Andet multimedie
bentjuul 3670
Anv af ny font
Fra : Grethe Lambrecht

Dato : 13-03-01 12:42

Jeg har fonten MS Sans Serif i font-biblioteket - og har den inde i Excel,
MS Frontpage 2000 og Publisher '97. Lige præcis der, hvor jeg gerne vil
bruge den - i Word og i et billedbehandlingsprogram - er den ikke - og jeg
kan ikke vælge den i Kontrolpanel, Skrifttyper - Filer - installer ny osv.
(Det er den font, der anvendes i Windowsmiljøet - på skrivebordet etc.)
Det er ikke en True Type, men jeg kan ikke forstå, den virker i Excel og
ikke i Word - og jeg er ligeglad med om det er en True Type, for jeg skal
bare bruge den til at skrive på en knap til www - og så bliver den gemt som
objekt.
Kan nogen hjælpe??
v.h.
grethe

Fra : ha

Dato : 13-03-01 15:17

> [...]
> bruge den - i Word og i et billedbehandlingsprogram - er den ikke - [snip]
men jeg kan ikke forstå, den virker i Excel og

Tillid er godt, men kontrol er bedre, og da jeg osse har fonten, ville jeg
jo lige se hvordan det er hos mig. Til min forundring så jeg at du havde
ret. Fonten vises ikke i f.eks. Word. I billedbehandlingsprogrammet Paint
Sop Pro 7 og Corel er den heller ikke til rådighed (hvorfor er der måske
andre der ved), men mærkeligt nok er den til rådighed i PSP 5.

og jeg er ligeglad med om det er en True Type, for jeg skal
> bare bruge den til at skrive på en knap til www - og så bliver den gemt
> [...]
Ja da, fortæl hvad der skal stå på knappen(r'ne), hvilken størrelse teksten
skal have, og jeg skal "skrive" det for dig på gennemsigtig baggrund, så du
kan kopiere det ind på din knap(per).

m.v.h.
Henrik Andersen