Vi skal af med vores hund :(((((
Fra : Bro

Dato : 04-03-03 16:49

Hej gruppe

Vi er af flere uheldige omstændigheder tvunget til at flytte i lejlighed. Vi
har en dejlig labrador-krydsning, som vi elsker overalt på jorden, men som
vi desværre ikke må have i lejligheden.
Det er så trist! Hvad gør vi i den situation? Hvordan finder vi bedst et nyt
godt hjem til vores dejlige vaps?
Hvis nogen af jer har erfaringer at dele med os vil vi være meget
taknemmelige!

På forhånd tak for hjælpen.

V.H.Helle

Fra : Blomster Værkstedet

Dato : 04-03-03 17:34

Øv hvor træls

Jeg mener at dyrenes beskyttelse har steder hvor de formidler hundene
videre, det koster vist nok 500,00kr.

mvh jimmi

Fra : BN

Dato : 04-03-03 17:55

> [...]
Vi
> har en dejlig labrador-krydsning, som vi elsker overalt på jorden, men som

Hej Helle

Hvor er det dog en sur situation I sidder i.
Der er mange private, som udlejer lejemål, var det ikke noget?
I skal selvfølgelig sørge for, at få en lejekontrakt, og lejeloven er jo
opfundet, så I kommer ikke til at stå på gaden sådan uden videre, hvis I
skulle være bange for det.
Jeg har selv boet hos en privat udlejer (afskærmet del af hans hus), dette
var jeg glad for, især fordi min hund også kunne komme med. Der er nogle
udlejere, der ikke accepterer husdyr, men prøv evt. at sætte en annonce i
avisen og se om det evt. "giver pote", således I kan beholde jeres dejlige
hund

Hilsen BN

PS. Jeg kender en rigtig sød dame fra Dyrenes Beskyttelse, som muligvis kan
hjælpe jer, jeg skal bare lige vide hvor gammel hunden er.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-03 18:53

Hej Helle

Hvad er det for noget, og for en, hvor gammel, og hvor. Det kunne da være at
der kunne findes et godt hjem til den. Eller hvis i var indstillet på at
finde noget andet, en midlertidig ordning.

M.V.H....Benny..

Fra : Bro

Dato : 04-03-03 21:18

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kunne findes et godt hjem til den. Eller hvis i var indstillet på at
> finde noget andet, en midlertidig ordning.

Hej Benny - og I andre som har svaret.

Desværre er det sådan, at vi allerede har fået en lejlighed hvor man ikke må
holde husdyr af nogen slags. Vi havde ikke tid til at vente på noget andet
:(

Zambo er et X mellem en labrador og en Engelsk setter.
Han er 4 år gammel.
Han er næsten helt sort (lidt hvidt på brystet), og har faner på hale og
ben, - han er muskuløs og i kanon form. En meget smuk hund, hvis jeg selv
skal sige det. Han er vant til at løbe fri hver dag på gåture ud ad
markvejen, - han kommer som regel når man kalder :) - han vil gøre alt for
en godbid!
Vi bor i udkanten af Aalborg.

Jeg lægger lige et par billeder ud på nettet i morgen, så i kan se ham.

Venlig hilsen Helle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-03-03 08:15

"Bro" <clemmensen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]

> skal sige det. Han er vant til at løbe fri hver dag på gåture ud ad
> markvejen, - han kommer som regel når man kalder :) - han vil gøre alt for

Hvor stor er han ?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Bro

Dato : 05-03-03 11:17

"Christian B. Andresen" skrev...

---klip---

> Hvor stor er han ?

Han er lidt 66 cm. høj, målt fra gulv til ryg.
Han vejer omkring 38 kg.

:) Helle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-03-03 11:20

> "Christian B. Andresen" skrev...
>
> ---klip---

> Han er lidt 66 cm. høj, målt fra gulv til ryg.
> Han vejer omkring 38 kg.

Så er han desværre for stor til mine svigerforældre, de leder ellers efter
en voksen nem hund, men den skal være mindre.

Jeg håber du finder en god løsning.

Fra : BN

Dato : 05-03-03 09:02

"Bro" <clemmensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Vi bor i udkanten af Aalborg.

Hej Helle

Vi bor også omkring Ålborg, og bor endda til leje.
Vi fik at vide, at der var ca. 1 års ventetid på en bolig, men allerede
efter et par måneder fik vores første tilbud. Vi takkede nej, da det var for
tidligt, men da det var tidsmæssigt ideelt, fik vi en bolig med det samme.
I kan jo indmelde jer, og få hunden passet indtil I får en anden lejlighed.
Det koster selvfølgelig lidt ekstra i indskud, men dette bliver jo
refunderet, alt efter om det er B-ordning eller ej. Vi bor et sted hvor der
er B-ordning, således vi ikke skal betale for at få lejligheden malet ved
fraflytning.
Jeg synes I skal tænke over dette, da det er synd for både hunden og jer at
lade jer opsplitte, den vil få det lidt sværere ved at tilpasse sig en ny
familie, når den er 4 år, men dermed ikke sagt umuligt.
Det er Andelsboligforeningen Himmerland, og de har rigtig mange afdelinger
hvor det er tilladt at have husdyr, både i Nord, Øst og Syd.
Adressen er: (de har flere underafdelinger, så prøv evt. at høre om der er
andre afdelinger, hvor husdyr er tilladt udover Himmerland)
Boligkontoret
Sankelmarksgade 8-10
9100 Ålborg
Tlf. 96 31 74 88
www.boligkontoret-aalborg.dk
Her kan I se boligerne, pris og info. omkring husdyrhold.

Håber det hjælper jer

Hilsen BN

Fra : Bro

Dato : 05-03-03 11:28

"BN" <sandra1997@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tlf. 96 31 74 88
> www.boligkontoret-aalborg.dk
> Her kan I se boligerne, pris og info. omkring husdyrhold.

Hej BN

Det var sødt af dig, men desværre er 'løbet kørt'. Vores problemer i
forbindelse med denne flytning, er også delvist af økonomisk karakter, - og
mange andre uheldige tilfældigheder.
Det er virkelig en meget trist situation, men at sætte Zambo i pension i
måske flere måneder eller år, ville også være forkert af os.
Han er en vidunderlig hund, og jeg tror han er bedre tjent med at komme
videre til nogle gode mennesker.

Jeg tror ikke han er for gammel til at skifte ejer, - adskillelsen vil
sikkert være værre for os end for ham, tror jeg? - men jeg er klar over at
folk ikke er så begejstrede for at overtage en 'gammel' hund, - de fleste
vil gerne have en hvalp, som de kan præge og opdrage som de vil.
Vi prøver alligevel, desperate som vi er, at undgå en aflivning :(((( Vi
vil ikke være mordere bare fordi vi har rod i vores liv.

V.H.Helle

Fra : Leyna

Dato : 06-03-03 06:00

On Wed, 5 Mar 2003 11:27:58 +0100, "Bro"
> [...]

>folk ikke er så begejstrede for at overtage en 'gammel' hund, - de fleste
>vil gerne have en hvalp, som de kan præge og opdrage som de vil.

Det skal du nu ikke sige. Jeg ville helst have haft en voksen hund. Nu
fik jeg så en hvalp forærende, og han er da også verdens dejligste,
men som sagt... skulle jeg selv have valgt, så var det blevet en
voksen hund jeg havde valgt.
Jeg har skam også fulgt denne tråd, og ville skam have stillet op,
hvis ikke jeg godt var klar over at vores temmelig anstrengte økonomi
ikke kan bære at få en stor hund mere i huset. Pladsen har vi. *suk*

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-03-03 22:53

Hej Helle

"Bro" <clemmensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er så trist!

det kan jeg godt forstå, det er altid svært at sige farvel til en man holder
af.

>Hvad gør vi i den situation?

Er der slet ingen mulighed for at han kan komme med jer?

>Hvordan finder vi bedst et nyt godt hjem til vores dejlige vaps?

Jeg har lige hjulpet en dame jeg kender med at finde et nyt hjem til hendes
hund, da hun ikke kunne magte den mere, og der skrev jeg alle mulige steder
på nettet, og det gav pote.

Sæt evt en annonce på

www.poten.dk
www.papkassen.dk
dk.marked.privat.dk
www.dba.dk
http://www.annoncemarkedet.dk

Håber du finder et godt og dejligt hjem til ham

Held og lykke med det, selvom det er mod jeres vilje

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : skingur

Dato : 04-03-03 23:34

"Bro" skrev d. 04-03-03 16:49 dette indlæg :
> [...]
et nyt
> godt hjem til vores dejlige vaps?
> Hvis nogen af jer har erfaringer at dele med os vil vi være meget

Det er trist at høre. men jeg har en lille historie fra det virkelige
liv (mit) der måske kan lysne lidt.
Da min mand og jeg købte hus, havde vi ikke tid til at opdrage en hvalp
samtidig, og vi spurgte gud og hvermand om de kendte nogen, der manglede
et godt hjem til deres "brugte hund", for sådan een ville vi gerne have.
Samtidig gik en af vores venner rundt og spurgte dem han kendte, om de
kendte nogen, der manglede en ditto. han var blevet spurgt af en dame,
om ikke han, med sin store bekendtskabskreds, kendte nogle der manglede
en brugt hund...vi fik heldigvis fat i hinanden allesammen, og vi
overtog en skøn islandsk fårehund, der dengang var 8. Vi havde ham til
og med i sommer, hvor han blev 13. min pointe er - spørg så mange, I
kender, og få dem til at spørge etc. Tjek nettet, avisen m.m., sæt en
annonce i osv., - med lidt held finder i et par søde mennesker, der
bliver lige så glade for jeres hund som vi blev for vores "brugte". Held
og lykke med projektet...
Kh, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-03-03 23:52

Hej Helle!
Hvor er det trist at I skal af med Jeres hund, det bliver bestemt ikke en sjov
oplevelse. Men jeg synes I skal gøre alt for at finde et nyt hjem til den, det
kan godt lade sig gøre. Vi har selv overtaget en "brugt" hund fra Dyrenes
Beskyttelse, og er utroligt glade for ham. På samme måde har vi fundet et skønt
nyt hjem til en af vores katte, der ikke trivedes her hos os. Hvis I har
mulighed for det, ville mit forslag være at lave en sød lille hjemmeside til
hunden, med nogle gode billeder, og relevant info. Denne side kan du så henvise
til i de relevante nyhedsgrupper, mail lister osv. Selvfølgelig skal folk ikke
"lokkes", men et par flotte billeder af hunden kan gøre underværker!

Held og lykke,
Dorthe
http://www.kishka.dk/dorthes/

Bro skriver:

Fra : Pia J

Dato : 05-03-03 08:41

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message

> til i de relevante nyhedsgrupper, mail lister osv. Selvfølgelig skal folk
ikke
> "lokkes", men et par flotte billeder af hunden kan gøre underværker!

Sådan nogen har Helle, det er en rigtig sød hund så vidt jeg husker, hvis
ikke jeg havde restriktioner fra husbond ville han være en herlig
legekammerat til mine to.

Så op på lakridserne folk og find en ny ejer til den her hund!

:Pia

Fra : Holm

Dato : 05-03-03 14:55

> [...]
nyt
> godt hjem til vores dejlige vaps?
> Hvis nogen af jer har erfaringer at dele med os vil vi være meget

Hej Helle

Prøv på www.dyrenettet.dk

Der er mange der er blevet hjulpet meget hurtigt her !

Hilsen Holm

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-03-03 18:48

> [...]
nyt
> godt hjem til vores dejlige vaps?
> Hvis nogen af jer har erfaringer at dele med os vil vi være meget

Hej Helle

Jeg ved ikke hvorfor, jeg kom lige til at tænke på Smat, som jo måske bliver
nødt til at aflive hendes hvalp. Det kunne da være en kær trøst i sorgen.

M.V.H.....Benny..