Hund æder pinde
Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 09-03-03 19:55

Jeg har en 11 måneder gammel labrador som konstant når han er ude skal have
noget at bide i. Han finder en eller anden pind som så bliver gennemtygget
og ædt.
Jo, han æder også meget af træet. Skader det ham eller er det bare ok?
Og jo, han bliver fodret rigeligt efter alle foreskrifter.
Hilsen
MBP

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 09-03-03 20:29

On Sun, 9 Mar 2003 19:55:18 +0100, "Mikkel Bierberg-Petterson"
<bierberg@get2net.dk> wrotd:

> [...]
>Jo, han æder også meget af træet. Skader det ham eller er det bare ok?
>Og jo, han bliver fodret rigeligt efter alle foreskrifter.

,,,,,,,,,der sker ikke noget ved at de æder pinde, bare sørg for at
den ikke får fat i trykimpreneret træ , det ødelægger maven og
indeholder giftstoffer .

Fra : Jimbo18

Dato : 10-03-03 10:42

"Mikkel Bierberg-Petterson" skrev d. 09-03-03 19:55 dette indlæg :
> [...]
> Jo, han æder også meget af træet. Skader det ham eller er det bare ok?
> Og jo, han bliver fodret rigeligt efter alle foreskrifter.

Når jeres hund bider i træ og andet hårde genstande er det gordi dens
tænder klør under
udviklingen, det er muligt det også er det, der gør den træt, men tror
det ikke.
Giv den et godt kraftigt hundeben, så går den nok i gang med det i
stedet...

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 10-03-03 10:49

Hej Jimbo og Mikkel

Sally er lige fyldt 2 år og er stadig vild med pinde selv om hun har
gnaveben og jævnligt får nye. Faktisk så vild med pinde at hun i hundeskoven
ikke gider de andre hunde hvis hun har fundet sig en god pind!

/Kim

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-03-03 11:07

"Jimbo18" <Jimbo18.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> det ikke.
> Giv den et godt kraftigt hundeben, så går den nok i gang med det i

Vaks er snart 7 år gammel, og har eeeeeeelsker ganske enkelt at tygge i en
pind, hvis han kan få fat i en rigtig god én af slagsen. Hvis han får lov
løber han afsted med den, hen under et træ og så tygges der ellers lystigt
derudaf, så spånerne næsten står om ørerne af ham

Og det skal siges, at han naturligvis har tyggeben og lignende at lege med
også, men for ham er en god pind noget særligt - det er ganske sikkert.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-03-03 12:03

Karina og Christian skriver:

> [...]
> også, men for ham er en god pind noget særligt - det er ganske sikkert.

Ja, i hundeuniverset er nogen pinde bare bedre end andre! Vores to vapper har
nærmest ubegrænset adgang til diverse grene og pinde, men kan oftest blive
enige om at lige præcis dén eller dén pind er bedre end brød i skiver! Fangede
dem en aften, hvor de deltes om en kort lille pind, i god mindelighed, ellers
er det oftenst Arhur (basset) der vinder de daglige "pindekrige".
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=44961&kode=

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Karina og Christian

Dato : 10-03-03 12:55

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
ellers
> er det oftenst Arhur (basset) der vinder de daglige "pindekrige".

Neeeej altså ) Hvor ser de altså bare søde ud som de sidder der og deler
så pænt.

Jeg tror bestemt heller ikke, at pindebegejstringen kender nogen alder,
hvilket både du, jeg og andre fuldt ud har dokumenteret. Vi har også
billeder af Vaks - der jo er en cocker spaniel og altså betydeligt mindre
end jeres to pragteksemplarer - der kommer slææææbende med pinde, der stort
set er lige så store som ham selv. Men ak - det tager ikke lang tid, så er
de gnasket til pindebrænde ) Vi må også se at få ham Vaks gjort til en
cyberhund. Nu, hvor man læser om jeres hunde og så tilmed ser dem på alle
billederne (og hvor ser de søde ud , så vil jeg da også gerne have, at I
kan se billeder af Vaks, så I også kan få et indtryk af, hvad han er for en
størrelse

Med venlig hilsen
Karina
og Vaks, der har fundet en solstråle og ligner en, der nyyyyder livet )