Postscript skrifter på Mac og PC
Fra : Ukendt

Dato : 13-03-01 10:00

Er Postscript skrifter nøjagtig ens på Mac og PC?

Og er kan den samme skrift bruges både på Mac og PC? - eller er der en
Mac-skrift og en PC-skrift?

Med venlig hilsen
Asbjørn Måstrup Kristensen

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 13-03-01 11:13

Der er en mac-skrift og en PC-skrift.

Man kan dog konvertere imellem dem (bryder copyrighten).

Normalt finder man den tilsvarende skrift til den anden platform, f.eks.
Adobe sælger deres skrifter til begge platforme. Jeg ville mene de burde
opføre sig totalt ens, men har ingen erfaring med det.

--
*Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk *

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 13-03-01 14:37

spritt@startrekmail.com,Ny-Internet writes:
>Man kan dog konvertere imellem dem (bryder copyrighten).

men fungerer i praksis
Selv bruger jeg Fontographer fra Macromedia, men der findes vist også
shareware-programmer som kan gøre det.

Mvh Ben