Rottweilere
Fra : Jane

Dato : 06-03-03 15:16

Er der nogle " Rottweiler " folk herinde ?

Fra : Line

Dato : 06-03-03 15:36

"Jane" wrote:

> Er der nogle " Rottweiler " folk herinde ?

Yep!!

Fra : Michael H

Dato : 06-03-03 15:46

"Jane" <bejane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle " Rottweiler " folk herinde ?

Og mig

Michael

Fra : Carsten P

Dato : 06-03-03 16:00

"Jane" <bejane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle " Rottweiler " folk herinde ?

Ja da

Ejer en 7½ år gammel "møg tæve", som lige har været til dyrelægen med
dårlig ryg = 2300 af de hårdt tjente

Vh Carsten P

Fra : Jane

Dato : 06-03-03 16:07

Jeg har selv 1 tæve på ca 5 år der er avlsgodkendt en på 5 der ikke er, en
han på 5 der er langhåret og en han på 1 år.
Og for at det så ikke skal være helt løgn så har jeg en lille Cavalier King
Charles Spaniel.

Fra : Therese

Dato : 06-03-03 16:44

"Jane" skrev
> Jeg har selv 1 tæve på ca 5 år der er avlsgodkendt en på 5 der ikke er, en
> han på 5 der er langhåret og en han på 1 år.

Ren nysgerrighed... Jeg vidste ikke rottweilere kunne være langhårede. Er
det med stamtavle?
--
Mange hilsner
Therese

Fra : Jane

Dato : 06-03-03 16:53

Jo det kan de godt være men det er uden for racestandarten så han kan aldrig
blive avlsgodkendt han er nu ellers flot.
Jo han har DKK en stambog.

Fra : Therese

Dato : 06-03-03 17:05

Det kan jeg forestille mig. Sådan én kunne jeg godt finde på at eje

Er der et marked for de langhårede uden for klubberne eller vælger man
generelt ikke at avle videre på dem, da de er uden for standarten?

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Jane

Dato : 06-03-03 17:13

Hmm vi avler ikke på Bronco fordi det er hvalper der måtte komme så ikke
ville kunne få stambøger men han er en rigtig god brugshund det er derfor vi
har købt ham.
Jeg tror ikke at der er et markede for langhåret Rottweiler det er nærmest
uheldigt hvis de har gener i den retning.
du kan se ham på www.kennelmailunds.webbyen.dk hans navn er Bronco

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 10-03-03 08:22

Hej Gruppe

Vi har også rottweiler - en tæve på 2. Hun er også langhåret, og endnu mere
langhåret end Bronco så vidt jeg lige kan se. Sallys skæg er i hvert fald større
og så vil jeg i øvrigt skynde mig at få hjemmesiden op at køre så jeg kan vise
hvor langskægget hun er .....

/Kim

Fra : Jane

Dato : 10-03-03 09:15

Glæder mig da til at se den langskægget dame

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 08-04-03 10:47

Hej Jane og andre der måtte dele vores interesse

Jeg har nu - langt om længe - lavet et spinkelt forsøg på en hjemmeside. Det er
blot nogle billeder og lidt tekst lagt ud i et Word-dokument. Adressen er:

http://www.hum.auc.dk/~kvho97/Febaeks_Senorita.doc

Konstruktiv kritik modtages med glæde

/Kim

Fra : Jane

Dato : 09-04-03 18:07

Hejsa Kim

Af en eller anden årsag kan jeg ikke se din hjemmeside, jeg ved ikke hvorfor
?
Jeg har lavet min hjemmeside på webbyen det koster ca. 700 for 2 år, det er
rimelig billigt og ret nemt at lave siden der ( Jeg er ikke nogen ørn til
hjemmesider ellers )
Jeg ved ikke om du har set den www.kennelmailunds.webbyen.dk
Håber at du finder en side at ha´ den så jeg kan se hjemmesiden

Jane

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 10-04-03 10:06

Hej Jane

Jeg kan ikke lige se hvorfor det ikke skulle virke, men jeg er jo heller ikke
humanisk for ingenting )

Universitetet stiller en lille smule serverplads til rådighed gratis så det er
det jeg har forsøgt at benytte mig af, men det skal godt ske der var mere
fornuft i at flytte på nethotel.

Virker denne lænke i øvrigt?

http://www.hum.auc.dk/~kvho97/Sally.doc

Mvh
Kim

Fra : Smat

Dato : 10-04-03 13:00

> [...]
det er
> det jeg har forsøgt at benytte mig af, men det skal godt ske der var mere

Tillader lige at blande mig... HVOR ER HUN FIN!!!! Jeg forstår ikke at man
ikke prøver at avle lidt på de der langhårsgener, det er da den sødeste
rottweiler jeg har set!
Det var bare lige det jeg ville sige.
Hej
Margrethe

Fra : Therese

Dato : 10-04-03 14:34

"Kim Vestergaard Hornbech" skrev
> [...]
det er
> det jeg har forsøgt at benytte mig af, men det skal godt ske der var mere

Ja, hun er godt nok lækker. Hun har faktisk pels som vores Berner. Jeg synes
også det er en skam, man ikke også avler på de langhårede som en gren for
sig selv, men sådan er det jo med så mange racer.

Et råd til din hjemmeside er, at du skal huske at lave en version af
billedet i en light-model, så det ikke fylder så meget (i kB) når man skal
læse siden ind. Så kan du lave en version, man får frem ved at klikke på
billedet, der er bedre og større. (Det er den teknik jeg har anvendt på mine
sider.)

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Jane

Dato : 10-04-03 17:34

Hejsa Kim.
Nu kan jeg se hende og hun er fin, ville gå godt sammen med min langhåret
Bronco
Mvh Jane

Fra : Jane

Dato : 10-04-03 18:39

Glemte at sige at du på www.webbyen kan oprette jeg mener at det er 4 gratis
sider, hjemmesiden er ret nem at lave der.

Mvh Jane

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 07-03-03 07:53

"Jane" <bejane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> han på 5 der er langhåret

Hej Jane

Din langhåret rotte kommer den fra Richart Byrdal ?????

Jeg har selv en rotte på 2 år ( kort håret)

Majbritt

Fra : Jane

Dato : 07-03-03 10:47

Hejsa Maibritt.
Jeg ved ikke helt hvor han kommer fra men han´s stamtavle kan du se på
www.kennelmailunds.webbyen.dk det er kun ca. ½ år side vi har har købt
ham.Jeg ved ikke hvem Richard Byrdal er ?

Jane

"Majbritt Sørensen" <majbritt.sørensen(remove-me)@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:EoX9a.113984$Hl6.10391508@news010.worldonline.dk...

Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 06-03-03 16:49

Jeps

to vapser her

Fra : Claus

Dato : 06-03-03 17:22

"Jane" <bejane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle " Rottweiler " folk herinde ?

Hej.

Jo da...vi har lige en gammel rotte gående her.

Claus

Der har haft rotter i ca.25 år.

Fra : Coppi

Dato : 06-03-03 21:01

>Hej Jane.

Sikke mange der er, har også 2 stk.
En gammel tæve, der bliver 11 om 2 uger og så øh coppi på 5.
Hedder du Dam til efternavn ?

coppi

Fra : Jane

Dato : 06-03-03 21:51

Hejsa
Ja der er mange her der har "Rotter". Hvis det er mig du mener så hedder jeg
ikke Dam til efternavn

Fra : vikingbanden@tdcadsl~

Dato : 09-03-03 11:26

Jane <bejane@mail.dk> skrev:
>Er der nogle " Rottweiler " folk herinde ?

Hej Jane!!

Ja men det er der da, vi har 2 rottweiler, 1 han på 2 år og en
tæve på 13 uger.

Marianne

Fra : Jane

Dato : 09-03-03 12:17

13 uger den er helt ny så, held og lykke med hende

Fra : Karin

Dato : 10-03-03 11:51

Hej

Jeg har også en "Rotte" på knap 2 år. Vi går til træning i DCH Esbjerg.

Dejlige hunde de "Rotter"

Fra : Mizz_zylle

Dato : 13-03-03 12:44

"Jane" skrev d. 06-03-03 15:16 dette indlæg :
> Er der nogle " Rottweiler " folk herinde ?
>
> jeg har også en han på knap et år, desværre er vi så uheldige at han
lige har fået konstateret HD.....

http://www.kandu.dk/