Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign 2.0: åbne dokumenter i den korrek~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 11-03-03 07:02

Hej!

Når jeg vil åbne mine dokumenter med Filer -> Åbn
starter InDesign altid i mappen
c:\dokumenter

Hvis jeg nu gerne vil have InDesign til at starte i en anden mappe -
f.eks: c:\data\indesign\my-doc...

Hvordan gør jeg så det ???

Mange hilsner fra
Carsten
cajuth@hotmail.com

PS:
Læser du skønlitteratur?
Vil du være test-læsert af en kommende roman?

Fra : Madsen

Dato : 13-03-03 03:07

Carsten Thomsen skrev:

> Når jeg vil åbne mine dokumenter med Filer -> Åbn starter InDesign
> altid i mappen c:\dokumenter

Her på Win2000 og XP åbner InDesign altid den mappe hvor jeg sidst
har haft et dokument åbnet fra. Hvis jeg opretter et nyt dokument
og vælger File > Save As så åbner den mappen My Documents. Det gør
de fleste programmer og det er egentlig Windows der styrer det.
Din Windows regner med at du bruger C:\Dokumenter til at gemme din
dokumenter i og det retter InDesign sig så også efter.

> Hvis jeg nu gerne vil have InDesign til at starte i en anden mappe -
> f.eks: c:\data\indesign\my-doc...
>
> Hvordan gør jeg så det ???

Du kunne f.eks. ændre Windows til at tro at c:\data\indesign\my-doc
er din standardmappe til dokumenter. Det vil dog også betyde at
andre programmer kan finde på at vælge den mappe når du gemmer fra
dem.

Madsen.

Fra : Lene Mikkelsen

Dato : 13-03-03 06:25

> Du kunne f.eks. ændre Windows til at tro at c:\data\indesign\my-doc
> er din standardmappe til dokumenter.

Hej!

Hvordan gør man egentlig det?
Altså ændrer Windows XP til at tro at en anden mappe er standardmappe ???

Lene

Fra : Madsen

Dato : 13-03-03 13:32

Lene Mikkelsen skrev:

> Hvordan gør man egentlig det?
> Altså ændrer Windows XP til at tro at en anden mappe er
> standardmappe ???

I tilfældet med My Documents så går du blot ned i Start og åbner op
for mappen My Documents. Inde i selve mappen højreklikker du så og
vælger Properties. Det resulterer i et nyt vindue hvor du kan klikke
på Move-knappen og vælge en ny placering for mappen.

Madsen.