WEB10 | TALKACTIVE - erfaringer ?
Fra : u.s

Dato : 03-03-03 21:25

Jeg er blevet bunde his dem i 2 måneder. Efter de har skiftet system i
sidste uge er min mail total død, og jeg kan ikke rette i systemet,
Hvordan kommer jeg i kontakt med dem - de svarer ikke fra deres
hjemmeside.
Nogen med de samme problemer ??

/ulrk

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-03-03 21:44

> [...]
> system i sidste uge er min mail total død, og jeg kan ikke rette
> i systemet, Hvordan kommer jeg i kontakt med dem - de svarer

Nej... Men flytningen må have sat dem på kogepunktet for der er lige
pt. ganske ualmindeligt meget rod i deres oplysninger og
vejledninger.

Men i forbindelse med mail burde der ikke være nogen problemer.
Indstillinger er ihvertfald det samme som før..

Svarer de ikke på: http://www.web10.dk/footer.php?area=cont ?

Hmmm... Har vist oså skrevet via det interface. Mener ej heller at
der er kommet svar..

Du har læst:

http://www.web10.dk/footer.php?area=faq&id=1

- Ikke?

--
Palle Jensen

Fra : u.s

Dato : 03-03-03 21:51

On 03 Mar 2003 20:44:19 GMT, Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk>
wrote:

(--)

>Svarer de ikke på: http://www.web10.dk/footer.php?area=cont ?
Nej - har skrevet 3 gange over 3 dage.

(---)

>Du har læst:
>
>http://www.web10.dk/footer.php?area=faq&id=1
>
>- Ikke?
Ja - jeg bliver ikke lukket ind
dybt frustrerende...
/ulrik

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-03-03 22:07

> Ja - jeg bliver ikke lukket ind
> dybt frustrerende...

Har du modtaget en mail om at du er kommet over på det nye system?

--
Palle Jensen

Fra : u.s

Dato : 03-03-03 22:40

On 03 Mar 2003 21:06:45 GMT, Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk>
wrote:

>Har du modtaget en mail om at du er kommet over på det nye system?
Nej - men jeg kan heller ikke få adgang til det gamle - heller ikke
via web-mail
/ulrik

Fra : Morten

Dato : 03-03-03 22:50

On Mon, 03 Mar 2003 21:24:47 +0100, u.s <u.s@tdcadsl.dk> wrote:

>Nogen med de samme problemer ??

Det er rigtigt at der ikke svares på mail... Ham/dem, der har
overtaget web10 (TalkActive.dk) sidder vel i arbejde til halsen.

Det er meget svært at finde frem til noget konkret omkring firmaet.
Dog kan man ved opslag på domænet finde et mobilnummer og en email
adresse.

Driftsmæssigt har jeg kun et meget, men til gengæld meget stort
klagepunkt: Mail-delen er meget ustabil, hvilket også er blevet
indrømmet tidligere på driftsstatus...

/Morten

Fra : Tommy

Dato : 04-03-03 08:36

> [...]

>sidste uge er min mail total død, og jeg kan ikke rette i systemet,
>Hvordan kommer jeg i kontakt med dem - de svarer ikke fra deres

Hmm.. jeg har ikke oplevet de store problemer. Jeg har vel været kunde
i en måned og indtil videre har tingene fungeret upåklageligt. Ifm.
overflytningen til deres nye system har der været lidt "bøvl" med at
komme ind forskellige steder men det har som regel ikke været mere end
en dags tid og nu ser det ud til, at alt er som det skal være.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 04-03-03 09:54

In <3ae76vk2uaqu1elmgi4bui4pkk0i52fvsg@4ax.com> u.s <u.s@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
>sidste uge er min mail total død, og jeg kan ikke rette i systemet,
>Hvordan kommer jeg i kontakt med dem - de svarer ikke fra deres

Jeg synes også at de roder rundt i det og undlader at svare.
Fx kan jeg ikke se nogle steder hvad forskellen på det "gamle" og
det "nye" system præcist er, bortset fra at de synes at man skal
skifte. Meget underholdende. Af og til svarer de dog på et eller
andet man har spurgt om ad en eller anden kanal, eller man falder
pludseligt over en bemærkning som den her:

Vi har nu omlagt support-funktionen 100% til det nye system,
og det er nu nye medarbejdere, der sidder i supporten. Det
er derfor ikke alle åbne supportsager, vi har kunnet overføre.
Det betyder at hvis du har oprettet et spørgsmål til supporten
før d. 20.02.2003 vil vi bede dig om at stille det igen gennem
kontaktformularen. Vi beklager det besvær, dette måtte medføre.

Jeg bruger egentlig bare ftp upload af mine sider, men det ville
være rart hvis de fx kunne få GDlib til at virke på mine sider.
Det er ikke betryggende at det kan tage uger eller at de bruger
tid på hovsa opdateringer af websidernes udseende, så længe der
er folk, der ikke kan bruge mail. For tiden er det vist influenza,
der er deres forklaring. I alt fald vil jeg ønske dem god bedring
på alle fronter

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 04-03-03 15:58

Jeg har ingen erfaring med Web10, men særdeles gode erfaringer med
www.starthotel.dk som også drives af TalkAktive.
Jeg har været kunde på StartHotel lige siden de startede og har kun godt at
sige om dem. God support og særdeles god oppetid.

Så vidt jeg ved er de ved at flytte Web10 over på samme system, som kører
StartHotel, så mon ikke I vil opleve at i snart får et bedre produkt. Jeg
har i hvertfald fuldt tillid til TalkAktive.
Prøv at give dem lidt tid. Det er sikkert en stor opgave at rydde op i det
"gamle" Web10, som ofte har fået verbale tæsk i disse grupper.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-03-03 22:40

Hej

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote:

>Så vidt jeg ved er de ved at flytte Web10 over på samme system, som kører
>StartHotel, så mon ikke I vil opleve at i snart får et bedre produkt. Jeg
>har i hvertfald fuldt tillid til TalkAktive.

Ja, det kan jo sagtens køre fint sålænge der kun er 17 kunder, men når
der fra den ene dag til den anden kommer flere tusinde kunder, så opstår
de problemer som vi nu har været vidne til de seneste måneder hos f.eks.
Cliche, web10 og B-one. - Men som du skriver, lad os gi' dem lidt tid
til at få tingene på plads.

Jeg hører også til den er _ikke_ har fået nogen mail fra dem, og det
betyder at jeg ikke har fået det nødvendige nye kundenummer, og derfor
ikke kan komme ind i systemet. Jeg har 3 domainer liggende dér, og de
er flyttet til det nye system, så det er lidt irriterrende.

og apropos mail, så er der efter overflytning til det nye system begyndt
at forsvinde mails

--
M.v.h. Ole®

Fra : u.s

Dato : 04-03-03 23:22

On Tue, 04 Mar 2003 22:40:09 +0100, Ole Rasmussen
<newsfeed@melby-online.dk> wrote:

> [...]
>er flyttet til det nye system, så det er lidt irriterrende.
>
>og apropos mail, så er der efter overflytning til det nye system begyndt

Fuldstændigt hvad jeg har oplevet de sidste 5 dage. Ingen mails, ingen
forwarding, ingen svar fra support, ingen mulig adgang til
mail-/site-administration osv.

Man kan jo ikke få alt for 12 kr. om måneden, men det er alligevel for
meget at give ud for _ingenting_.

Konklusion:
1: Pas på med web10/TalkActive
2: God tur i cyberspace til alle de mails jeg ikke har fået
3: Jeg har i dag skiftet til ny udbyder.
4: Mine 120 kr er tabt

/ulrik

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 04-03-03 23:52

"u.s" <u.s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1: Pas på med web10/TalkActive
> 2: God tur i cyberspace til alle de mails jeg ikke har fået
> 3: Jeg har i dag skiftet til ny udbyder.

Jeg syntes ikke det er rimeligt at drage en konklusion om at man skal passe
på Web10/TalkActive og at dine penge er spildt.
De har åbent fortalt at de er igang med at flytte til et nyt system efter de
overtog Web10 for 3 uger siden, netop fordi der var for mange problemer med
det system Web10 tidligere brugte (kik bare i de gamle indlæg her i
grupperne).

Var det ikke rimeligt at give dem tid til at prøve at rydde op i det rod de
har overtaget?
Lykkedes det ikke for dem, kan man drage den konklusion du har gjort, men så
overlever de heller ikke ret længe.

Fra : u.s

Dato : 05-03-03 00:15

On Tue, 4 Mar 2003 23:52:17 +0100, "Allan Lund Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

> [...]
>har overtaget?
>Lykkedes det ikke for dem, kan man drage den konklusion du har gjort, men så

Og Post Danmark la'r din post ligge på posthuset, indtil postbudet
bliver rask igen... uden at fortælle dig noget om hvor meget post der
er kommet, at posten i øvrigt desværre havnede i papirkurven.., og
hvornår budet bliver rask igen....

Fint nok hvis andre kan leve med det - jeg kan ikke.

/ulrik

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 05-03-03 09:16

> [...]
> bliver rask igen... uden at fortælle dig noget om hvor meget post der
> er kommet, at posten i øvrigt desværre havnede i papirkurven.., og

Hvis du vil blive i den analogi, så havde Postdanmark også
indkøringsproblemer, da de startede deres nye postterminal (læs skift til
nyt system).
Det er naturligt at der er problemer i en indkøringsperiode. Problemerne
skal naturligvis ikke fortsætte i det uendelige.

Hvis du havde brugt 2 minutter på at checke driftsstatus på Web10,
(http://www.web10.dk/footer.php?area=drift), ville du have set der faktisk
var oplysninger om mail-problemer netop på det tidspunkt (3/3-2003) hvor du
postede dit oprindelige indlæg.
Husk det husk den mulighed hos nye udbyder. Så må vi håbe han er lige så
åben når der er problemer.

Fra : u.s

Dato : 05-03-03 21:02

On Wed, 5 Mar 2003 09:15:56 +0100, "Allan Lund Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:
(..)

> [...]
>postede dit oprindelige indlæg.
>Husk det husk den mulighed hos nye udbyder. Så må vi håbe han er lige så

Status er nu, at jeg venter på overflytning til ny udbyder.
Min mail hos Web10 er gået død - jeg kan dog komme ind og se min
postkasse i web-mail, men kassen er tom - og det gælder alle
pop3-kontiene: der er ingen trafik.
Jeg kan stadig ikke komme ind og administrere, og jeg har stadig ikke
fået nogen som helst information eller reaktion på mail fra Web10.
Er grænsen ikke nået? Skal jeg stadig være blødsøden?
Slut herfra!

/ulrik

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-03-03 23:30

> og apropos mail, så er der efter overflytning til det nye system
> begyndt at forsvinde mails

Har I undersøgt catch-all kontoen?

Der var en dag hvor lor*** ikke virkede og en masse mail forsvandt
for mig, men det viste sig senere at de lå i catch-all kontoen.

Just a thought....

--
Palle Jensen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-03-03 22:49

Hej Palle

>Har I undersøgt catch-all kontoen?

Ja, de forsvinder, men, det hele er noget mystisk, for det er kun mail
fra bestemte afsendere (IP adresser ?) - Jeg har igennem mange år
abonneret på diverse mailinglister, deriblandt daglige nyheder fra
Politiken og fra Netplan, (3 daglige mail fra disse 2) men, den 27 Feb.
stoppede disse pludselig, det var samme dag som jeg blev flyttet over på
det nye mailsystem. - Jeg har så haft fat i Postmaster hos begge
afsendere, og de påstar at jeg stadig er på ders postlister, og at det
fremgår af loggen at de vanlige mail afsendes hver dag, og de kan også
se at de ikke bliver afvist, eller kommer retur ! - Men jeg modtager dem
altså pludselig ikke mere. - Meget mystisk syntes jeg, derudover
modtager jeg masser af mail på de samme adresser hver dag fra en masse
andre. - Så på een eller anden mystisk måde sker der en filtrering i
deres nye mailsystem, men hvor, hvordan og hvorfor ?

Jeg har selvfølgelig spurgt hos support, men ikke fået et brugbart svar.
- Jeg vil dog ikke holde med i, som en anden skriver, at de ikke svarer
på supportmail, det fungerer fint og hurtigt, men det kniber med at løse
problemerne.

--
M.v.h. Ole®

Fra : u.s

Dato : 06-03-03 23:11

On Wed, 05 Mar 2003 22:49:18 +0100, Ole Rasmussen
> [...]

>- Jeg vil dog ikke holde med i, som en anden skriver, at de ikke svarer
>på supportmail, det fungerer fint og hurtigt, men det kniber med at løse

- nå så var det nok derfor jeg aldrig fik svar på mine 4 mails til
support - de havde simpelthen filtreret deres egne mails fra...
7ulrik

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 05-03-03 00:09

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de problemer som vi nu har været vidne til de seneste måneder hos f.eks.
> Cliche, web10 og B-one. - Men som du skriver, lad os gi' dem lidt tid

Overdrivelse fremmer forståelsen
Jeg ved med sikkerhed at StartHotel har væsentligt flere kunder end "17".

Jeg syntes det må være rimeligt at give dem lidt tid. Det er trods alt kun 3
uger siden de overtog Web10, som har fået utrolig meget dårlig omtale
herinde.
Det tager nok lidt længere tid at vende skuden, men viljen er der vist når
de erkender at de er nød til at udskifte hele serverparken for at få tingene
til at virke tilfredsstillende.

Får de ikke teknikken til at virke bedre end hidtil, overlever de næppe på
sigt, men det er de sikkert selv klar over.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-03 00:00

> [...]
> sidste uge er min mail total død, og jeg kan ikke rette i systemet,
> Hvordan kommer jeg i kontakt med dem - de svarer ikke fra deres

Tjah, jeg er rimelig ny i det her game, og er derfor ikke sikker på at det
jeg har oplevet er mig, eller om det er er Web10|Talkactive der har skabt
problemet.

Sagen er at jeg har netop i dag lagt mit Web10 site op på dets nye
placering, med MySQL og det hele. Da jeg har det hele klart, kan jeg lige
pludselig ikke logge mig ind mere, og da alt andet fungerer fint prøver jeg
lige at tjekke op på et par ting. Jeg kører phpinfo() på begge sites og til
min gru går det op for mig at register_globals er slået til på det gamle
web10 og fra på det nye. Nu har jeg "kun" en midlertidig adresse som
....web03.talkactive.net/ , men det bør vel ikke gøre nogen forskel, for man
bliver vel ikke flyttet til en tredie server, vel?

Er det ikke noget man bør informere om - i rigtig god tid, hvis jeg da ikke
tager fejl?

Under alle omstændigheder har jeg mistet al kontakt til mine cookies, men
det er vel lidt OT for denne gruppe.

/Nils M.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-03-03 22:38

Hej

<Nils M.> wrote:

>Sagen er at jeg har netop i dag lagt mit Web10 site op på dets nye
>placering,

Hm, har jeg misforstået noget ? - jeg går da ud fra at folkene hos WEB10
selv flytter _alt_ over fra det gamle system til det nye, uden at man
selv skal blande sig i den sag ? - Jeg må indrømme at jeg er lidt
tvivlende, idet information ikke er deres stærke side, og den infomation
som trods alt kommer, er meget 'spredt', bla. har jeg aldrig modtaget
eet eneste af de kundemail der skulle være udsendt med diverse info.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-03 08:51

> [...]
> som trods alt kommer, er meget 'spredt', bla. har jeg aldrig modtaget
> eet eneste af de kundemail der skulle være udsendt med diverse info.

Du har ret, man bliver automatisk flyttet over på mandag, hvis man ikke selv
aktivt vælger at blive flyttet over før, hvilket er hvad jeg har gjort.

Grundlæggende tror jeg at der er mange der vil blive overraskede over hvad
de selv skal gøre. Man skal selv flytte Databaser og filer og
register_globals er off.

Jeg har gjort dem opmærksomme på de fejl jeg har oplevet - og fået at vide
at der arbejdes på sagen.

....og jo, information er ikke Web10's stærkeste side.

/Nils

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 06-03-03 22:00

> ...og jo, information er ikke Web10's stærkeste side.

Vi skal nok blive bedre. Jeg opdaterer driftstatus hver dag nu.

Bare lige så I ved det, svare jeg ikke på support herinde, så kunne det jo
blive en vane. Jeg er sikkert med hvad mails angår i morgen aften. Jeg blev
lige indlagt med nyresten, så jeg er lidt bagefter. Jeg er sikre på at I nok
skal blive glade for løsningen. Der er nogle små ting der ikke er sat helt
korrekt op endnu, og det skyldes der lige er et par store ting vi har måtte
ændre. Men vi er en del der knokler på sagen:

Mikkel, Christian, Lars, Lea, Bror, Mathias og jeg

Mvh Karl-Henrik Arendt
web10.dk