EU-kørekort i USA?
Fra : AN

Dato : 04-03-03 15:55

Hej

Bare lige et hurtigt spørgsmål.

Er vores EU-kørekort gyldigt i USA (Las Vegas)

Mvh.
Anders

Fra : Morten Seeberg

Dato : 04-03-03 16:25

Ja

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 05-03-03 10:29

Jeg anskaffede mig et "internationalt kørekort" til 25 kr. + foto hos det
lokale politi, da jeg var i Florida for et par år siden. Jeg havde fået
oplyst, at det var krævet.

Hilsen Peter

Fra : Christian Lyng

Dato : 05-03-03 13:21

> [...]
> Hej
>
> Bare lige et hurtigt spørgsmål.
>
> Er vores EU-kørekort gyldigt i USA (Las Vegas)

jeg har lejet bil flere gange i bla USA,Canada,Mexico,Tyrkiet,Spanien og
kun brugt mit gode gamle DK kørekort....eneste punkt var at jeg skulle have
haft kørekort i 2 år nogle af stederne...

Chr.

Fra : Biker-Torben®

Dato : 05-03-03 17:44

"AN" <tox@xot.denmark> wrote in message
> Hej
>
> Bare lige et hurtigt spørgsmål.
>
> Er vores EU-kørekort gyldigt i USA (Las Vegas)

Jeg har også lejet både bil og mc med et alm. EU-kørekort uden problemer.
Jeg har også prøvet at blive stoppet af politiet, som skulle se kørekort.
Heller ikke problemer her, hvad det angår.
Så min fornemmelse er, at man ikke behøver at anskaffe sådan et ekstra
internationalt kørekort...

Hilsen
Torben

www.motorcykel-rejser.dk

Fra : Heidi Berg Kristense~

Dato : 08-03-03 12:58

ja, men få evt lavet et internationalt kørekort til 25 kr. for en sikkerheds
skyld.