Andet multimedie
bentjuul 3670
Image der random skifter farve
Fra : Michael Lynge

Dato : 03-03-03 17:31

Måske er jeg i den forkerte NG, men så må i lige guide mig det rigtige sted
hen.

Jeg leder efter et script (eller hvad som helst) der kan tage et image og
give det forskelleige farver i random når en html side loades.

Kan dette lade sig gøre og hvad kalder man sådan noget?

vh\m.
[x-postet i både dk.edb.grafik og dk.edb.internet.webdesign.html ]

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-03-03 00:37

Michael Lynge wrote in <OqL8a.108454$Hl6.9921648@news010.worldonline.dk>:
> Jeg leder efter et script (eller hvad som helst) der kan tage et image og
> give det forskelleige farver i random når en html side loades.

Det lyder som noget der kræver et script. Har du adgang til serverside (PHP,
ASP mv.) så vil det være bedst at bruge det. Hvis du ikke ved om du har
det, så har du nok ikke.

Alternativt må det klares med et clientside script, i praksis javascript.

Spørgsmål om javascript hører hjemme i dk.edb.internet.webdesign.clientside.

Dette indlæg er postet både i den gruppe, og de to grupper du postede i.
Svar på dette indlæg havner automatisk i clientside-gruppen, hvis man ikke
gør noget for at undgå det.

Hvordan det så rent faktisk skal gøres kommer an på "detaljerne". Måske kan
det klares ved at billedet har gennemsigtig baggrund, så kan man lave en
farvet baggrund med HTML.
Alternativt må du lave nogle forskellige udgaver af billedet, og så kan
scriptet vælge én af disse.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Mvh.
Niels Andersen