BIOS til PCCHIPS 599LMR v1.4
Fra : Tomas Pedersen

Dato : 15-02-03 17:51

Jeg har et bundkort fra PCCHIPS model 599LMR version 1.4. Da jeg fik
det havde det været udsat for en mislykket BIOSopdatering, så det
virkede ikke og det gør det stadig ikke.

Jeg forsøgte dengang at indlæse BIOS fra en bootdiskette. Det virkede
ikke, det lod godt nok til at der blev læst fra disketten, men der
skete ikke rigtigt andet.

Dernæst hentede jeg biosfilen fra pcchips hjemmeside og brændte den i
chippen. Det virkede heller ikke, faktisk har det ingen effekt om bios
er monteret eller ej.
Jeg fik en anden til at brænde en bios og sende den til mig, samme
resultat.

Det eneste bundkortet tilsyneladende kan er at når man tænder for det,
så bliver processoren lidt varm og blæseren starter.

Det jeg søger er derfor:
1. En kopi af en BIOS der er testet og helt sikkert virker, så jeg kan
brænde den i den chip jeg har.

2. En testet BIOS-chip så jeg kan prøve den i mit bundkort. Hvis det
virker vil jeg så prøve at kopiere indholdet over i min egen chip.

3. Købe et fungerende bundkort magen til mit. Mest tænkt hvis ingen
vil låne mig en chip.

Det er godt nok ikke verdens smarteste bundkort, men det er fint til
en dum terminal og nu er det blevet lidt af en principsag for mig.

Tomas