Bolignet-aarhus og spil
Fra : tester

Dato : 05-03-03 23:37

Hej gruppe
Er der nogen der har kunnet få spil til at fungere med bolignet-aarhus??
Det er spil hvor man benytter et IP-nummer for at blive koblet sammen

Fra : Egil Solberg

Dato : 20-03-03 12:55

tester wrote:
> Hej gruppe
> Er der nogen der har kunnet få spil til at fungere med
> bolignet-aarhus?? Det er spil hvor man benytter et IP-nummer for at
> blive koblet sammen mvh

Sidder selv på BNAA. Hvilket spil drejer det sig om? De fleste spil fungerer
med den dynamiske IP du får udleveret. Muligvis krever dit spil en fast IP.
Man skal iallefald have en fast IP for at kunne opstille sig som server.
Desværre giver BNAA ikke længere ud faste IP-adreser, men vil muligvis
starte med det igen.
Nåede selv at få en fast IP inden de lukkede for det for år siden.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-03-03 13:51

"Egil Solberg" <egilso@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fast IP.
> Man skal iallefald have en fast IP for at kunne opstille sig som

Det er uden betydning om IP'en er fast eller dynamisk
Det der betyder noget er om IP'en er privat (RFC1918, dvs 10/8,
172.16/12, 192.168/16) eller offentlig

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Egil Solberg

Dato : 20-03-03 14:25

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Det er uden betydning om IP'en er fast eller dynamisk
> Det der betyder noget er om IP'en er privat (RFC1918, dvs 10/8,
> 172.16/12, 192.168/16) eller offentlig

Jo, det du sier er riktig. Problemet er at BNAA kører med NAT og hvis man
ansøger om "fast IP" laver de noget halloisa i sit system så man kan ses
udenfra. Det kan man ikke med de IPer som uddeles fra DHCP. Når man får en
"fast IP", indtaster man en 172.16.xx.xx adresse på sin computer, men
udenfra svarer det til en 62.199.xx.xx adresse, og det er sidstnævnte man
angiver som serveradresse f.ex.
Beklager at jeg var uprecis.

Fra : Superunknown

Dato : 09-04-03 08:53

Egil Solberg <egilso@hotmail.com> wrote:

> [...]
> "fast IP", indtaster man en 172.16.xx.xx adresse på sin computer, men
> udenfra svarer det til en 62.199.xx.xx adresse, og det er sidstnævnte man

Men kan heller ikke logge ind på Battle.net og spille Diablo eller
Warcraft når man sidder bag BNAA´s NAT

Det skal dog siges at BNAA i øjeblikket er igang med at fjerne NAT-BOXEN
så alle får globale ip-adresser - herligt men hvornår det sker vil
de ikke ud med, mit gæt er at de tager det ganske roligt - de har nemlig
proklameret ændringerne siden oktober

/Thøger