Cross-compiling problem
Fra : Flemming Jønsson

Dato : 13-03-01 14:02

Hej jeg er ved at sætte binutils op på min linuxbox så jeg kan
crosscompile til Hitachi8300 (mindstorm RCX), men jeg får denne fejl,
som jeg ikke helt kan finde ud af at hvad skyldes.

prefix=/legos
target=h8300-hitachi-hms

loda8:/usr/src/binutils-2.10.1# CFLAGS="-o3" ./configure
--prefix=$prefix --target=$target
*** The command 'gcc -o conftest -o3 conftest.c' failed.
*** You must set the environment variable CC to a working compiler.

Jeg har prøvet at sætte CC="gcc" og også CC="cc", men uden held.

Er der nogen der lige kan sige mig hvad fejlen kan skyldes, har prøvet
på google, men er ikke lige stødt på guldkornet endnu.

Mit system er Debian Potato 2.2rev2, med gcc version 2.95.2
Og gcc virker fint når jeg compiler andre ting.

På forhånd tak for hjælpen
Flemming

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-01 14:16

Flemming Jønsson wrote:

> [...]
> *** The command 'gcc -o conftest -o3 conftest.c' failed.
> *** You must set the environment variable CC to a working compiler.

Prøv med -O3 i stedet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Flemming Jønsson

Dato : 13-03-01 14:29

> Prøv med -O3 i stedet.

rødme
du havde ret, det er ikke sådan når man sidder og ikke kan se forskel på
nul og O.

jeg går lige en tur i skammekrogen og græmmer mig

tak
flemming

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-01 15:03

Flemming Jønsson wrote:

> rødme
> du havde ret, det er ikke sådan når man sidder og ikke kan se forskel på
> nul og O.

Det forstås. Her skulle du nu se forskel på stort og lille O.

En anden gang så kig i config.log filen - her er den faktiske fejl som
compileren kom med. Det havde du garanteret luret selv, hvis du havde
set den.

Fra : Flemming Jønsson

Dato : 13-03-01 15:13

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det forstås. Her skulle du nu se forskel på stort og lille O.

det var også det jeg skrev i min term men af uvisse årsager ikke her...
jeg tror jeg skal hjem og hvile hovedet lidt - når man begynder at fejle
i de mest åbenlyse ting så står det skidt til.

tak for hjælpen
vh
Flemming