Hosting af forretningsapplikationer
Fra : Stefan Garvig

Dato : 05-03-03 12:24

Hej

Har nogen her i NG erfaring med, hvilken udbyder er bedst til at hoste en
databasebaseret forretningsapplikation? Den går ud på, at kunder via en site
kan købe forskellige varer og ydelser, se varekatalog og tilmed selv lægge
en vare ind.
Applikationen skal kunne redigeres af mig i selve driftsfasen
(driftsdatabasen).

Vil der være problemer med firewall'en hos min udbyder? Jeg skal jo ind bag
firewall'en for at kunne redigere i driftsdatabasen.

Hvad skal jeg have med i mine overvejelser, når jeg vælger
udbyder/hostmaster til en sådan applikation?

Henvis gerne til steder på Nettet, hvor sådanne overvejelser er blevet
gjort.

Venligst

Stefan Garvig
Rødovre

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-03-03 12:35

"Stefan Garvig" <sgdata@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen her i NG erfaring med, hvilken udbyder er bedst til at hoste
en
> databasebaseret forretningsapplikation?

Budget?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Stefan Garvig

Dato : 05-03-03 21:29

> Budget?

Et budget for hele projektet er under udarbejdelse. Men kunne du give mig et
par fingerpeg om de tekniske muligheder for at få hostet min applikation?

Budgettet for selve hostingen kender jeg ikke, da jeg ikke ved, hvor meget
hostingen koster. Jeg må først have viden om de forskellige tilbud, før jeg
kan lægge et budget. Det er lidt ligesom "hønen og ægget"-problematikken.

Venligst

Stefan Garvig

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-03-03 18:03

Stefan Garvig skrev:

> Et budget for hele projektet er under udarbejdelse. Men kunne du give
> mig et par fingerpeg om de tekniske muligheder for at få hostet min
> applikation?

Det bliver nok svært, med baggrund i de oplysninger du har stillet til
rådighed, f.eks. kan valg af platform nemt indskrænke feltet af leve-
randører meget.

> Budgettet for selve hostingen kender jeg ikke, da jeg ikke ved, hvor
> meget hostingen koster.

Og førend du ved hvilke ressourcer du har brug for, kan du ikke få en
pris.