Schæfer med hudproblemer.
Fra : René Kofoed

Dato : 10-03-03 08:51

Hej NG.
Skal til dyrlægen om ca 30 min. med min "lille" Schæferhvalp på 7 mdr.
Han har fået nogle bylder/knopper der er gået hul på.
Han farer rundt og hyler og piver, så slikker/ klør han lidt i såret og
lægger sig igen i ca 5 min, og så starter hele turen igen.Han er virkelig
mærket af det.
Jeg frygter at, det de "knopper" som schæferen er kendt for at få.
Hvad kan jeg gøre for at undgå at de kommer igen??
For jeg er nød til at gøre noget, der her er synd for hunden.
Håber på hurtig hjælp.
Bekymrede hilsner fra Susanne.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-03-03 09:31

> Jeg frygter at, det de "knopper" som schæferen er kendt for at få.
> Hvad kan jeg gøre for at undgå at de kommer igen??

Våde-eksem? Vores Bimmer havde det, men så det aldrig mere efter vi skiftede
foder til ? og begyndte at gi' ham animin i de udsatte perioder. (Forår og
efterår var dér han fik det)

Rinnie

Fra : René Kofoed

Dato : 10-03-03 11:13

Hej Rinnie.
Ved ikke hvad vådeeksem er ??
Dyrlægen har beholdt ham, han skal i narkose og vaskes evt andet. Hun tager
en blodprøve, for at se om det er allergi. Han har for kort tid siden haft
øregangsbetændelse, så hun vil se om der er en sammehæng.
Det er hot spots, 2 stk. i slem grad, derfor narkosen (også fordi han er en
"rigtig" schæfer: hyler og skriger bare du kigger på ham, (ikke til daglig
hvis han skal have skæld ud eller leger voldsomt)).
Håber ikke at det er alt for galt med ham.
Har en veninde der har en schæfer på 13 mdr. han havde også hot spot i den
alder, bare ikke så slem. Kan det have noget med alderen at gøre??
Altså lavt immunsystem i visse hormonstyrede perioder??
MVH Susanne.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-03 18:39

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad kan jeg gøre for at undgå at de kommer igen??
> For jeg er nød til at gøre noget, der her er synd for hunden.

Hej Susanne

Lige for at få det placeret rigtigt. Hvis du nu sammenligner dem med en god
gammeldags almindelig bums, er det så helt ved siden af. Hvis de bliver
lidt større har vi en tilbøjelighed til at kalde dem bylder.
Hvis det er tilfældet, så vil mit råd være, at se på foderet, det er for
fedtholdigt, og noget helt andet, hunden har det for varmt. Så hvis
temperaturen kan sænkes, specielt der hvor den sover, så er jeg helt sikker
på det vil hjælpe. Men lad os nu høre, om dyrlægen kom frem til nogenlunde
det samme. Men den store synder er foderet, varmen speeder det bare op, og
gør også at hunden plages noget mere af det. Jeg gætter på at hunden lige
nu, har det bedst når den er udendørs.

M.V.H.....Benny..

Fra : René Kofoed

Dato : 11-03-03 12:14

Hej Benny.
Det var Hot spots, 2 stk. ikke bylder.
Grunden til at jeg troede det var bylder, var størrelsen, ligesom en stor
vindrue. Det var hævelsen i bindevævet.
Men men, den har haft øregangsbetændelse for kort tid siden, og sammeholdt
med det, tog dyrlægen en (hurtig-)test for allergi, desværre var den
positiv, ØV ØV!!
Hun vil så tage en blodprøve når blodet igen er "rent", og få den testet på
labratorie, lidt dyr sag, men føj, hvor vil jeg ikke byde min hund dette
igen.
Hun sagde at det de fleste hunde der har allergi, er allergiske overfor er
enten lagermider og/eller husstøvmider!!
Så nu skal hunden ud at gå i dagtimerne, og ja, han vil helst være ude. Det
har han nu hele tiden villet.
Han er næsten 7½ mdr. Har haft ham siden han var ca 8½ uge.( han har gået
ude i hundegård hos opdrætteren)
Jeg foreslog en diætkur bestående af ris og tun, men det må jeg ikke, da
hunden ikke er ældre, pga hofter osv.
Så foderskift har lange udsigter!!
Med hensyn til varme når den sover, ja begge vores hunde er i soveværelset.
Coco (lab.bland. 4½ år) sover i sengen og helst under dynen. Hvalpen,
Xawier, sover på en dyne ved siden af mig, på gulvet.
Jeg vil prøve at lukke dem/ ham ud i gangen fremover, og se om det giver et
resultat.
Men føj for en oplevelse, det ser meget grimt ud idag, et sår på størrelse
med en "stor" femmer, og hævelsen som en damehånd 2 steder på lænden af den
stakkels hund. Dyrlægen gav ham noget at slappe af på, og noget
kløestillende, og lagde ham så i narkose lidt senere for at få det vasket og
renset, og set efter hvad det egentlig var.
Jeg håber virkelig af hjertet at det hjælper, så han ikke skal opleve det
igen. Idag har han det, på trods af udseendet, godt. han er glad og fræk som
han plejer at være, og er ligeglad med skærmen, bøvler bare på!!
Meningen var at han skulle have en hundegård når vejret blev lidt bedre, men
det er jo så blevet flyttet frem til nu!!
Tak for dine råd.
MVH Susanne.

Fra : Pia J

Dato : 11-03-03 12:17

Jeg kender mange med hunde-hudproblemer (og fordøjelse i øvrigt) som har
haft glæde af at bruge Hennes Pet Food med laks. Og Max kom bl.a. af med
sine skæl, som han havde da jeg fodrede med Hills hvalpefoder.

Du kunne evt. blande 50/50 hvis du ikke vil helt af med dit nuværende foder.

:Pia

Fra : Line

Dato : 11-03-03 12:40

"Pia J" wrote:
> Jeg kender mange med hunde-hudproblemer (og fordøjelse i øvrigt) som har
> haft glæde af at bruge Hennes Pet Food med laks.
[snip]

Yep, herhjemme har vi også haft rigtig gode erfaringer med Hennes. Vores
ældste hund havde i lang tidstore mave/tarm-problemer; vi ofrede en formue
på div. tests hos dyrlægen, men vi fandt aldrig ud af, hvad årsagen var.
Efter vi er begyndt på Hennes, kan han spise hvad som helst uden problemer -
pølser, fiskefrikadeller, lever, you name it, noget som før ville have
resulteret i dagesvis med diarè. Han er også indtil videre (7-9-13) sluppet
for vådeksem (hotspot), og når vi desuden tilsætter 1 skefuld majsolie til
maden, ja, så slipper han også for skæl og kløe. Fantastisk!
Så vi er i hvert fald tilfredse med deres produkter.
(Og nej, jeg har ingen kommerciel interesse i Hennes - jeg er bare "en
tilfreds kunde" )

Mvh. Line