Bag Den Franske Riviera.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-03-03 13:36

Hej gruppe.

Jeg ønsker nogen fif om ting at se, spisesteder, flot natur, osv.i
baglandet til Den Franske Riviera.

Jeg kan godt finde ud af at søge på nettet. Det jeg søger er det man
altid støder ind i, men som ikke var det man var ude at se efter, hvis I
forstår hvad jeg mener.

Alle tips og tricks modtages med tak. Turen finder sted omkring påske.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Christiansen

Dato : 10-03-03 04:43

Folmer Rasmussen wrote:

> Hej gruppe.
>
> Jeg ønsker nogen fif om ting at se, spisesteder, flot natur, osv.i
> baglandet til Den Franske Riviera.

Prøv at tage til den, efter min mening, bedste by i "baglandet: Cotignac.
den ligger lige nord for Brignoles. Brignoles ligger på motorvejen ca. 110
km. vest for Nice.
Der er flere spisesteder der kan anbefales men en af de bedste hedder på det
lille torv i byen.

> [...]

> Cotignac er naturligvis også på nettet.
>

> Alle tips og tricks modtages med tak. Turen finder sted omkring påske.

Hilsen

Per

Fra : jk

Dato : 10-03-03 15:02

On Sun, 9 Mar 2003 13:35:36 +0100, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>forstår hvad jeg mener.
>
>Alle tips og tricks modtages med tak. Turen finder sted omkring påske.

Tag vejen, der kaldes Route Napoleon fra kysten ved Cannes.

Det er en bjergvej, stakkels heste.

Kig på byen Grasse, parfumebyen. Så kan man køre videre op til Verdon
kløften. Grasse er lidt stor. Der er parfume-museer, som er et must.
Og der er en fabelagtig udsigt over Cannes.

Der var i gamle dage også en jernbane fra Nice til Grasse. Det er en
veteran jernbane. Den skulle være fantastisk, men har været lukket i
mange år, fordi sporene blev beskadiget af skybrud. Men der har været
tale om, at den ville genåbne.

Tæt på Nice kan jeg anbefale:

- Juan le Pin, se stranden og bad der
- St. Paul de Vence, en lille kunstnerby og ved siden af det
Louisiannas forbillede Foederation Maicht.
- Tourrettes sur Loup er en skøn bjergby
- Greolieres ligesådan lidt inde.
- Gourdon ligger på en bjergtop ikke langt fra Tourrettes sur Loup
(Loup er en elv, - det betyder ulv).

Der er nok at gå i gang med. Spisestederne er utallige og alle meget
gode, synes jeg.

Monaco og Riveraen er et frygteligt ræs, også Antibes. Der er meget
bedre og fredeligt i baglandet, det såkaldte Haute Provence.

hilsen

John

Fra : Torbjørn Rønning

Dato : 10-03-03 17:00

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i
> [...]
> forstår hvad jeg mener.
>
> Alle tips og tricks modtages med tak. Turen finder sted omkring påske.

Jeg har lånt bil i Frankrike og kjørt rundt i
Provence i en uke. (pluss dagsturer), så mine erfaringer kommer fra dette
området. Kjørte fra Nice og opp til Chateauneuf-du-Pape (nærheten av
Avignon, god vin), derifra sydover til kysten og kystveien tilbake.
Underveis ble vi blant annet betatt av Moustiers-Ste-Marie og Roussillion
(okerfarget by), og selvfølgelig Avignon.

Det utrolig mange fine steder i Provence. I turistsesongen er det mye folk
og mye trafikk spesielt langs kysten, men også i kjente steder som f.eks.
St. Paul-de-Vence og Eze. Disse stedene "må" en likevel se. Dra til St.
Paul-de-Vence, sett deg på Cafe De la Placa, spis Salade Nicoise sammen med
et glass hvitvin og se på de som spiller boules. Herlig.

Andre fine steder er Vence, Biot, Bourdon, Grasse, Gorges du Verdon og
Villefranche pluss mange flere (og selvfølgelig de kjente kystbyene Antibes
og St. Tropez). I Provence kan en komme over de meste sjarmerende og
"ukjente" steder så det er bare å dra på oppdagerferd.

God tur.

--
Torbjørn
www.tr-nett.com med over 500 reiserelaterte linker

Fra : M. Andersson

Dato : 10-03-03 18:31

Hej Folmer,
10 minutters kørsel fra Vence ligger der en by ved Tourette.
Der ligger en fantastisk restaurent ved navn Auberge de Tourette.
De har en hjemmeside, men jeg kan ikke huske adressen.
mvh
Morten