Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator 10, Måleforhold eks. 1:10
Fra : id

Dato : 16-02-03 10:12

Hej gruppe
Måske nogle her kan hjælpe mig!

Jeg er ved at lave en rum indretning, og skulle gerne kunne vælge
forskellige måle forhold, feks. 1:100 1:50 osv., er det mulig i Illustrator?
jeg kan ikke finde det i bogen eller på online help. Jeg søger nok på noget
forkert

Mvh.
ID

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-02-03 14:37

"id" <ioghjc@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er ved at lave en rum indretning, og skulle gerne kunne vælge
> forskellige måle forhold, feks. 1:100 1:50 osv., er det mulig i

Det er ikke muligt.
Illustrator er ikke et CAD-program, men et grafisk tegneprogram, og opererer
derfor ikke med skalaforhold.

Der er nok ikke andet får, end at du må igang med lommeregneren eller den
gode gamle omregnerstok.
1:100 skulle være nem nok
Jeg har selv lige lavet en tegning i 1:50, og der synes jeg det nemmeste var
at tegne i 1:100, og bagefter skalere tegningen op i 200 %

/Per

Fra : id

Dato : 18-02-03 07:10

Tak for svaret
så behøver jeg ikke at bruge mere tid på det
Mvh.
ID