torsdagsmenuer osv.
Fra : Pia J

Dato : 09-03-03 14:09

Egentlig synes jeg det kunne være meget mere spændende at høre hvad folk
spiser til frokost. Det er et måltid jeg altid har svært ved, det er ikke
alle steder man kan have salat med hvis man er på arbejde, det mætter heller
ikke særlig længe og jeg har aldrig brudt mig om flade rugbrødsmadder -
heller ikke dem med agurk og tomat. Og så ender det bare med et par bananer
hen på eftermiddagen når min mave forvandler sig til et sort hul.

Hvad er jeres favoritfrokost? Hjemme og ude? Det må gerne være uden brød og
pasta, da vi prøver at skrue ned for dette. Gemalen mangler også forslag til
små mellemmåltider, da hans mave ikke tåler uhæmmede mængder frugt. Ikke
noget med hurtige energiboost, noget der holder forbrændingen og humøret
oppe på en lang køretur på motorvejen, så han ikke tømmer tankestationen på
vejen.

:Pia

Fra : KatjaStrofen

Dato : 09-03-03 15:15

> [...]
> noget med hurtige energiboost, noget der holder forbrændingen og humøret
> oppe på en lang køretur på motorvejen, så han ikke tømmer tankestationen

Nu skrev du godt nok uden brød og pasta.. men pastasalat, smager fortrinligt
og mætter utroligt meget - og der er jo stort set frit spil, når det gælder
hvad man vil have i den.

Og ellers.. hvis man har et køleskab i nærheden.... jamen så havregryn,
müsli eller yoghurt. - det kan jeg nemt spise til frokost.. - men måske jeg
er lidt mærkelig der :)
Det afhænger nok også af.. om man nu spiste det til morgenmad, for så virker
det nok lidt trivielt.. - men det er nok bare svært, at finde noget som ikke
må indeholde pasta og brød

katja

Fra : Pia J

Dato : 09-03-03 15:24

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> [...]
virker
> det nok lidt trivielt.. - men det er nok bare svært, at finde noget som

Ja, men det er desværre det vi tager på af... Så snart jeg har været doven
og supplerer med brød, går vægttabet i stå.

:Pia

Fra : B.Ikkala

Dato : 11-03-03 14:56

Sun, 9 Mar 2003 15:24:02 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk>

>Ja, men det er desværre det vi tager på af... Så snart jeg har været doven
>og supplerer med brød, går vægttabet i stå.

Mon ikke kodeordet i dén sætning er 'doven' ?

Der findes IKKE specielle fødevarer, som man automatisk tager på af
.... faktisk kan man sagtens have en kostplan som kun indeholder slik,
kager, chips og sodavand - og samtidig tabe sig.

Omvendt tror jeg bare ikke man vil være mæt ret ofte; fordi det
handler om at have et konstant og vedvarende daglig kalorie-underskud
for at kunne tabe sig.

Og ja ... visse brødtyper og pastatyper indeholder forholdsvis mange
kalorier i forhold til hvor meget de mætter

Fra : Pia J

Dato : 11-03-03 16:34

"B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> ... faktisk kan man sagtens have en kostplan som kun indeholder slik,
> kager, chips og sodavand - og samtidig tabe sig.

Mmm - med doven mente jeg nu ikke mindre motion, men "glemt" at lave en
ordentlig madplan med tilhørende indkøb. Jeg er et af de få hunkønsvæsener
som ikke kan fordrage at handle! "Finde på menuer" er heller ikke blandt
mine yndlingsbeskæftigelser. :)

:Pia

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-03-03 22:00

Pia J wrote:

> Egentlig synes jeg det kunne være meget mere spændende at høre hvad folk
> spiser til frokost.

Meget forskelligt:

Jeg svinger mellem broccoli/ægge-mix (som faktisk består af: hårdkogte
æg og ca. 300 gram broccoli. Og det blendes og der puttes krydderier i
efter smag og behag).
Frokostkage (overvejende: Lisbeths grønne frokostkage fra
http://opskrifter.heede.dk)
og
når man har adgang til køleskab: røget ørred laves i en tomatsalat (så
den bliver til noget "makrel i tomat"-konsistens).

Til broccoli/ægge-mixen
Når man er rigtig skrap til at få en god konsistens, så kan faktisk
reducere broccoli til fx 150 gram OG så blende æggene og broccoli'en til
en ganske udemærket dip til fx gulerodsstænger eller hvad man nu kan
finde på at skære i stænger.

Jeg håber, at de ideer kan hjælpe dig lidt.

> [...]
> oppe på en lang køretur på motorvejen, så han ikke tømmer tankestationen på

Grøntsager i alle afskygninger skæres i stænger
Rå blomkål og broccoli buketter i mindre mængder kan også bruges (syntes
jeg).

(man kan faktisk lave sin egen "slikblanding" af bare grønsager).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk