Andet multimedie
bentjuul 3670
Fra klare farver til pastelfarver
Fra : Marianne

Dato : 19-02-03 11:36

Hej

Findes der i Photoshop et filter, man kan bruge til at ændre klare farver
til pastelfarver i nogenlunde eet hug ? Jeg har et temmelig skarpt billede,
jeg gerne vil lave en slags lysere og mindre 'skyggebillede' af, men aner
ikke, hvordan man gør.

Jeg læser gerne selv om det et eller andet sted, hvis nogen har en
henvisning. Men jeg ved desvære ikke engang, hvad det, jeg gerne vil lave,
kunne tænkes at hedde

mvh
Marianne

Fra : Poul Petersen

Dato : 19-02-03 13:48

"Marianne" <mho@kvl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
billede,
> jeg gerne vil lave en slags lysere og mindre 'skyggebillede' af, men aner

Du går ind i Image - Adjustment - Brightness/Contrast - her kan du med
brigtness selv bestemme farverne til pastel.
Mvh Poul.

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-02-03 14:57

> [...]
billede,
> jeg gerne vil lave en slags lysere og mindre 'skyggebillede' af, men aner

Image -> Adjust -> Hue/Saturation...
- tag noget af Saturation (-40) og læg til i Lightness (+40)
- OK

Image -> Adjust -> Posterize
- brug en værdi på fx 10
- OK