noget i stedet for letigen
Fra : Marlene

Dato : 04-03-03 17:56

Er der nogle som ved om Letigen er kommet i handlen igen, eller noget som
det???

VH

Marlene

Fra : Martin San.

Dato : 05-03-03 18:55

"Marlene" <marnel@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle som ved om Letigen er kommet i handlen igen, eller noget som
> det???

Jeg var hos min læge i sidste uge, og der var Letigen ikke kommet på
markedet. Jeg har dog heller ikke tænkt min at bruge det igen. Men min læge
fortalte, at der findes et andet præparat der hedder Reductil som virker
lidt på samme måde (det kræver dog blodtrykskontrol hos din læge hver 14.
dag).

Fra Netdoktor om Reductil: "Midlet virker stimulerende på nervesystemet ved
at påvirke det appetitregulerende center i hjernen, så appetitten nedsættes.
Samtidig virker midlet stofskifteforøgende og opkvikkende."

Ellers er der jo Xenical som virker på en helt anden måde, men det var
selvfølgelig ikke dét spøgsmålet gik på

MVH Martin

Fra : Henning

Dato : 09-03-03 17:13

On Wed, 5 Mar 2003 18:54:40 +0100, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>lidt på samme måde (det kræver dog blodtrykskontrol hos din læge hver 14.

Danske priser?
Fandt en tilfældig engelsk forhandler, 1 Months Supply = £120.00
sterling...
Det er i nærheden af 1300 dkr. for en måneds piller! God slankekur,
der er jo ikke råd til maden

Fra : Martin San.

Dato : 08-03-03 17:53

Henning wrote:
[...]
>God slankekur, der er jo ikke råd til maden

Ja, ikk'? Og så taber man sig samtidig!
Nå, men seriøst... jeg kender ikke noget til priser på Reductil - har heller
ingen erfaringer med det.
Dog ved jeg, at 42 kapsler af Xenical koster omkring 390 kr. De virker
indtil videre fint på mig - har sq tabt 2,5 kg på 7 dage... egentligt lidt
svært at tro, men det viser vægten. Så pengene er givet godt ud, da jeg har
haft lidt svært ved at tabe mig på "egen hånd". Det er vel tit dét som er
problemet. Hvis man BARE LIGE kunne tage sig sammen og tabe sig, så gjorde
man vel det og sparede en masse penge.

/Martin

Fra : Erna Andersen

Dato : 06-03-03 11:42

"Marlene" <marnel@post11.tele.dk> wrote in message
> Er der nogle som ved om Letigen er kommet i handlen igen, eller noget som
> det???
>
> Hvis du vil ha piller, så tag en vitamin og en fiskeolie daglig, (og spis
noget ordentligt mad.)

KH Erna

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-03-03 16:09

Erna Andersen wrote:

> Hvis du vil ha piller, så tag en vitamin og en fiskeolie daglig, (og spis
> noget ordentligt mad.)

Er det så vitaminpillen og fiskeolien eller den ordentlige mad som
virker?

Det er lidt ligesom hovedpinepiller vs. slappe af. Hvilke af de to ting
får hovedpinen til forsvinde? (og nu ser jeg så lige bort fra migræne og
andre alvorlige sygdomme).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 09-03-03 01:10

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Det er lidt ligesom hovedpinepiller vs. slappe af. Hvilke af de to ting
> får hovedpinen til forsvinde? (og nu ser jeg så lige bort fra migræne og
> andre alvorlige sygdomme).

I mit tilfælde er det let at svare på.. det er hovedpinepillerne der fjerner
hovedpinen!

Jeg har nemlig en eller anden ide om, at det er snyd når man tager piller..
og skal derfor retfærdiggøre at tage en pille, overfor mig selv i flere
timer.. - hvilket resulterer i jeg har hovedpine i en halv dag.. før jeg får
taget pillerne.. og så går der en halv time og så er det væk med smerten

katja

Fra : Erna Andersen

Dato : 09-03-03 09:30

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Er det så vitaminpillen og fiskeolien eller den ordentlige mad som
> virker?

Det er altsammen med til at virke, +frisk luft og let motion, gode venner,
osv.
-og det virker også mod hovedpine.

Piller fjerner ikke problemet, de udsætter det bare,
men det er da bedre end ingenting.

Det største problem er at finde ud af hvad ordenlig mad er. Det er meget
alsidig kost. Lavet fra bunden af en erfaren kok. Gode råvarer, ikke
nødvendigvis indfløjet fra Langbortistan.
Så bliv en erfaren kok eller spis ude.

KH Erna
Jeg spiser mig ud af mine problemer

Fra : dorteskov

Dato : 03-06-03 21:20

"Marlene" skrev d. 04-03-03 17:56 dette indlæg :
> Er der nogle som ved om Letigen er kommet i handlen igen, eller noget
som
> det???
>
> VH
>
> Marlene
>
> nej jeg mener ikke at letigen er på markedet, men jeg har med held
prøvet thermapower fra sublimsport som her en bedre effekt end
letigen.de øger din forbrænding, men husk at holde et par dages pause i
hver uge.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 03-06-03 21:36

"dorteskov" <dorteskov.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> som

> prøvet thermapower fra sublimsport som her en bedre effekt end
> letigen.de øger din forbrænding, men husk at holde et par dages pause i
> hver uge.

Ja vi fører et ret populært produkt Thermogenol. Det indeholder også
efedrin, og er beslægtet med Letigen, men det er efter min mening meget
bedre at tage naturmedicin end kunstigt fremstillede produkter.
--

Venlig hilsen
Mogens

www.urtemedicin.com
Glucosamin, MSM og Chondroitin, samt et bredt udvalg af urtemediciner.
Farmaceutiske kvalitetsprodukter til Danmarks laveste priser.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-06-03 23:32

"Mogens" <mail@urtemedicin.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> efedrin, og er beslægtet med Letigen, men det er efter min mening
> meget bedre at tage naturmedicin end kunstigt fremstillede

Hvorfor er naturmedicin bedre? Afhænger det ikke helt og aldeles af, hvorfor
man tager medicinen og i hvilke doser?

Hvilken naturmedicin vil du eksempelvis tage i tilfælde af et akut
astma-anfald?

Mvh. Lisbeth

Fra : Mogens

Dato : 04-06-03 17:07

> Hvorfor er naturmedicin bedre? Afhænger det ikke helt og aldeles af,
hvorfor
> man tager medicinen og i hvilke doser?

Ud fra den betragtning at man ved naturmedicin får mere afbalancerede
mængder af det aktive stof. Mange syntetisk fremstillede mediciner - som kan
være ganske udmærkede i mangel på alternativer - er ofte ekstremt
koncentrerede. En lille uskadelig tablet kan f.eks. slå en voksen mand i
gulvet (stærk sovemedicin). Det oplever du aldrig ved naturprodukter.

> Hvilken naturmedicin vil du eksempelvis tage i tilfælde af et akut
> astma-anfald?

Hvis jeg havde et akut astmaanfald var jeg sikkert astmatiker, og havde jeg
ikke fået behandlet min astma gennem en længerevarende eks. naturmedicinsk
behandling, så risikerede jeg vel at få et akut astma-anfald. I så fald
ville jeg tage det fabrikspræparat min læge havde ordineret til mig. Jeg
havde dog forinden det skete, forsøgt at fjerne min astma ved brug af
naturmedicin, men det er så en anden snak. Men jeg tror ikke vi basalt set
er helt uenige.

Hilsen Mogens

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-06-03 17:18

> Ud fra den betragtning at man ved naturmedicin får mere
> afbalancerede mængder af det aktive stof.

Afbalancerede i forhold til hvad?

Det afhænger vel helt og aldeles af, hvor meget man ordineres - og heraf
også af, om medicinen ordineres af en, der har forstand på det eller der er
tale om at behandle sig selv på må og få.

> [...]
> koncentrerede. En lille uskadelig tablet kan f.eks. slå en voksen
> mand i gulvet (stærk sovemedicin). Det oplever du aldrig ved

Hvis noget har en virkning, har det også mulige bivirkninger.
Naturlige stoffer kan sørme også slå folk i brædderne. Jeg har flere gange
været døden nær på grund af for meget af helt naturlige stoffer.

> Hvis jeg havde et akut astmaanfald var jeg sikkert astmatiker,

Ja *S*

> og havde jeg ikke fået behandlet min astma gennem en
> længerevarende eks. naturmedicinsk behandling, så risikerede jeg vel
> at få et akut astma-anfald.

Det risikerer du nok under alle omstændigheder. Der findes vist ikke mange
astmatikere, der ikke risikerer akut astma-anfald uden forudgående
behandling.

> I så fald ville jeg tage det fabrikspræparat min læge havde ordineret
> til mig.

Det ville jeg også... ganske enkelt fordi det nok er det eneste effektive
middel mod et akut astma-anfald.

> Men jeg tror ikke vi basalt set er helt uenige.

Tjah... når du kategorisk fastslår, at "det er meget bedre at tage
naturmedicin end kunstigt fremstillede produkter." er vi ikke enige. Men
noget tyder på, at vi er enige om, at det faktisk afhænger af en lang række
faktorer, hvad der i en given situation er bedst at tage.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mogens

Dato : 04-06-03 18:17

> Hvis noget har en virkning, har det også mulige bivirkninger.
> Naturlige stoffer kan sørme også slå folk i brædderne. Jeg har flere gange
> været døden nær på grund af for meget af helt naturlige stoffer.

Ja det kan jo ret hurtigt udvikle sig til en større religiøs debat. Jeg
underkender på ingen måde de syntetiske produkter, og langt hen ad vejen kan
man da heldigvis sige at mange af disse har rod i naturmedicinen. Men jeg må
nu tilstå at jeg har svært ved at acceptere at naturmedicin har nævneværdige
bivirkninger - sagt som en bred generalisering.

Eksempelvis vil du hvis, du læser listen over bivirkninger på gigtpræparater
se en liste så lang som et ondt år over den ene mere afskrækkende bivirkning
efter den anden. Nu er produktet Glucosamin godt nok ikke en plantemedicin
(er udvundet af krabbeskjolder og rejeskaller), men det er trods alt et
præparat hvor det ikke rigtigt er lykkedes i de store videnskabelige forsøg
at finde bivirkninger. Faktisk er der konstateret noget større
"bivirkninger" blandt patienter i placebo-gruppen end de som fik det aktive
stof. Lidt tankevækkende. Og så ved jeg godt at bl.a. visse ministre påstår
det modsatte, men når man som menneske begynder at medicinere sig med
dyremedicin, så tror jeg også at der er andre alvorligere ting galt.

Samme mønster kendetegner de fleste plantemediciner. Jeg tror ikke jeg kan
nævne en eneste plantemedicin med en potentiel alvorlig bivirkning.

Du har tydeligvis rod i den traditionelle lægeverden, hvor jeg har det
modsatte. Men det er da trods alt dejligt at vi anskuer verden fra hver sin
stol - sandheden ligger nok et sted imellem os.

Mogens

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-06-03 20:12

> Men jeg må nu tilstå at jeg har svært ved at acceptere at
> naturmedicin har nævneværdige bivirkninger - sagt som en bred
> generalisering.

Hvis noget har en virkning - KAN virkningen være en bivirking. Det gælder
også såkaldt naturmedicin.

> Eksempelvis vil du hvis, du læser listen over bivirkninger på
> gigtpræparater se en liste så lang som et ondt år

Masser af medicin har store bivirkninger. Til tider er bivirkningerne MINDRE
end konsekvensen af ikke at tage medicinen.

> Samme mønster kendetegner de fleste plantemediciner. Jeg tror ikke
> jeg kan nævne en eneste plantemedicin med en potentiel alvorlig
> bivirkning.

Hvis du kan nævne en plantemedicin med kraftig positiv effekt, har du også
en plantemedicin, der kan have negativ effekt.

> Du har tydeligvis rod i den traditionelle lægeverden,

Nej. Jeg har ikke rod i nogen af dem.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 06-06-03 18:59

"Mogens" <mail@urtemedicin.com> wrote in message

> Men jeg må nu tilstå at jeg har svært ved at acceptere at naturmedicin
> har nævneværdige bivirkninger - sagt som en bred generalisering.

Hvorfor? virker de ikke da? eller er der ikke noget aktivt stof i?

> [...]
gigtpræparater
> se en liste så lang som et ondt år over den ene mere afskrækkende

Ja, det er fordi de SKAL skrive enhver ttænkelig bivirkning - det skal der
ikke stå noget om på et naturpræparat.

> [...]
> (er udvundet af krabbeskjolder og rejeskaller), men det er trods alt et
> præparat hvor det ikke rigtigt er lykkedes i de store videnskabelige

Men ville det være anderledes, hvis 'glucosamin' var fremstillet på en
fabrik ved kemisk syntese? nej vel...

> Samme mønster kendetegner de fleste plantemediciner. Jeg tror ikke jeg kan
> nævne en eneste plantemedicin med en potentiel alvorlig bivirkning.

Så er det fordi den ikke virker - eller fordi man ikke vil erkende at der er
bivirklninger!

> [...]
sin
> stol - sandheden ligger nok et sted imellem os.

Det må du gerne mene - men jeg ser absolut intet fornuftigt endsige logisk i
dine udsagn.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Marianne

Dato : 04-06-03 21:59

>En lille uskadelig tablet kan f.eks. slå en voksen mand i
> gulvet (stærk sovemedicin). Det oplever du aldrig ved naturprodukter.

Mener du virkelig det? Hvad med Skarntydesaft, Blåregn o.a. ?

mvh
Marianne

Fra : Mogens

Dato : 05-06-03 07:02

> Mener du virkelig det? Hvad med Skarntydesaft, Blåregn o.a. ?

Bruges vel næppe i medicinsk samenhæng

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 06-06-03 18:55

"Mogens" <mail@urtemedicin.com> wrote in message

> Ud fra den betragtning at man ved naturmedicin får mere afbalancerede
> mængder af det aktive stof.

Hvis det aktive stof er det samme, så er virkningen vel også tilsvarende
mindre, hvis dosis er mindre...

> [...]
> koncentrerede. En lille uskadelig tablet kan f.eks. slå en voksen mand i
> gulvet (stærk sovemedicin). Det oplever du aldrig ved naturprodukter.

Nej, for der er indholdet af aktivstof så lille, at der ikke er nogen
effekt. Det er rent faktisk meningen at en sovetablet skal slå en voksen
mand i gulvet.

> [...]
jeg
> ikke fået behandlet min astma gennem en længerevarende eks. naturmedicinsk

Hvilken?

> [...]
> havde dog forinden det skete, forsøgt at fjerne min astma ved brug af
> naturmedicin, men det er så en anden snak. Men jeg tror ikke vi basalt set

Det tror jeg...

- mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen