Dumt spørgsmål
Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-03-03 00:07

Hejsa alle

Måske dette er et dumt spørgsmål, men bare kald mig uvidende.

Når man taler om rod mappen, hvad er så det ???
Og hvordan genkender jeg den ???

Men venlig hilsen
Jesper c",)

PS. Glad amatør, der med jeres hjælp bliver kloger hver dag.

Fra : Landevejen

Dato : 06-03-03 04:38

Selvfølgelig bliver du klogere hver dag, men kun hvis du spørger om det
du ikke ved - ellers kører du bare videre som et stort spørgsmålstegn.

Roden = det øverste du ser i venstre side når du starter et websted op i
mappevisning. Der står bl.a. hvor din webside er gemt på harddisken.

Nedenunder ser du flere gule mapper _private og images. Her gør du klogt
i også at oprette en mappe der hedder htm og der gemmer du dine
htm-sider, I images gemmer du dine bileeder og andet grafik.

I højre side af billedet ser du de tilsvarende gule mapper samt din
startside, der i de fleste tilfælde hedder index.htm (kan også hedde
home.htm det kommer an på dit hvad dit webhotel vil have den skal
hedde).

index.htm skal altid ligge "i roden" da det er her serveren går ind og
leder når siden skal startes.

Håber at det kan hjælpe dig og god vind fremover.

Hilsen Nakita

http://www.kandu.dk/

Fra : Nakita

Dato : 06-03-03 04:57

Hej Jesper

Når du åbner et nyt websted i Frontpage får du et skærmbillede med 2
dele.
"Rodmappen" (set i venstre side) er den øverste og den fortæller dig
hvor på din harddisk din hjemmeside er gemt. Nedenunder er der 2 mapper

-private
images

Alt hvad du gemmer i -private ses ikke af søgemaskiner og i images
gemmer du alt clipart og grafik.

Du bør også oprette en ny mappe der hedder htm, hvor du gemmer alle dine
htm-sider.
Det gør du ved at højreklikke på øverste linie og klikke på ny mappe,
som du så døber htm. Du kan selv oprette mange mapper og undermapper.
Prøv at holde roden "ren" ved at gemme alle htm-siderne i din htm-mappe
- grafik og clipart o.a. i images-mappen, ellers kan du hurtigt tabe
overblikket.

I højre side af skærmbilledet ser du de samme mapper samt en fil der
hedder index.htm. Dette er din startside og den skal altid ligge der "i
roden". Det er den side der altid hentes når du åbner et websted altså =
med din forside.

Held og lykke med din hjemmeside.

Hilsen Nakita

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-03-03 11:02

Hej Nakita

Jeg takker for forklaringen, det hjalp, jeg havde nemlig tabt overblikket.

Men din forklaring har rettet op på det og jeg er blevet lidt kloger i dag.

Men venlig hilsen
Jesper c",)