Booste forbrændingen
Fra : Faithless

Dato : 04-03-03 17:13

Hejsa

Hvordan booster jeg min forbrænding ??.

Jeg er 27 år 190 cm. vejer 104 kg. og vil godt ned på 90 kg..

Jeg styrketræner 2-3 gange om ugen og spiller også basketball 2-3 gange om
ugen. Så det bliver til 5 dages træning ca. 10 timer om ugen. Pga. arbejde
er det ikke muligt at øge trænings tiden, men det burde da også være nok.

Min kost er ikke meget fedtholdigt, og består primært af kalkun, kylling,
røde bøffer, kartofler, ris og pasta (spiser aldrig sovs/dressing).

Jeg spiser "kun" 3 gange om dagen. Men hvis jeg sammenligner den mængde føde
jeg indtager, med andre på samme alder og aktivitets niveau, så svarer det
til ca. 60%.

Jeg spiser protein når jeg har styrketrænet for hurtigere restitution ca.
300 kcal, 1,5g fedt, 44g kuldhydrat og 23g protein. Dette afløser nogle
gange min aftensmad, da jeg også syntes jeg bliver mæt af træningen.

Er det for meget kulhydrat / stivelse, eller spiser jeg for lidt / forkert
der er skyld i min lave forbrænding ??. Kan man måle sin forbrænding ??

Håber i kan hjælpe (c;

Fra : Faithless

Dato : 04-03-03 17:37

Ok, kan se der er sket noget sjov med formateringen. Sorry, de store
mellemrum.

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-03-03 17:38

Faithless wrote:

> Hejsa
>
> Hvordan booster jeg min forbrænding ??.
>
> Jeg er 27 år 190 cm. vejer 104 kg. og vil godt ned på 90 kg..

De ekstra kilo kan snildt være noget muskelmasse som du har fået dig via
styrketræningen..

> Min kost er ikke meget fedtholdigt, og består primært af kalkun, kylling,
> røde bøffer, kartofler, ris og pasta (spiser aldrig sovs/dressing).

Øg mængden af andre grønsager.

Prøv at skære ned på kartoflerne, ris og pastaen.

Husk at du skal have dig noget fedt pga. at visse vitaminer og mineraler
bedst optages når der er noget fedt i "systemet". Derudover skulle
tarmsystemet vist nok også have noget fedt for at kunne optimalt.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 04-03-03 23:37

"Faithless" <taagaard25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
føde
> jeg indtager, med andre på samme alder og aktivitets niveau, så svarer det

tilføj flere måltider!

Fik at vide af min læge, at man sætter forbrændingen op.. i 2-3 timer..
efter et måltid.

Derfor er mellemmåltider godt.. da et æble også formår at sætte
forbrændingen op.

katja

Fra : N. D. R.

Dato : 05-03-03 16:17

> Er det for meget kulhydrat / stivelse, eller spiser jeg for lidt / forkert
> der er skyld i min lave forbrænding ??. Kan man måle sin forbrænding ??

Man kan øge forbrænding ved øget træning og ved at indtage fødevarer der
øger forbrændingen.
Der findes flere artikler om emnet
bl.a.
http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=458&a=2193
eller
http://www.vom.dk/visdebat.asp?debatid=241

N.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-03-03 22:13

"Faithless" skrev:

> [...]
> er det ikke muligt at øge trænings tiden, men det burde da også være nok.

Enig, du behøver ikke øge din træningsmængde.

> Jeg spiser "kun" 3 gange om dagen.

Det er for lidt. Du bør spise 5-6 mindre måltider om dagen for at holde
forbrændningen i gang hele tiden. Hvis du i øvrigt er seriøs med din
styrketræning bør du indtage 2-3 gram protein pr. kg. kropsvægt pr. dag.
Indtagelsen af protein skal ske løbende over hele dagen, dvs. til hvert
måltid. Som mellemmåltid kan du derfor med fordel indtage fx proteinshakes
eller proteinbarer, eller andet med højt proteinindhold.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end