Andet multimedie
bud på font
Fra : Henrik Woer

Dato : 20-02-03 23:48

Er der nogle der ved hvilken font der er anvendt i dette logo? Er meget
dårlig til at se sådan noget selv:
http://www.cfs.ku.dk/

Henrik

Fra : RoJo

Dato : 21-02-03 06:38

"Henrik Woer" <fam.woer@woer.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der ved hvilken font der er anvendt i dette logo? Er meget
> dårlig til at se sådan noget selv:
> http://www.cfs.ku.dk/

Hej Henrik

Det er Arial.

Mvh
RoJo

Fra : Henrik Woer

Dato : 21-02-03 09:31

"RoJo" <rjonassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik Woer" <fam.woer@woer.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Hej Henrik
>
> Det er Arial.
>
> Mvh
> RoJo

Den virkede også så bekendt!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-03 11:35

RoJo skrev:

>Det er Arial.

DET er det ikke! Hvilken det er, det ved jeg ikke, men det er IKKE
Arial!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-02-03 12:02

> DET er det ikke! Hvilken det er, det ved jeg ikke, men det er IKKE
> Arial!

Det ligner meget mere en Helvetica variant. Enten en særlig bred variant
(som jeg ikke har, og derfor ikke kan teste) eller en fed eller mellemfed
Helvetica, der er sat til ca. 115 - 120 % bredde.

Læg mærke til Stort R feks, det er helt typisk for Helvetica.

/Per

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-03 12:41

Per Christoffersen skrev:

>Det ligner meget mere en Helvetica variant.

Ja (men nu kan man jo også kalde Arial for en Helvetica-variant :)

>Enten en særlig bred variant
>(som jeg ikke har, og derfor ikke kan teste) eller en fed eller mellemfed
>Helvetica, der er sat til ca. 115 - 120 % bredde.

Yes. Jeg er dog lidt i tvivl om det ER Helvetica, måske grundet
anti-aliasing'en (det står ikke så skarpt her).

>Læg mærke til Stort R feks, det er helt typisk for Helvetica.

Yup, og det er umådelig grimt!

C G R a c j r t - kig på dem, der er STOR forskel på Arial og
Helvetica.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : teknik

Dato : 21-02-03 14:58

Lasse Hedegaard wrote:

> Ja (men nu kan man jo også kalde Arial for en Helvetica-variant :)
>

> Yes. Jeg er dog lidt i tvivl om det ER Helvetica, måske grundet
> anti-aliasing'en (det står ikke så skarpt her).

Helvetica Neue 63 Medium extended

--
Villy Erichsen - Systemansvarlig
Ugeaviserne i Hammel

Fra : Henrik Woer

Dato : 21-02-03 21:10

"teknik" <teknik@hammel-nyt.dk> skrev i en meddelelse

> Helvetica Neue 63 Medium extended
>
> --
> Villy Erichsen - Systemansvarlig
> Ugeaviserne i Hammel
> www.hammel-nyt.dk

Er der nogle der kender en skrifttype de ligner den og som er gratis?

tak for hjælpen

Henrik

Fra : RoJo

Dato : 21-02-03 22:21

> Er der nogle der kender en skrifttype de ligner den og som er gratis?

Hmmm, ja, det var sq forkert, da jeg sagde det var Arial. Jeg synes bare
umiddelbart, den lignede den samme skrifttypr, som de bruger i brødteksten
.... og det ER Arial.
Så hvis du vil bruge en, der ligner ... Arial.

Mvh
RoJo

Fra : Niels Svendsen

Dato : 21-02-03 21:48

Det nærmeste jeg kan komme, er en Zurich blkex bt

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.