Mad som forbændes hurtigt søges....
Fra : SNB

Dato : 11-03-03 02:01

Hejsa.

Jeg er lige kommet med i denne NG og har endnu ikke fået læst alle
indlæggene, så det kan godt være, at mit spørgsmål er blevet stillet på et
tidligere tidspunkt.
Jeg ville høre om, der var nogen, som kunne komme med nogle ideer til, hvad
jeg kan spise, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Jeg arbejder om aftenen, og når jeg kommer hjem - ca, kl 00.30, plejer jeg
at spise, gå i bad og så i seng. Men jeg har endnu ikke fundet ud, hvad der
forbrænder hurtigst/lettest.
Jeg vil gerne vide, hvad for noget mad, som man (jeg) både kan blive mæt,
uden at det sætter sig, for jeg kommer ikke ud og får forbrændt noget af
betydning, inden jeg går i seng. Jeg vrøvler vist lidt, men jeg tror I ved,
hvad jeg mener.

Jeg håber, at der er en eller flere, som kan og vil hjælpe mig.

På forhånd tak

Mvh Suzan

Fra : SNB

Dato : 11-03-03 02:08

Hovsa - der skulle stå forbrændes i overskriften

Suzan

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 11-03-03 07:30

"SNB" <suzan.birkelund@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at spise, gå i bad og så i seng. Men jeg har endnu ikke fundet ud, hvad

Behøver du spise så sent? Kan du ikke spise tidligere på dagen?

Og hvor meget er det, du vil spise? Kan et stykke frugt (banan?) ikke gøre
det? Eller er det et helt måltid, du vil sætte til livs?

> Jeg vil gerne vide, hvad for noget mad, som man (jeg) både kan blive mæt,
> uden at det sætter sig,

Overflødig energi sætter sig. Hvis du spiser mere end du forbruger sætter
det sig.
Såååå.....

Mvh. Lisbeth

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-03-03 09:10

"SNB" <suzan.birkelund@get2net.dk> writes:

> Jeg er lige kommet med i denne NG og har endnu ikke fået læst alle
> indlæggene, så det kan godt være, at mit spørgsmål er blevet stillet på et
> tidligere tidspunkt.

Når man er i tvivl, kan man altid prøve at søge i Google Groups. De
har alle offentlige, ikke-binære grupper fra de sidste maaaange år.
http://www.google.com/grphp?hl=en&tab=wg&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=

Du skriver bare: dk.helbred.slank mad forbrændes, så skulle der
komme en masse tråde. Det første er gruppen du søger i, det næste er
søgeordene. Hvis du undlader søgeordene, får du hele gruppen, hvis du
undlader gruppen, får du tråde fra hele usenet, hvor søgeordene
indgår.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Therese

Dato : 11-03-03 20:17

Når du indtager et måltid, sættes forbrændingen igang derefter. Derfor er
det vigtigt at spise tre store måltider om dagen frem for udelukkende at
småspise over hele dagen. Forbrændinges sættes i gang selvom du sover, så at
indtage et større måltid inden du går i seng er bedre end ikke at spise
noget.

Hvis man skal tabe sig, bør man holde sig fra eller skære ned på brød, ris,
pasta og kartofler, da disse indeholder mange kulhydrater og så i stedet
spise mindst 300 g grøntsager sammen med kød, fisk eller fjerkræ.

Dette er min umiddelbare fortolkning af DDV-principperne.
læs mere på: http://www.weightconsultants.com/da/

Jeg har ingen økonomisk interesse

--
Mange hilsner
Therese

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 12-03-03 17:02

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse

> Forbrændinges sættes i gang selvom du sover, så at
> indtage et større måltid inden du går i seng er bedre end ikke at spise
> noget.

Det afhænger sørme af, hvad man har spist forinden.
Hvis det, man spiser om aftenen er de overflødige kalorier, er det bedre
IKKE at spise mere - og spise anderledes (mere mættende) i timerne inden.

Mvh. Lisbeth

Fra : Frederiksen

Dato : 12-03-03 21:02

> Hvis man skal tabe sig, bør man holde sig fra eller skære ned på brød,
ris,
> pasta og kartofler, da disse indeholder mange kulhydrater og så i stedet
> spise mindst 300 g grøntsager

Og så er det lige - hvis grøntsager ikke indholder mange kulhydrater. De
indeholder faktisk ikke andet end kulhydrater (og en lille bitte smule
protein for et par styker af dem).

Altså. Kartofler indeholder kulhydrater. Gulerødder indeholder kulhydrat.
Blomkål indeholder kulhydrat .................

Mvh Maria

Fra : Dan

Dato : 19-03-03 14:30

Hej Suzan

Et kort råd vil være at prøve at få tid til at fornuftigt energiindtag
ca. tre timer før sengetid. Hvis arbejdet gør det besværligt, så tænk
på at rygere altid kan finde tid til deres last.
Hvis du spiser tæt på sengetid kan du være sikker på at det du
indtager ryger lige i depoterne.

Venlig hilsen

Dan Ysnæs

www.personlig-traener.dk

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 19-03-03 17:21

"Dan" <dan@personlig-traener.dk> wrote in message

> Hvis du spiser tæt på sengetid kan du være sikker på at det du
> indtager ryger lige i depoterne.

Det ryger da ikke mere i depoterne end alt andet man spiser... og hvis
alternativet er ikke at kunne sove fordi man er sulten, så...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj