12:51:23 +0100, "ct" <claus-fjern-@kjerkegaard.dk>
wrote:

>Alle nye Athlon CPU' er sikret så de slukker ved overophedning

Kun hvis motherboardet understøtter det, ikke alle gør.

Og så er det vist ikke nogen 100% garanti mod nedsmeltning, jeg har i
hvert fald ikke lyst til at prøve.

--
Jens

Cash is a always accepted

Fra : No1

Dato : 16-02-03 13:55

> Skal have ny pc .. men hvad er bedst
> Ved ikke om jeg skal købe en pentium 4 eller en amd
> Skal bruges til nettet,og spil (nye)
>
> Har i nogle erfaringer ??? Hilsen Rene´

Hvorfor sammenligne dem? En P4 2Ghz koster næsten 1000 kr. mere end en
XP2000+. De er også ved at være udgående.

Hvis P4'eren er en Northwood er den ca. ligeså hurtig som en AMD Athlon XP
(2000Mhz vs. XP2000+). Over 2Ghz er alle P4 northwood. Her kan du godt
sammenligne tallene: PR(+tallet) for AMD og Mhz for P4 nogenlunde.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-03 19:26

>Hej ...
>
>Skal have ny pc .. men hvad er bedst
>Ved ikke om jeg skal købe en pentium 4 eller en amd
>Skal bruges til nettet,og spil (nye)
>
>Har i nogle erfaringer ??? Hilsen Rene´
Masser, men check selv på min side, den viser hvor du for mest
data kraft for pengene, her tænker jeg kun på cpu'en, som dog
betyder en del i 3D modelerings programmer.
http://home13.inet.tele.dk/thf/ under Cpumark

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : lars

Dato : 16-02-03 20:35

<Thf> wrote in message news:3e4fd710.14950031@dtext.news.tele.dk...

> [...]

umidelbart vil jeg sige at det kommer an på
bundkortet. Jeg har haft et asus a7v133 bundkort
med et via chipset, og jeg havde det ene problem
efter det andet, så jeg har nu købt en p4 med intel chipset
845pe og vil aldrig igen have et bundkort med via chipset.
Hvis du vælger en amd xp så ville jeg gå efter nforce2
chipsettet ikke nforce1 ikke via og ikke sis.
(og dog det sidste jeg hørte var at sis vist var ok ??)
men valget er selvfølgelig dit.

hilsen lars

Fra : KT

Dato : 16-02-03 20:57

"lars" <xxx@xxx.dk> wrote in message

> [...]
> chipsettet ikke nforce1 ikke via og ikke sis.
> (og dog det sidste jeg hørte var at sis vist var ok ??)

Jeg har haft både kt333 og kt133 (begge er fra via). Jeg har ikke haft nogen
problemer.

Mvh Kim

Fra : lars

Dato : 16-02-03 21:15

> Jeg har haft både kt333 og kt133 (begge er fra via). Jeg har ikke haft
nogen
> problemer.
>
> Mvh Kim

har du nogensinde spillet unreal tournament 2003 ??
http://www.ina-community.com/forums/forumdisplay.php?s=fecf26e7c99c816818340
e7828d4decc&forumid=258

med via havde jeg problemet at jeg ikke kunne copiere store filer mens jeg
hørte musik,
selvfølgelig kom der diverse driver opdateringer med 1 uges mellemrum til
både
creative labs live lyddrivere, nvidia problemer problemer med mit tvkort osv
osv..
men jeg blev træt at at bruge størstedelen af min tid på at finde patches
til mine spil / hardware.

hvis du aldrig har haft problemer så er du heldig vil jeg mene, eller også
var jeg og mange mange andre uheldige.

hilsen lars

Fra : lars

Dato : 16-02-03 21:17

hmm linket virkede ikke ?
prøver igen

Fra : David T. Metz

Dato : 18-02-03 10:52

lars skriblede:
> hmm linket virkede ikke ?
> [...]

Se nederste link i min signatur for at fixe din OE
David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : KT

Dato : 19-02-03 16:14

> [...]
> til mine spil / hardware.
>
> hvis du aldrig har haft problemer så er du heldig vil jeg mene, eller også

Jeg har spillet (og gør stadig) UT2k3 meget. Jeg har ikke haft problemer
her.
Nu når du nævner det med lyd (SB-Live), så har jeg haft lidt problemer med
knasen, når winamp blev brugt til musik (Abit mb med kt133 chipset). Jeg
forbandt det dog med creative, og ikke via. Men det kan da godt være at via
var problemet.

Mvh Kim

XP 1466@1800
Asus A7V333
SB-Live player 1024

Fra : No1

Dato : 16-02-03 22:57

> (og dog det sidste jeg hørte var at sis vist var ok ??)

SIS er fint. Det bruges bl.a. på det "legendariske" ECS K7S5A, som jeg også
selv har. Ingen driverproblemer, der skal ikke installeres motherboard
drivere i XP, det virker bare.