Hundegård, HJÆLP!!
Fra : René Kofoed

Dato : 11-03-03 19:11

Hej NG.
Jeg skal lave en hundegård til min ene hund.
Den bliver ca. 30kvm.
Det er meningen at der skal være fliser i det mest og lidt græs/jord.
Jeg har en ide om hvordan jeg skal lave den.
Men hvor køber jeg et hundehus?????
Søgte på DBA, der var kun et til salg til 6000,-kr. synes det er lidt dyrt.
Kan det passe at, man ikke kan finde et der er lidt billigere??
MVH Susanne.

Fra : Battlefield´s

Dato : 11-03-03 19:31

Hej
Prøv at se under "tilbehør til kæledyr" på Den Blå Avis, der er flere
hundehuse til salg.
Hilsen Vibeke

---

Fra : /Ole

Dato : 11-03-03 21:48

news:dk.marked.privat.dyr der kan du evt prøve at finde et, ellers er der jo
tømmerhandler, der sælger både træ og værktøj. Det er faktisk ikke så svært,
ellers find en tømrer, der har et "week-end" firma

/Ole

Fra : Jytte Baumkirchner

Dato : 12-03-03 07:03

"/Ole" <ole_ryo@mail1.FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
svært,
> ellers find en tømrer, der har et "week-end" firma

Gudmund Lemminger i Silkeborg sælger hundehuse.
tlf. 86 85 51 42

Hilsen
Jytte

Fra : skingur

Dato : 12-03-03 11:00

"René Kofoed" skrev d. 11-03-03 19:11 dette indlæg :
> [...]
dyrt.
> Kan det passe at, man ikke kan finde et der er lidt billigere??

Hej Susanne
Nu ved jeg jo ikke lige hvor du bor, men jeg sidder her med Års Avis´
lokalannoncer (loppemarked). Tekst lyder som følger: Hundehuse, nye, fra
500 kr stk. 98 66 12 69
Selvom du kører efter det er det da stadig billigere end 5000!!!

Iøvrigt ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal mene om hundegårde, er lidt
ambivalent. Måske fordi man har set så mange hunde, der bare er blevet
parkeret i en hundegård fuld af hundelort og så ellers må have det så
godt. Dermed altså ikke sagt, at jeg tror det er det, du har tænkt
dig!!!
Men lov mig, at den bliver et rart sted at være, uden lort og med græs,
grene og legetøj m.m.! Kunne du ikke nøjes med at lægge fliser rundt i
kanten (jeg går ud fra, at de skal være der, så vovse ikke kan grave sig
ud?), så der kan være plads til både græs og de huller, hunde elsker at
grave! Jo større den er, jo mindre slid vil der være på græsarealerne.
Hvad med bare at indhegne hele haven? Hunde kan lide at være samme
steder som deres mennesker, og det er nok der mit forbehold mod
hundegårde ligger, fordi hunden kan føle sig "sendt væk"
Kh, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 12-03-03 11:24

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message news:3e6f0589$0$121
> Men lov mig, at den bliver et rart sted at være, uden lort og med græs,
> grene og legetøj m.m.! Kunne du ikke nøjes med at lægge fliser rundt i

Jeg er ret overbevist om at Xawier kun skal være i hundegården når Susanne
ikke er til stede - pga hans hudlidelse, der muligvis ikke trives indendørs.
Så det behøver du ikke bekymre dig om, han bliver aktiveret hver eneste dag
er jeg sikker på.

Jeg skal selv i gang til sommer med en stor hundegård på ca. 500 m2, så mine
vuffer ikke skal være indespærret i sommervarmen mens jeg er på arbejde. Men
resten af tiden er de mere eller mindre klinet op af mig. :) Det tror jeg
godt de kan leve med. (begge dele)

Mens jeg er i gang kan jeg så oplyse at Susanne ikke bor i Jylland :)

:Pia

Fra : René Kofoed

Dato : 12-03-03 19:47

Hej Pia.
Mange tak for dit svar.
Kunne ikke have sagt det så godt selv !!
-Og fuldstændigt korrekt.
MVH Susanne.
P.s der går et par dage så følger resten fra dyrlægen.

Fra : René Kofoed

Dato : 12-03-03 11:25

Hej Christina.
Hunden elsker at være ude, gerne hele dagen.
Det er desværre dyrlægeordineret pga en evt allergi for husstøvmider.
Hunden skal kun i hundegården når vi ikke er hjemme. -Og det er af
sikkerhedsmæssige årsager, jeg vil ikke komme hjem og finde hunden påkørt,
fordi hegnet i haven ikke er højt nok.
Haven er indhegnet, men han gnaver i alle buske, spreder brændestakken osv.
Med hensyn til at grave huller er det ikke hans foretrukne beskæftigelse.
Men jo, selvfølgelig skal han kunne lide hundegården.
Han er glad og fræk, bare han har lidt legetøj og vand, så kan han placeres
alle steder !!
MVH Susanne.

Fra : skingur

Dato : 12-03-03 11:01

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 12-03-03 12:04

jeg så en udsendelse om canadiske ræve, som ejeren havde problemer med at
holde inde i deres indhegninger. de havde prøvet fliser i kanten helt op til
2 meter ind i gården...men rævene gravede sig ud. de havde gravet hegnet 1
meter ned rævene gravede sig under

nu er ræve glade for at grave, men det er der sikkert også hunde der er. så
når hegnet nu skal sættes kan man lige så godt gøre det ordenligt fra
starten, inden at hunde opdager at den kan grave sig ud.

løsningen var: lad trådhegnet i siderne, gå ned i jorden, men ikke lodret
derimod skråt ind i gården, ca 1 meter ind og ½ meter ned på det dybeste
sted.

Mvh
Lasse

Fra : skingur

Dato : 12-03-03 19:13

> [...]
dyrt.
> Kan det passe at, man ikke kan finde et der er lidt billigere??

Sidder med Års Lokalavis" loppemarkedsside, men en text der lyder som
følger:
Hundehuse, nye, fra 500 kr. tlf 98 66 12 69
Selvom du evt skal køre efter det, er det da billigere end 6000!

Jeg har det iøvrigt lidt ambivalent med hundegårde, måske fordi jeg for
ofte har set dem som ulækre lortebefængte gårde, der benyttes som
p-plads for hunden. Jeg vil liiige skynde mig at sige, at det altså ikke
er, hvad jeg tror du har tænkt dig! Men lov, at den bliver stor og rar,
med masser af græs og muligheder for at grave, med store grene og sjovt
legetøj. Kan du ikke nøjes med at lægge flisermne rundt i kanten? Evt en
på højkant, nedgravet ved hegnet og en der ligge plant tæt ved
hegnet...skulle elimenere muligheden for, at hunden graver sig ud!
Hvorfor er det kun til den ene hund? Hunde er flokdyr og vil gerne være
sammen..og helst færdes der hvor vi mennesker er. Og det er så den anden
ting jeg har imod hundegårde, for hunden kan nemt føle sig "forvist" og
undre sig over, hvorfor den ikke må være, der hvor vi er. Kan du ikke
indhegne hele haven istedet?

Vi har forresten fået et nuttet lillebitte hundehus foræret til den
lille langhårede. Det benyttes af kattene, der sidder derinde og lurer
på pipperne...
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 12-03-03 19:14

Fra : skingur

Dato : 14-03-03 11:20

Hej..og undskyld at jeg har skrevet en million indlæg om det samme, min
computer har været syg, jeg har intet fattet og har dermed skrevet det
samme en million gange. Ked af hvis det har været irriterende. Håber
hudlidelsen bliver bedre.
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : René Kofoed

Dato : 14-03-03 12:15

Hej Christina.
Alt OK.
Med hensyn til din sidste mail, kom Pia J, mig i forkøbet med et indlæg, ang
hunden i hundegård.
Hun ramte hovedet på sømmet med hendes mail.
Vi har for længst besluttet at han skal have en hundegård, da han er så glad
for at være ude. Byggeprojektet er kun flytte længere frem pga allergi.
God dag, det fedeste solskin i Korsør, gid i Alle får lidt af det.

Fra : Carsten

Dato : 14-03-03 12:34

> [...]
> for at være ude. Byggeprojektet er kun flytte længere frem pga allergi.
> God dag, det fedeste solskin i Korsør, gid i Alle får lidt af det.

Jeg går også med tanken om at lave en hundegård.
Kan ikke helt finde ud af om vores hund skal overnatte der ud, jeg tror nok
ikke han vil bryde sig om det, da han plejer at sove inden, men jeg tænker
også på om det ikke bliver for koldt, selv om han får et lille hus.

Hvad når det bliver vinter.

Carsten

Fra : René Kofoed

Dato : 14-03-03 14:21

Hej Carsten.
Min hund skal kun være ude om dagen. Om natten skal han være inde. Han
finder selv det sted der er bedst at sove.
Til vinter, har han, hvis han går ude det meste af dagen, jo lagt en
vinterpels, så det er ikke noget problem.
Hvis du køber et rigtigt hundehus med vindfang, og det er isoleret, og
hunden får et tæppe eller lign. tror jeg nok den skal holde varmen.
MVH Susanne.
"

Fra : Pia J

Dato : 14-03-03 14:47

Vores første hund er født og opvokset i en udendørs hundehus i November
måned. De havde halm og en varmelampe. Ingen hvalpe var syge, faktisk havde
han problemer da jeg kom hjem med ham et par måneder senere og lå de første
par dage i sneen ude på altanen (og brokkede sig højlydt over, at jeg ikke
kom derud eller i det mindste lod døren stå åben.

Men det kommer nok lidt an på racen - en whippet ville næppe være henrykt.

Til gengæld ville jeg aldrig lade mine sove derude, den lille ville nok
finde sig i det efterhånden og bare gå rundt og spille martyr, den store
ville blive dybt ulykkelig. Hans opgave i livet er at være min skygge mener
han.

:Pia