Camping i Death Valley
Fra : Morten Seeberg

Dato : 03-03-03 12:40

Nogen der har prøvet dette? Vi kunne godt tænke os 1-3 dages overnatning i
Death Valley under en rejse til USA, men har svært ved at gennemskue om:

1: Kan det lade sig gøre i Maj (varmen)
2: Er det nemt at leje telte osv derovre

Det er lidt svær tat finde noget reelt via Internettet om dette....

--

Remove X in front of address

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
/\/\orten $eeberg, Systems Engineer @
Maersk Data - Unix Based Solutions
#echo 'We don´t just boot Unix :)' > /dev/console

Fra : Biker-Torben®

Dato : 05-03-03 18:03

"Morten Seeberg" <Xmorten@seeberg.dk> wrote in message
> [...]
> 2: Er det nemt at leje telte osv derovre
>
> Det er lidt svær tat finde noget reelt via Internettet om dette....

Her http://www.death.valley.national-park.com/camping.htm står der noget om
camping i DV.

Mvh
Torben

Fra : John

Dato : 05-03-03 21:11

Davs

Jeg har 2 gange prøvet "camping" i Death Valley. Det skal dog lige siges
at begge gange var i marts måned. Selv om det var varmt (20-30 grader)
om dagen var det sadig meget koldt om natten/morgenen. Der er flere
camping pladser i death valley - et par stykker nede i selve dalen og et
par gratis lidt oppe i bjergene omkring dalen.

Et kig på National Park Service hjemmeside (http://www.nps.gov/) for at
genopfriske lidt og på
http://www.nps.gov/deva/pphtml/camping.html
siger åbningstiderne lidt om det kan lade sig gøre ...(Sidste år boede
på emigrant)

Et kig på http://www.nps.gov/deva/Pdf/Weather.pdf siger at temperaturen
i maj måned kan svinge fra 22- 37 grader (rekord fra 6 grader til 50
grader!!!). Så det er er vist lidt svært at sige noget generelt.

Håber det kan afklare lidt.

god tur.
John

PS: En firehjul trækker kan klart anbefales så man bedre kan komme ud i
afkrogene af Death Valley. En tur til Race Track er et must.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 16-03-03 14:04

"John" <john.schneider@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Davs

[snip]

> Et kig på http://www.nps.gov/deva/Pdf/Weather.pdf siger at temperaturen
> i maj måned kan svinge fra 22- 37 grader (rekord fra 6 grader til 50
> grader!!!). Så det er er vist lidt svært at sige noget generelt.

Vi kørte igennem Death Valley i maj måned 2001. Temperaturen var da 48
grader kl. 18.00! Det var varmt, meget varmt, men værd at stå ud af
klimakareten for at opleve. Prøvede dog ikke at campere dér.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Heidi Berg Kristense~

Dato : 08-03-03 12:57

Hejsa
Jeg var på gennemkøsel i Death Valley i Sept./oktober sidste år. Det er
ørken helt igennem! Det er intet andet derude en sand, bjerge og støv....og
langt mellem toiletterne! :)
På vejen gennem Death Valley kommer i til en bygning hvor i skal betale for
at køre igennem .Det koster $10 for en bil. Der er muligheder for at
campere/slå telt op. Men hvor meget dt koster ved jeg ikke.
Jeg har måske noget i kan bruge. "Parken" har 9 campgrounds. Furnace Creek,
Mesquite Spring, Emigrant og Wildrose, som er åben hele året. Texas Spring,
Sunset og Stovepipe wells har åben fra okt. til april. Thorndike og Mahogany
flat har åben fra April til Okt.
For mere information skriv til: Fred Harvey, Inc., P.O Box 187, Death
Valley, CA 92328, USA.
eller
Panamint Springs Resort, Panamint Springs, CA 93522, USA
Hvis du har andre spørgsmål er du velkommen til at maile.
God tur!