Vcore på PIV?
Fra : **TwN**

Dato : 15-02-03 22:37

hej gruppe,
Jeg vil bare lige høre hvad den "optimale" Vcore er, på en Pentium4?
vi sidder lige og bøvler med en PC der genstarter når han spiller Unreal
Tournament,
selvom CPU'en kun er ca. 55 grader... :-/
hans Vcore står til 1.425...
Kan det være problemet?

**TwN**

Fra : Peter Pan

Dato : 16-02-03 02:51

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Tournament,
> selvom CPU'en kun er ca. 55 grader... :-/

Det kommer an på hvilken Pentium4. Det er meget forskelligt fra hastighed
til hastighed de bruger. Specielt om det er en Williamette eller Northwood.
F.eks bruger en 2.0 GHz Williamette 1,75 volt og en 1,6 GHz Northwood 1,5
volt

> Kan det være problemet?

1,425 lyder af for lidt. Jeg tror slet ikke der er lavet en Pentium4 på
under 1,5 volt. Find ud af hvor mange volt den skal have, og indstil det
evt. manuelt i biosen.
I kan slå det op ud fra sspec nummeret her:
http://support.intel.com/support/processors/sspec/p4p.htm

Mvh
Anders